مشروح اخبار


» فرهنگ‌سازی و همکاری همه مسئولان تنها راه نجات این عرصه‌های خدادادی است



وی با ابراز نارضایتی از برخی کم‌لطفی‌ها به این اداره‌کل در زمینه برخی اظهارات، تصریح کرد: منابع طبیعی را نمی‌توان با ضرب زور و خشونت و قوه قهریه حفاظت کرد بلکه فرهنگ‌سازی و همکاری همه مسئولان تنها راه نجات این عرصه‌های خدادادی است.


 

 

به گزارش راک نیوز به نقل از فارس سعید نظری   در یاسوج اظهار داشت: این استان یک میلیون و 721 هزار و 400 هکتار منابع طبیعی دارد که در نوع خود با توجه به مساحت کل استان کهگیلویه و بویراحمد رقمی بی‌نظیر در کشور است.

مشاور و مسئول روابط عمومی منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برای حفاظت از این مقدار منابع طبیعی در استانی که بسیاری از مساحت آن در مناطق صعب‌العبور قرار دارد کاری بس دشوار بر عهده اداره ‌کل منابع طبیعی است.

نظری ادامه داد: در استانی که کوهستانی‌ترین استان کشور لقب گرفته با وجود قسمت اعظمی از سلسله جبال زاگرس و همچنین وجود دومین قله بلند کشور یعنی دنا، حفاظت و صیانت از عرصه‌های جنگلی و مرتعی نیازمند ابزار و لوازم و تعداد بیشتری نیروی انسانی حافظ منابع طبیعی است.

این مسئول با بیان اینکه نگهداری از این عرصه‌ها با تعداد اندک نیروهای منابع طبیعی و امکانات ابتدایی و محدود امکان‌پذیر نیست، تاکید کرد: نیازمند همکاری بیشتر مسئولان در مناطق مختلف این استان اعم از فرمانداران و بخشداران و دهداران و شوراهای روستایی با منابع طبیعی هستیم.

نظری به صیانت از عرصه‌های مرتعی و جنگلی این استان به صورت شبانه‌روزی توسط 152 نفر از پرسنل خدوم این اداره‌کل در 25 ایستگاه ثابت و 21 ایستگاه سیار از 15 اسفند ماه 90 تاکنون خبر داد و افزود: این طبیعت که مظهر زندگی و حیات و نشاط است، نیازمند همکاری بیش از پیش مسئولان به خصوص فرمانداران و بخشداران در مناطق مختلف است.

وی با ابراز نارضایتی از برخی کم‌لطفی‌ها به این اداره‌کل در زمینه برخی اظهارات، تصریح کرد: منابع طبیعی را نمی‌توان با ضرب زور و خشونت و قوه قهریه حفاظت کرد بلکه فرهنگ‌سازی و همکاری همه مسئولان تنها راه نجات این عرصه‌های خدادادی است.

این مسئول به تمهیدات اداره‌کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد برای فرهنگ‌سازی در این راستا اشاره کرد و گفت: پخش ده‌ها ساعت برنامه زنده رادیویی و تلویزیونی و همچنین فرهنگ‌سازی مستمر در رسانه‌ها و مطبوعات از جمله روزنامه، هفته‌نامه‌ها و خبرگزاری‌ها و سایت‌های استانی تنها بخشی از عملکرد فرهنگی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه است.



تاریخ انتشار : 19 فروردین 1391 12:41



» اخبار مرتبط:

  • خسارت 25 میلیارد تومانی سد چم‌شیر به عرصه‌های طبیعی گچساران
  • آخرین خبرها از پرونده زمین خواری در " کوشک ابول "درکهگیلویه
  • پارک جنگلی لنده طعمه حریق شد+گزارش تصویری
  • مدیرکل جدید منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • ریشه‌کنی گیاه بیلهر در کهگیلویه و بویراحمد غم‌انگیز است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler