مشروح اخبار


» شیوع نوعی ویروس خطرناک در تهران /مواظب چشم های خودباشید



رئیس مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران به دنبال شیوع نوعی بیماری ویروسی خطرناک چشمی در تهران و شهرستانها هشدار داد: از آنجا که مراقبتهای بهداشتی تا حد زیادی می تواند از ابتلا به این ویروس جلوگیری کند، ضروری است، هموطنان مراقبتهای بهداشتی را در این زمینه به شدت افزایش دهند.

 دکتر پرویز زرین بخش با اعلام این خبر گفت: بیماری ویروسی چشمی احتمالا از نوع "آدنو ویروس" است که در تهران و شهرستانها فراگیر شده تا جایی که در برخی خانواده ها، تمامی اعضای خانواده به آن دچار شده اند.

وی با اشاره به اینکه این ویروس باعث قرمزی شدید ملتحمه چشم (غشا مخاطی نازک و شفافی که سطح داخلی پلکها و جلوی کره ی چشم را می پوشاند) می شود و حالتی شبیه زنبور زدگی دارد، اظهار داشت: ورم زیاد، دردناک شدن پلک ها همراه با خروج چرک و ترشح، خونریزی زیر ملتحمه و در برخی موارد، کنده شدن لایه سطحی قرنیه (اپی تلیوم) از عوارض این بیماری است.

زرین بخش در ادامه یادآور شد: ضروری است، همه افراد به ویژه کودکان و کسانی که از لنز چشمی استفاده می کنند و نیز کسانی که تازه عمل چشمی انجام داده اند، توصیه های بهداشتی را در مورد شست و شوی مداوم دست ها و صورت با صابون مایع و پلکها با شامپوی بچه رقیق شده انجام دهند.

وی گفت: همچنین ضروری است، پس از تماس با وسایل عمومی مانند دستگیره های درب های عمومی، پول و اسکناس از ژل های استریل کننده استفاده شود.

زرین بخش وی به خانواده هایی که یکی از اعضای آنان به این ویروس مبتلا شده است، نیز توصیه کرد، لازم است، کلیه وسایل شخصی فرد مبتلا از دیگران جدا شده، جوشانده و رعایت بهداشت در مورد این افراد به شدت انجام شود.

به گفته وی، در صورت ابتلای فرد به این بیماری 3 تا 4 هفته طول می کشد تا بیمار بهبود یابد و در برخی افراد که بیماری شدت بیشتری دارد، قرنیه فرد نیز درگیر شده که برای کاهش درد و بهبود سریع تر از لنزهای پانسمانی استفاده می شود.

زرین بخش به چشم پزشکان نیز توصیه کرد که در مواجهه با این بیماری، کلیه وسایل و دستگاه هایی را که با این بیماران در تماس است از قبیل دستگیره های در، اسلیت لمپ ( دستگاهی که چشم پزشک چشم بیمار را از پشت آن معاینه می کند ) و  دیگر دستگاه های چشم پزشکی را با مواد گندزدا استریل کنند.

رئیس مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران گفت: به نظر می رسد، این ویروس از دیگر کشورها وارد ایران شده باشد که رعایت بهداشت فردی تا حد زیادی می تواند، مانعی در جهت شیوع آن باشد.



تاریخ انتشار : 2 مرداد 1392 03:23



» اخبار مرتبط:

  • ویروس سرماخوردگی جدید که یک مدرسه را در غرب تهران تعطیل کرد
  • چند بیمار ایدزی در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است
  • بی‌پرده درباره ایدز (18+)
  • چه کسانی امسال به حج اعزام نمی‌شوند
  • یك نفر دیگر به آمار مبتلایان به تب كریمه كنگو در كشور افزوده شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler