مشروح اخبار


» دوران کشاورزی سنتی کاهش یافته است



رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گیاهان دارویی را از ظرفیت‌های ممتاز کشاورزی این استان عنوان کرد و گفت: با توجه به پتانسیل و شرایط آب و هوایی استان توجه به تولید و فروش گیاهان دارویی در استان بسیار ضروری است و باید این امر جدی گرفته شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گیاهان دارویی را از ظرفیت‌های ممتاز کشاورزی این استان عنوان کرد و گفت: با توجه به پتانسیل و شرایط آب و هوایی استان توجه به تولید و فروش گیاهان دارویی در استان بسیار ضروری است و باید این امر جدی گرفته شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی راک نیوز ؛  سید یعقوب موسوی در جمع خبرنگاران رسانه های کهگیلویه و بویراحمد به توسعه باغ‌ها و اقدامات صورت گرفته در این خصوص اشاره کرد و گفت: اقلیم این استان دارای دو اقلیم مرتفع سردسیری است که در دنا و بویراحمد بوده و دیگری گرمسیری که در شهرستان‌های گرمسیری است.

ئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که کهگیلویه و بویراحمد نیاز به طرح آمایش سرزمینی دارد، عنوان کرد: از سیاست‌های جهاد کشاورزی طرح آمایش است که باید اقدامات لازم در این خصوص نیز صورت گیرد.

موسوی گفت: مدیریت صحیح در بخش کشاورزی بسیار مهم است و اقلیم‌ها باید شناسایی شوند و اقلیمی که وجود دارد باید مدیریت آن صحیح و بر مبنای اصولی باشد تا هر محصول در وضعیت آب و هوایی مناسب رشد و تکثیر یابد.

این مسئول عنوان کرد: رعایت تاریخ کاشت باید مد نظر قرار گرفته شود و ایرادی که به اقلیم کهگیلویه و بویراحمد می‌توان گرفت تک محصولی بودن آن است که توجه خاصی به این امر نشده و تنها به تولید تک محصول در هر منطقه پرداخته شده چراکه شرایط آب و هوایی و اقلیمی استان در وضعیت مناسبی بوده و می‌توان محصولات متناسبی را کاشت کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: توسعه‌ گیاه و محصول تنها رشد آن نیست بلکه باید دیگر مسائل آن از جمله مسائل اقتصادی آن در نظر گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقتصاد گیاهان دارویی پرداخت و گفت: اقتصاد گیاهان دارویی باید مدنظر قرار گرفته شود و تکنولوژی به کمک کار آید تا راحتی کار و کیفیت کار افزایش یابد چراکه باید گفت دوران کشاورزی سنتی به نسبت کاهش یافته است.



تاریخ انتشار : 1 تیر 1392 03:22



» اخبار مرتبط:

  • رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • تغییرات جهادی پس از فارس به کهگیلویه وبویراحمد رسید
  • مدیر آموزش جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد منصوب گردید
  • امسال 70تن گیاه دارویی از کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است
  • یک هم استانی معاون وزیر جهاد کشاورزی شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler