مشروح اخبار


» بیست و پنجمین جشنواره تئاتر در یاسوج برگزار می‌شود



 8 لغایت 10 مهرماه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر در یاسوج برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری بیست و پنجمین جشنواره تئاتر از هشتم لغایت 10 مهرماه در یاسوج خبر داد.

خبرگزاری فارس: بیست و پنجمین جشنواره تئاتر در یاسوج برگزار می‌شود
امین کمالوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج سال 92 را سال ویژه و خوبی برای تئاتر کهگیلویه و بویراحمد دانست و  اظهار کرد: با توجه به برگزاری بیست و پنجمین جشنواره تئاتر در مرکز استان امسال نیز سال ویژه‌ای برای تئاتر استان به دلیل حضور بیش از 40 نمایش از سراسر استان در بخش بازبینی جشنواره استانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که با نظر هیئت بازبینی هشت کار برای حضور در بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی انتخاب شد، افزود: این کارها از روز 8 تا 10 مهرماه جاری و به مدت سه روز در مجموعه تئاتر شهر یاسوج به رقابت می‌پردازند.

کمالوندی با اشاره به این‌که داوران بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد همچون سال‌های گذشته از مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین می‌شود، گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالای گروه‌های نمایشی استان امیدواریم حداقل دو نمایش را در جشنواره منطقه‌ای داشته باشیم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به منظور برگزاری هرچه بهتر بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان تدابیر خاصی اندیشیده شده که با توجه به سیاست‌های این اداره کل در خصوص نگاه کیفی به آثار هنرمندان برای حضور حداکثری نمایش‌ها نگاه کمی به آثار ندارد.

کمالوندی از تفاوت‌های جشنواره امسال با سال‌های گذشته به افزایش آثار راه یافته به بخش پایانی اشاره کرد و افزود: سیاست این اداره کل در سه ساله اخیر حداکثر شش نمایش در جشنواره بود که با توجه به رقابت تنگاتنگ بین گروه‌های نمایشی و تعداد آثار ارائه شده با تصمیم دبیرخانه جشنواره هشت گروه به جشنواره راه پیدا کرد.

مدیرکل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور جایگاه کم نظیری حتی در بین استان‌های بزرگ کشور دارد، گفت: امیدواریم گروه‌های نمایشی این استان بتوانند همچون سال‌های گذشته جزو گروه‌های برتر منطقه‌ای و حاضر در سی‌و دومین جشنواره بین‌المللی فجر باشند.




تاریخ انتشار : 6 مهر 1392, 02:13



» اخبار مرتبط:

  • یاسوج میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر
  • موفقیتی بزرگ برای هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی
  • برترین های بیست و پنجمین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور در یاسوج معرفی شدند.
  • آخرين خبرها از جشنواره بين المللي تئاتر فجر
  • برگزاری جشنواره شعر با عنوان هفته شعر زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود