مشروح اخبار


» غرضی: صداوسیما حرف‌های یک‌طرفه می‌زند



به من گفت که دو هزار ساعت برای تهیه این برنامه وقت صرف شده و از نظر کارشناسان زیادی هم استفاده شده است و غیر از حیدری، رییس صداوسیما و دو نفر دیگر، کسی از پرسش‌ها خبر نداشته است اما من به او گفتم که با این روش صداوسیما، بسترهای اجتماعی برای حضور 55 میلیون نفر فراهم نمی‌شود.

سیدمحمد غرضی با بیان اینکه "مشکل صداوسیما این است که حرف‌های یک‌طرفه می‌زند"، اظهار کرد: صداوسیما با این شیوه نه فرهنگ‌ساز است و نه تمدن‌ساز.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی راک نیوز به نقل از (ایسنا)، این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری امروز خود در ایسنا، با بیان اینکه "کارهای یک طرفه صداوسیما به توسعه اجتماعی نمی‌رسد"، گفت: حیدری مجری مناظره به من گفت که دو هزار ساعت برای تهیه این برنامه وقت صرف شده و از نظر کارشناسان زیادی هم استفاده شده است و غیر از حیدری، رییس صداوسیما و دو نفر دیگر، کسی از پرسش‌ها خبر نداشته است اما من به او گفتم که با این روش صداوسیما، بسترهای اجتماعی برای حضور 55 میلیون نفر فراهم نمی‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه "صداوسیما از من نماینده خواسته است تا برنامه‌ریزی در مورد برنامه‌های بعدی انجام دهد"، اظهار کرد: این مناظره عمق اجتماعی را نمی‌شکافد.

 

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه در پاسخ به این پرسش که "برنامه‌های شما برای کنترل تورم چیست؟"، گفت: نسل ما در تورم سوخت. صد سال است ما تورم داریم و ما نمی‌خواهیم که در آینده جوانان ما هم با دولت‌های متورم روبرو باشند. دولتی که بیش از درآمدش هزینه کند، دولت متورم است. من تجربیات مفصلی در این زمینه دارم و معتقدم مردم خدماتی را که به نفعشان باشد می‌پذیرند. دولت باید به اندازه درآمدهایش هزینه کند.

 

غرضی در ادامه با اشاره به تجربیات خود در وزارت پست و تلگراف و تلفن تاکید کرد: برای اینکه تورم پایین بیاید، باید خدمات گسترده و فنی‌تری مثل دولت الکترونیک و اینترنت پرسرعت ایجاد شود و قوانین و مصوبه‌ها در دست عامه باشد تا با رانت و فساد مقابله شود. کشور ثروتمند است اما سیستم اداری برای مردم مشکل ایجاد می‌کند، پس باید قوانین را آزادانه در اختیار مردم قرار داد.

 

وی در برابر این پرسش که "آیا روند انتقاد از دولت را درست می‌دانید یا خیر؟" پاسخ داد: هر دولتی با نیت خیر روی کار آمده و به دنبال این بوده که با نام خوش برود. دانایی در اداره کشور، مستلزم تجربه اجتماعی است که جامعه باید آن را بپذیرد. دولت‌ها با نیت خیر آمده‌اند اما برخی با نام بد و انتقاد رفته‌اند.

 

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به این پرسش که "شما چگونه می‌خواهید با شورای نگهبان تعامل کنید تا تعداد واجدین شرایط رای به 55 میلیون نفر برسد؟"، اظهار کرد: اولین کسی که از من ایراد گرفت، آقای کدخدایی بود که گفت آمار واجدین شرایط 50 میلیون و خرده‌ای است اما من آمار 55 میلیون را از رسانه‌ها شنیده بودم. من گفتم اگر دو سال سن رای‌دهندگان را پایین بیاوریم من می‌توانم 55 میلیون رای کسب کنم اما من تکلیف نکرده‌ام که دو سال سن رای‌دهندگان را پایین بیاورند.

 

غرضی در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه "آیا تعطیلی خانه سینما را صحیح می‌دانید؟"، اظهار کرد: باید هر قشر اجتماعی رابطه خود را با جامعه و رابطه خود با حکومت را مشخص کند. وقتی بین سینماگران، اهالی مطبوعات و ورزشکاران این تفاهم وجود ندارد که انسجام وسیعی در بین خود به وجود بیاورند، دولت به این شکل عمل می‌کند. اگر گروه‌های اجتماعی ارتباط خود را با بستر اجتماعی تعریف نکنند و در بین آن گروه اختلاف پیش بیاید و آنها با گروه‌های حاکم بسازند، همه استعداد آنها نقش بر آب می‌شود.

 

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره سفرهای استانی گفت: اینکه سفرهای استانی به چه میزان تاثیر دارد را باید رسانه‌ها نظر بدهند. دولت موظف است با تورم مقابله و اشتغال ایجاد کند. اگر با سفرهای استانی این کار انجام می‌شود، شما دستور بدهید تا ما به سفر استانی برویم.

 

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه "اگر قرار باشد در سفرهای استانی حرف‌های تکراری زده شود، این سفرها مفید نخواهد بود"، اظهار کرد: تعداد مصوبه 150 یا 200 عددی با فطرت، اندازه و نرم‌افزار دولت درست نمی‌آید و مفید نیست. اگر سفر استانی به خاطر تشجیع مردم برای حمایت است، باید این تشجیع با خدمت به مردم همراه باشد. اگر سفرهای استانی به قصد تبلیغات باشد من آن را نمی‌پذیرم.

 

غرضی در مورد سیاست خارجی دولت احتمالی خود نیز گفت: ما یک دولت صلح‌جو هستیم و با کسی هم جنگ نداریم اما از آمریکا آسیب دیده‌ایم. در نهضت ملی شدن صنعت نفت پس از اینکه اختلافی بین مصدق و کاشانی پیش آمد و مصدق با آمریکا مذاکره کرد، آمریکا علیه ایران کودتا کرد و مذاکره‌کننده را از کار برکنار کرد.



تاریخ انتشار : 12 خرداد 1392 02:29



» اخبار مرتبط:

  • پیشنهاد غرضی درباره رفع حصر
  • غرضی: روحانی از من در کابینه استفاده نکند
  • هرکس 60 تا 70 درصد رای جمع کند استاندارش می کنم
  • نه با اصلاح طلبانم نه کارگزاران
  • جانبداری صداوسیما در انتخابات موجب بدبینی مردم می‌شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler