مشروح اخبار


» مطمئن نیستم که احمدی‌نژاد چه برنامه‌ای برای آینده خود دارد



احمدی نژاد در جمع اندیشمندان روس در پاسخ به سوالی درباره آینده کاری خود در ایران پس از پایان دوره ریاست جمهوری گفته است «ممکن است انسانی تاجر و سرمایه‌دار خوبی باشد اما در سیاست نیز فعالیت داشته باشد و من می‌توانم در حوزه سیاسی فعال بمانم و البته در دانشگاه نیز تدریس کنم و اگر زنده باشیم در خدمت شما خواهم بود.

احمدی نژاد در جمع اندیشمندان روس در پاسخ به سوالی درباره آینده کاری خود در ایران پس از پایان دوره ریاست جمهوری گفته است «ممکن است انسانی تاجر و سرمایه‌دار خوبی باشد اما در سیاست نیز فعالیت داشته باشد و من می‌توانم در حوزه سیاسی فعال بمانم و البته در دانشگاه نیز تدریس کنم و اگر زنده باشیم در خدمت شما خواهم بود.»
این اولین اظهارنظر رسمی احمدی نژاد در خصوص آینده کاری خود بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری است.
بنیاد بهار پیش از این بهمن شریف زاده، روحانی حامی دولت نیز در گفتگویی نسبت به تاسیس بنیاد بهار توسط احمدی نژاد ابراز امیدواری کرده بود.
او همچنین در خصوص کاندیداتوری احمدی نژاد در انتخابات آتی ریاست جمهوری نیز گفته بود «ايشان براي تبيين گفتمان بهار از هر موقعيتي كه احساس تكليف كنند و فرصتي كه پيش بيايد دريغ نمي كنند. بحث احمدي نژاد بحث شخصي نيست بحث تكليف است. بي شك ايشان مرد عمل به تكليف است و هرگز از عمل به تكليف باز نمي ماند.» به جز شریف زاده تا کنون برخی شخصیت های سیاسی از جمله تعدادی از نمایندگان مجلس نیز در خصوص آینده کاری احمدی نژاد اظهارنظر کرده اند. ستار هدایت‌خواه نماینده بویر احمد و دنا در این باره گفته است «مطمئن نیستم که آقای احمدی‌نژاد چه برنامه‌ای برای آینده کاری خود در نظر دارد اما وی قبل از ریاست جمهوری در دانشگاه تدریس می‌کرده و حتما با پایان دوران ریاست جمهوری خود به تدریس در دانشگاه ادامه می‌دهد.» او ابراز امیدواری کرده بود که احمدی نژاد «انشالله که به همین تدریس اکتفا می‌کنند.»
این در حالی است که جواد ابطحی نماینده خمینی شهر هم در این خصوص گفته است «در اینکه آقای احمدی‌نژاد با پایان دوران ریاست جمهوری خود گوشه‌نشین نخواهد شد شکی نیست اما بنده فکر می‌کنم خود وی بیش‌تر مایل باشد که به تعلیم و تدریس در دانشگاه بپردازد، لذا فکر می‌کنم به همین کار اکتفا خواهد کرد مگر اینکه به وی تکلیف شود که در پست خاصی فعالیت کند.»
احمدی نژاد رییس مجلس دهم؟ این در حالی است که سال گذشته صادق زیباکلام در گفتگویی در خصوص آینده کاری احمدی نژاد، احتمال تاسیس حزب توسط او را رد کرده و گفته بود «تاسیس حزب فراگیر توده ای با جلب حمایت توده ها فرق می کند. حزب به هر حال مستلزم کار تشکیلاتی است که این کار اصلاً با سلول های بدن احمدی نژاد سنخیت ندارد»
زیباکلام پیش بینی کرده بود اگر احمدی نژاد در انتخابات مجلس دهم شرکت کند قطعا رای خواهد آورد اما احتمال ریاست او بر مجلس دهم را رد کرده بود. او دلیل این موضوع را دور بودن احمدی نژاد از کارهای تشکیلاتی دانسته بود که لازمه ریاست بر مجلس است.
زیباکلام همچنین عضویت احمدی نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از ریاست جمهوری را نیز منتفی دانسته و گفته بود «به نظر من او حوصله رفتن به مجمع و بحث کردن با دیگران را ندارد؛ چون احمدی نژاد روشش این است که بگوید و دیگران اجرا کنند.» بی تردید اولین اظهارنظر رسمی احمدی نژاد درباره آینده کاری خود که در آن تلویحا از ماندن در سیاست استقبال کرده بود در روزهای آینده با واکنش های متفاوتی روبه رو خواهد شد.



تاریخ انتشار : 16 تیر 1392 02:28



» اخبار مرتبط:

  • احمدی‌نژاد با چراغ خاموش
  • دلیل غیبت احمدی نژاد در جلسه امروز مجمع
  • اثاثیه احمدی‌نژاد با یک وانت به نارمک رفت
  • شوخی معنادار روحانی با احمدی‌نژاد
  • پیش‌بینی آینده محمود احمدی‌ نژاد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler