مشروح اخبار


» احمدی‌ نژاد: در برخی‌ کارها دستمان بسته بود



 محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان در دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت امیرالمؤمنین (ع) گفت: خدای بزرگ را سپاسگزارم که یک بار دیگر توفیق داد لحظاتی را در جمعی که در میان خانواده شهدا و ایثارگران برپا شده تنفس کنم.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان در دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت امیرالمؤمنین (ع) گفت: خدای بزرگ را سپاسگزارم که یک بار دیگر توفیق داد لحظاتی را در جمعی که در میان خانواده شهدا و ایثارگران برپا شده تنفس کنم.

وی افزود: روزی که جلسه ما تشکیل شده است و کسانی که جلسه را تشکیل داده‌اند خود به اندازه‌ گویا و یک فریاد بلند است.

رئیس جمهور ادامه داد: من در اینجا تنها می‌خواهم عرض ارادتی به شهدا و خانواده شهیدان داشته باشم.

احمدی‌نژاد گفت: عزیزان من خداوند تمام عالم را برای انسان‌ها برپا کرده است انسان عزیزترین موجود هستی است خدا همه را برای انسان خلق کرد و انسان را برای رسیدن به خدا.

وی با اشاره به اینکه ما چند مرحله زندگی داریم، گفت: یک مرحله قبل از این عالم مادی است که ما از آن چیزی به خاطر نداریم.

رئیس جمهور ادامه داد: در آن دنیا آزادی و انتخاب نداشتیم یک مرحله هم بعد از این دنیا است که شامل حرکت در بی‌نهایت است. خدا از ازل همه ما را خلق کرده بود و یک زندگی ابدی هم از این به بعد داریم و تنها فرصت اوج گرفتن با خدا زندگی این دنیا است.

احمدی‌نژاد گفت: از این مرحله به بعد چیزی است که از اینجا می‌بریم. خوبی و بدی همه چیز در این دنیا است. سقوط و رسیدن به خدا در این دنیا است. عزیزان من هرچه خوبی و کمال در این دنیا است ناشی از یک ایثار است و در غیر این صورت حرکت به سمت کمال و حرکت به سمت آسمان و خدا معنا ندارد.

رئیس جمهور ادامه داد: اگر ایثار پدر و مادر نباشد انسان باقی نمی‌ماند.

احمدی‌نژاد گفت: انسان منهای ایثار بی‌معنا است و خداوند نیز می‌گوید شما به خوبی و نیکی نمی‌رسید مگر از آنچه دوست دارید ایثار کنید.

وی افزود: بالاترین ایثار مال برترین انسان‌ها است همه وجود پیامبر(ص)، امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) و فرزندانش ایثار است و از همین رو در قله کمالند و ‌معصومند.

رئیس جمهور ادامه داد:‌ آنها ایثار کردند تا زیبایی‌ها، ارزش‌ها و نیکی‌های عالم باقی بماند. همه چیز در سایه ایثار است و قدر و قیمت انسان‌ها با درجه ایثارگری آنها ثبت می‌شود.

احمدی‌نژاد گفت: چرا امام(ع) فرمودند که شما (خانواده شهدا)چشم و چراغ ملتید و درجه شما بالا است برای اینکه اهل ایثارید و هیچ چیز با آن قابل مقایسه نیست. کدام عمل و مجاهدت با سوز دل یک مادر برابری می‌کند.

وی افزود: با عینک‌های اقتصادی و به دنیا چسبیده نمی‌توان این مسئله را درک کرد باید چشم‌ها پاک شود و در این صورت پرده‌ها کنار می‌رود تا مشخص شود چه خبر است. من معتقدم اجر مادر و همسر شهید هزاران برابر خود شهید است چرا که شهید کیف معنوی را می‌کند و به آسمان‌ها می‌پرد ولی آن که سختی‌ها را تحمل می‌کند مادر، همسر و فرزند شهید است.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد:‌ این دنیا یک معبر است و همه انسان‌ها‌ باید از آن خارج شوند اما زندگی اصلی و ابدی است در آنجا قدر و قیمت پیدا می‌شود.

احمدی‌نژاد گفت: این دولت افتخارش این بود که پیرو شهیدان و ایثارگران و خادم خانواده شهدا بود.

وی افزود: ما در هر سفر، هر کاری که داشتیم، در یک طرف قرار داشت اما جلسه خانواده شهدا به هیچ عنوان ترک نمی‌شد برخی کارگروه‌ها حذف شد اما جلسه دیدار با ایثارگران و خانواده شهدا رکن ثابت برنامه‌های این دولت بود و ما به آن افتخار می‌کنیم نه برای شعارهای تبلیغاتی چرا که اینها برای آدم‌های ساقط شده است ما از خدا می‌خواهیم ما را ته کاروان شهدا بپذیرد.

رئیس جمهور ادامه داد: در حدی که می‌توانستیم برخی کارها را انجام دادیم اما برخی کارها را شرایط و امکانات اجازه نمی‌دهد. بالاخره دست، همیشه باز نمی‌شود دست بسته هم وجود دارد.

احمدی‌نژاد گفت:‌ بعضی‌ها نگران راه شهیدان و انقلابند اما من به شما می‌گویم این انقلاب ادامه دارد، این راه ادامه دارد و ‌اگر همه مستکبرین هم جمع شوند نمی‌توانند جلوی حرکت انقلاب را بگیرند.

وی افزود:‌ در طول تاریخ، خط توحید، شهید داده است 13 معصوم شهید شدند، پیامبران شهید شده‌اند، بقیه را جمع بزنیم یک دهم شهدای انقلاب ما نمی‌شوند.

رئیس جمهور افزود: شهدا راه را تضمین کرده‌اند. ممکن است افراد و دسته‌هایی سقوط کنند اما راه ادامه دارد. امروز همه دنیا به این نتیجه رسیدند که راه صحیح راه شهیدان است. امروز یگانه راه نجات راه شهیدان است امروز نام ایران در تمام دنیا می‌درخشد و عکس امام در خانه‌های ملت‌ها است.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود تصریح کرد:‌ من در هر کجا که باشم خدمت‌گزار و مخلص شما خواهم بود.

وی با اشاره به اینکه مظلومیت حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) به گونه‌ای بود که تمام ذرات عالم تا ابد باید خون گریه کنند، گفت: با این حال حضرت علی(ع) 25 سال خانه‌نشین بود اما امروز بیش از هزار و 170 سال است که امام حاضر خانه‌نشین شد.

رئیس جمهور ادامه داد: به خدا اگر حضرت امیرالمؤمنین(ع) امروز بود ما را به امام زمان(عج) دعوت می‌کرد و می‌گفت پرچم در دست فرزند من است.

احمدی‌نژاد گفت: امروز به لطف الهی نام امام زمان(عج) در جهان می‌درخشد. دلها به سمت امام زمان(عج) است و اهل اندیشه به این نتیجه رسیده‌‌اند که تنها راه رهایی، راه امام زمان (ع) است.

 در ابتدای این مراسم تنی چند از خانواده‌های شهدا به بیان برخی سخنان در حضور رییس جمهور پرداختند.
alt



تاریخ انتشار : 9 مرداد 1392 12:36



» اخبار مرتبط:

  • اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنده افتتاح شد + تصاویر
  • هاشمی: تا زنده‌ام از روحانی حمایت می‌کنم
  • دولت احمدی‌نژاد پاک ترین دولت تاریخ ایران بود + گریه حامیان/ حاشیه ها
  • مشایی مردی «بهاری بهاری بهاری» است
  • حضرت علی (ع) مفهوم بی انتهایی است که در محدوده واژه ها نمی گنجد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler