مشروح اخبار


» موسیقی کهگیلویه و بویراحمد درجشنواره موسیقی محلی مناطق زاگرس نشین کشور،کم فروغ بود



هفتمین جشنواره موسیقی محلی مناطق زاگرس نشین کشور، با معرفی برترین نوازندگان و گروههای موسیقی به کار خود پایان داد.این جشنواره با هدف شناخت هنر موسیقی در مناطق و نواحی زاگرس نشین کشور که دارای فرهنگ مشترک هستند و برای حمایت و قدرشناسی از اقدامات و خدمات هنرمندان این رشته برگزار شد.

هفتمین جشنواره موسیقی محلی مناطق زاگرس نشین کشور، با معرفی برترین نوازندگان و گروههای موسیقی به کار خود پایان داد. alt

به گزارش پایگاه خبری راک نیوز:از سوی هیات داوران، متشکل از فریدون شهبازیان، هادی منتظری و مجتبی صادقی، تک نوازان و گروه های موسیقی در چهار بخش معرفی و تجلیل شدند.
در بخش سازهای بادی این جشنواره، هیات داوران از سجاد جمالی نوازنده نی از استان چهارمحال و بختیاری و محسن اقایی نوازنده نی انبان از استان بوشهر با اهدای لوح، تقدیر کردند.
در بخش سازهای کششی نیز داوود رضایی نوازنده کمانچه از استان لرستان موفق به کسب رتبه برگزیده هیات داوران شد.
در بخش سازهای کوبه ای، عطیه قلیجانی از استان اصفهان با ساز دف رتبه تقدیری و فرید زندی و مختار زند سلیمی هر دو از استان کردستان حایز رتبه های برگزیده این بخش از جشنواره شدند.
هیات داوران در بخش مقام خوانی نیز جایزه خود را به سیامند امینه دار از استان آذربایجان غربی اهدا کرد.
صدای زیبا و دلنشین این خواننده کرد استان آذربایجان غربی با استقبال گسترده مخاطبان جشنواره و منتقدان نیز همراه شد.
در بخش سازهای مضرابی نیز صمد مهدوی مقدم با ساز قوپوز از استان آذربایجان شرقی و ایوب مراد گورانی از استان کردستان با ساز دیوان رتبه های برگزیده را به خود اختصاص دادند.
اما هیأت داوران در بخش گروه نوازی نیز با قدردانی از گروه مهر آیین استان چهارمحال و بختیاری از گروه موسیقی همایون به سرپرستی
منصور چراغی از استان چهارمحال و بختیاری تقدیر کرد.
در این بخش گروه آلا برز به سرپرستی وحید شاه ابراهیمی از استان مرکزی و گروه مهرگان به سرپرستی سعید اکبری از استان لرستان جایز تندیس و لوح تقدیر و رتبه سوم شدند. گروه موسیقی آشیق لار به سرپرستی احمد ملکی از استان آذربایجان شرقی و گروه مشکلات به سرپرستی مهرنوش مختاری از استان اصفهان حایز رتبه دوم و تندیس جشنواره شدند.
در این بخش گروه موسیقی کامبادان به سرپرستی فرزاد نامداری از استان کردستان موفق به کسب رتبه نخست و تندیس جشنواره شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: هفتمین جشنواره موسیقی زاگرس نشینان ایران از چهارم شهریور ماه به مدت سه روز در این شهر برگزار شد.
حسین گنجی در آیین اختتامیه افزود: این جشنواره با هدف شناخت هنر موسیقی در مناطق و نواحی زاگرس نشین کشور که دارای فرهنگ مشترک هستند و برای حمایت و قدرشناسی از اقدامات و خدمات هنرمندان این رشته برگزار شد. وی گفت:250 اثر شامل 190 اثر تک نوازی و 60 اثر گروه نوازی به دبیرخانه این جشنواره رسید، که در بازبینی های داوران 14 اثر گروه نوازی و 30 اثر تکنوازی به جشنواره راه یافت.
گنجی گفت: آثار بخش گروه نوازی متناسب با موسیقی محلی هر منطقه و مناطق زاگرس نشین و بخش تک نوازی جشنواره موسیقی مناطق زاگرس شامل سازهای کوبه ای نظیر تمبک،دهل، نقاره، دف، سازهای کششی شامل کمانچه، نی، شمشال، نرمه نای، دوزله، سرنا، کرنا، بالابان، نی انبان، سازهای مضرابی شامل تنبور، دیوان، دوتار، قپوز و چگور و شاهنامه خوانی و مقام خوانی بود.

هفتمین جشنواره موسیقی محلی زاگرس نشینان کشور، با حضور هنرمندان رشته موسیقی از 13 استان اصفهان، فارس، خوزستان، لرستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری، به مدت 3 روز ( از روز دوشنبه 4 شهریورماه 92 ) و در دو بخش گروه نوازی و تکنوازی، در فرهنگسرای بروجن برگزار شد.

آیین اختتامیه این جشنواره در فرهنگسرای بروجن با استقبال گسترده و کم نظیر مردم این شهر همراه شد.



تاریخ انتشار : 7 شهریور 1392 23:03



» اخبار مرتبط:

  • نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر شیراز برگزار می شود
  • تندیس انتظار در دست شاعره دهدشتی/فاطمه صداقتی نفر اول
  • برترينهاي جشنواره کشوري شعر« تمـدار بيت»
  • فراخوان شركت در جشنواره موسيقي مناطق زاگرس نشين ايران
  • آغاز جشنواره ملی موسیقی فجر فردا در یاسوج
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام