مشروح اخبار


» جزئیات ترخیص کالاهای اولویت دهم



رییس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه با استفاده از اختیارات خود دستور ترخیص کالاهای اساسی و دارو را از گمرک‌های کشور صادر کرده است، گفت: امروز دستورالعمل اجرایی مصوبه جدید دولت درباره ترخیص کالاهای اولویت 10 که دارای قبض انبار هستند به ..


292-15.jpg

رییس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه با استفاده از اختیارات خود دستور ترخیص کالاهای اساسی و دارو را از گمرک‌های کشور صادر کرده است، گفت: امروز دستورالعمل اجرایی مصوبه جدید دولت درباره ترخیص کالاهای اولویت 10 که دارای قبض انبار هستند به گمرک‌های داخلی ابلاغ می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری راک نیوز؛   مسعود کرباسیان در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به اینکه مصوبه جدید دولت درباره ترخیص مشروط کالاهای اولویت 10 در راستای بهبود فضای کسب و کار است، گفت: دستور جداگانه‌ای با استفاده از اختیارات خود برای ترخیص کالاهای اساسی و دارو از گمرک‌های کشور صادر کردم که این دستور جدا از مصوبات دولت در ترخیص کالاهای اولویت 10 است.

وی افزود: براساس مصوبه جدید دولت قرار است بخشی از کالاهای انباشت شده در گمرک به میزان حقوق و سود بازرگانی و حداقل 50 درصد از کل کالا در گمرک به عنوان بدهی واردکننده بماند و مابقی کالا مجوز ترخیص دریافت کنند.

رییس کل گمرک ایران درباره حجم کالاهای انباشت شده در گمرک گفت: براساس گزارشی که مسوولان قبلی گمرک به من دادند حدود 300 هزار تن کالا در مناطق ویژه و آزاد موجود بوده و اجازه ورود را ندارند.

وی با بیان اینکه کالاهای اولویت 10 با پرداخت دو برابر سود بازرگانی به علاوه حقوق ورودی اجازه ترخیص را دریافت می‌کنند، در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه دولت مدت اعتباز زمانی خاصی دارد گفت: تنها آن دسته از کالاهایی که دارای قبض انبار هستند می‌توانند از گمرک ترخیص شوند.

کرباسیان همچنین با استقبال از انتشار خبر خارج شدن شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از فهرست تحریم‌های اروپا گفت: در صورت قطعی شدن این موضوع هزینه حمل و نقل دریایی کالا به کشور کاهش قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت که این در نهایت به کاهش قیمت تمام شده کالاهای وارداتی منجر می‌شود.

رییس کل گمرک ایران همچنین درباره تغییرات احتمالی در گمرک ایران نیز توضیح داد: به سازمانی برگشته‌ام که 90 درصد از کارمندان آن همکاران قدیمی من هستند. ملاک انتخاب مدیران در گمرک ایران نیز تخصص، تجربه، دانش و سلامت کاری است. البته باید تغییراتی نیز بین مدیران حاضر در تهران با مدیران حاضر در گمرک‌های مرزی نیز انجام شود. همچنین به طور طبیعی با کسانی که مثلا به موضوعاتی مانند گمرک الکترونیکی اعتقاد ندارند نیز نمی‌توان کار کرد.

به گزارش ایسنا، رییس کل گمرک ایران چند روز پیش محمود بهشتیان را به عنوان مشاور عالی خود و علیرضا دشتانی را به عنوان مدیرکل دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک ایران منصوب کرده بود.



تاریخ انتشار : 26 شهریور 1392 15:19



» اخبار مرتبط:

  • توضیحات مدیر کل گمرک شهید رجایی بندرعباس درباره دپوی 100 هزار کانتینر
  • ترخیص خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی هنوز ابلاغ نشده است
  • یک سوم برنج وارداتی کشور ازکدام گمرک ترخیص شد
  • واردات کالاهای ولنتاین ممنوع شد
  • گمرک در نوع کالای ورودی به کشور دخالتی ندارد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler