مشروح اخبار


» نمايندگان مجلس ؛توصيه به اصولگرايان براي پذيرش شكست



نامزدهاي اصولگرا در انتخابات رياست‌جمهوري از حسن روحاني شكست خوردند. با وجود اين، اصولگرايان حاضر به پذيرش شكست نيستند. اصولگرايان نه تنها شكستن خود را پذيرا نيستند بلكه اصلاح‌طلبان را شكست خورده انتخابات معرفي مي‌كنند.

نامزدهاي اصولگرا در انتخابات رياست‌جمهوري از حسن روحاني شكست خوردند. با وجود اين، اصولگرايان حاضر به پذيرش شكست نيستند. اصولگرايان نه تنها شكستن خود را پذيرا نيستند بلكه اصلاح‌طلبان را شكست خورده انتخابات معرفي مي‌كنند.
 مطلب فوق بخشي از گفته هاي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي است كه روزنامه خورشيد نسبت به انتشار آن اقدام كرده است.
متن كامل اين اظهارات به شرح زير است:

پنج نامزد اصولگرا در انتخابات رياست‌جمهوري از حسن روحاني شكست خوردند. با وجود اين اصولگرايان حاضر به پذيرش شكست نيستند. اصولگرايان نه تنها شكستن خود را پذيرا نيستند بلكه اصلاح‌طلبان را شكست خورده انتخابات معرفي مي‌كنند. خبرنگار خورشيد نظر ۲ نفر از نمايندگان مجلس را در اين باره جويا شده است:

**مانند روز روشن است كه اصولگرايان شكست خورده‌اند
نماينده خاش و ميرجاوه در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خورشيد با بيان اينكه پيروز اصلي ميدان انتخابات رياست‌جمهوري مردم و مقام معظم رهبري هستند، گفت: مردم در ۲۴ خرداد با حضور حداكثري خود حماسه سياسي را در اوج شكوه خلق كردند. حميدرضا پشنگ با بيان اينكه از لحاظ جناح‌بندي سياسي مانند روز روشن است كه اصولگرايان شكست خوردند، گفت: راي مردم به روحاني نه گفتن به برنامه‌هاي فعلي اصولگرايان و بلي گفتن به برنامه روحاني بود. مردم به دنبال رفع فقر و بيكاري و مشكلات اقتصادي براساس حماسه اقتصادي بودند و به همين خاطر به روحاني راي دادند. عضو كميسيون عمران در مجلس شوراي اسلامي گفت: خوشبختانه رأي آوردن گروه اعتدال‌گرا نه بزرگي به راديكال‌هاي اصلاح‌طلب و اصولگرا محسوب مي‌شود. پشنگ با بيان اينكه واقعيت اين است كه بسياري از اصلاح‌طلبان به روحاني رأي دادند و اين را هيچ‌كسي‌ نمي‌تواند تكذيب كند، گفت: شرايط اقتصادي حال حاضر باعث رأي مثبت به روحاني شد و مي‌توانيم اين را بگوييم كه پيروزي روحاني يعني شكست اصولگرايان ولي واقعيت اين است كه پيروزي واقعي از آن مردم ايران است. وي اظهار كرد: انتظار مردم ايران از روحاني اين است كه به سياست‌هاي اعلام شده مانند برطرف كردن گراني، بيكاري و فقر و تلاش براي لغو و كم‌اثر كردن تحريم‌ها و گسترش ارتباطات بين‌الملل را مدنظر داشته و اجرايي كند. نماينده خاش و ميرجاوه با بيان اينكه اصولگرايان در مناظرات كم آوردند و نتوانستند بين خودشان همگرايي به‌وجود بياورند، گفت: عامل شكست قطعي اصولگرايان خود اصولگرايان بودند. وي در پايان اظهار كرد: اصولگرايان هم مانند ملت ايران مي‌توانند شادي كنند ولي واقعيت اين است كه طرح ادعاي پيروزي توسط اصولگرايان به منزله خودخواهي و تكبر است.

**شكست اصولگرايان قطعي است
عضو كميسيون اقتصادي در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خورشيد با بيان اينكه انتخابات سال ۹۲ يك پيروزي ارزشمند براي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بود، گفت: اين پيروزي نظام را در داخل و در خارج بيمه كرد و شبهه فرمايشي بودن انتخابات و تعيين رئيس‌جمهور توسط نظام از بين رفت. سيدناصر موسوي لارگاني افزود: پيروز اصلي انتخابات ملت شريف و عزيز ايران هستند. موسوي لارگاني با بيان اينكه اصولگرايان در انتخابات با هم تفاهم و ائتلاف نكردند، گفت: در اين زمينه اصولگرايان كوتاهي كردند و به تعهدات خود در ائتلاف پايبند نبودند. همين امر باعث شكست اصولگرايان در انتخابات شد و نتوانستند خود را جمع‌و‌جور كنند و حالا هم متأسفانه با وجود شكست قطعي اعلام مي‌كنند كه ما پيروز شديم! وي در پايان با بيان اينكه روحاني با صراحت گفت كه وامدار هيچ حزب و گروهي نيست و مي‌خواهد فراجناحي عمل كند، گفت: اين حرف روحاني نويد خوبي براي كشور است و دولت و مجلس دست در دست هم مي‌توانند مشكلات بيكاري و تورم را حل كنند.
سيام(۱)۱۴۲۹



تاریخ انتشار : 12 تیر 1392 06:18



» اخبار مرتبط:

  • جاخالي روحاني به گلوله تندروها
  • نه قاطع مردم به بهشت فرضي اصولگرايان
  • آقاي شريعتمداري! قلم بر زمين بگذاريد
  • هدايت خواه :مردم لزوما به يك ليست انتخاباتي راي نمي دهند
  • منوچهرمتکی:دوستانمان که دراین استان ردصلاحیت شده اند ماپیگیر کارشان خواهیم ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler