مشروح اخبار


» روزنامه کیهان : تودهنی انگلیس به گدایی اعتبار اصلاح‌طلبان



به نقل از کیهان، در حالی که روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب با دستمایه قراردادن اظهارات جک استراو وزیر خارجه اسبق انگلیس، چنین القا می‌کردند که مقامات انگلیسی مایل به حضور در مراسم تحلیف دکتر روحانی هستند، گاردین و لوموند اعلام کردند که هیچ مقام انگلیسی و اروپایی در این مراسم شرکت نخواهد کرد و تنها دیپلمات‌های حاضر در سفارتخانه‌های اروپایی در تهران در مراسم تحلیف شرکت می‌کنند.

مقامات انگلیسی و اروپایی آب پاکی را روی دست جریان سیاسی- رسانه‌ای غربزده در ایران ریختند.

 

به گزارش راک نیوز به نقل از کیهان، در حالی که روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب با دستمایه قراردادن اظهارات جک استراو وزیر خارجه اسبق انگلیس، چنین القا می‌کردند که مقامات انگلیسی مایل به حضور در مراسم تحلیف دکتر روحانی هستند، گاردین و لوموند اعلام کردند که هیچ مقام انگلیسی و اروپایی در این مراسم شرکت نخواهد کرد و تنها دیپلمات‌های حاضر در سفارتخانه‌های اروپایی در تهران در مراسم تحلیف شرکت می‌کنند.
 
لوموند نوشت؛ کشورهای عضو اتحادیه اروپا دعوت از مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران را به سردی استقبال کردند.
 
به گزارش لوموند، هر کدام از این کشورها تنها یک دیپلمات سفارت خود در تهران را به مراسم خواهند فرستاد. در یک حرکت بی‌سابقه، صالحی وزیر خارجه ایران، روز سه‌شنبه 1 مرداد اعلام کرده بود رؤسای همه کشورها به جز آمریکا و البته رژیم صهیونیستی به مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران دعوت شده‌اند.
 
داگلاس الکساندر نماینده مجلس انگلیس گفت: «عدم پذیرش دعوت ایران توسط وزارت خارجه نشان دهنده قضاوت غلط و از دست دادن فرصت است. دیپلماسی به معنای گفتگو با کسانی است که با آنها توافق ندارید.»
 
در همین حال روزنامه گاردین نوشت که دولت انگلیس به رغم دعوت انجام شده، نماینده‌ای برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری حسن روحانی که در روز چهارم ماه اوت آینده برگزار می‌گردد، نمی‌فرستد.
 
یک سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس به گاردین گفت که موضع مشترک اتحادیه اروپا درباره این مراسم، شرکت دیپلمات‌های اروپایی در تهران است.
 
با وجودی که ویلیام هیگ وزیر امورخارجه بریتانیا هفته گذشته اعلام کرد که دولت انگلیس تلاش خواهد کرد تا تماس‌های خود با تهران را افزایش دهد، سخنگوی وزارت امورخارجه انگلیس اعلام کرد عادی شدن روابط سیاسی فیمابین دو کشور منوط به پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای است.
 
البته افکار عمومی ایران برخلاف افراطیون مدعی ‌اصلاح‌طلبی از رژیم انگلیس انزجار تاریخی دارند و به تعبیر یک ضرب‌المثل می‌گویند خوشا باغی که شغال از او قهر کند.



تاریخ انتشار : 5 مرداد 1392 14:59



» اخبار مرتبط:

  • جک ‌استراو: حمایت رهبر عالی ایران از روحانی می‌تواند باعث موفقیت مذاکرات شو ...
  • احتمال تعطیلی مراکز اداری تهران در روز برگزاری مراسم
  • آخرین اخبار از حضور سران خارجی در مراسم تحلیف حسن روحانی+اسامی
  • تهدید یک نماینده مجلس : از جک استراو با گوجه فرنگی استقبال میکنم!
  • استعفای اعتراض آمیز کاردار سوریه در لندن
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام