Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/raaknewsm/domains/raaknews.com/public_html/mainportal/modules/sitelogin.php on line 106 نسخه چاپی > درگیری محیط بانان و شکارچیان در ارتفاعات4000متری دنا
» تنظیمات چاپ
نوع قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
تاریخ: 9 مهر 1392 05:50 |  پورتال:

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری چهار شکارچی غیر مجاز غیربومی در ارتفاعات چهار هزار متری پارک ملی دنا خبرداد.

به گزارش راک نیوز؛   بار دیگر طی ماههای اخیر حیات وحش دنا مورد طمع شکارچیان قرار گرفت اما بازهم با تلاش محیط بانان این گنجینه خدادادی در امان ماند و شکارچیان ناکام شدند.

اگر چه تعداد محیط بانان مناطق حفاظت شده در کهگیلویه و بویراحمد کمتر از استاندارد جهانی است اما از هیچ کوششی برای حفاظت از طبیعت بکر این استان کوتاهی نمی کنند.

جمشید عبدی پور در خصوص دستگیری چهار شکارچی طی روز گذشته در پارک ملی دنا به خبرنگار مهر گفت: این گروه شکارچی از یکی از استانهای همجوار به پارک ملی دنا آمده بودند و اقدام به شکار کرده بودند.

وی بیان کرد: محیط بانان پارک ملی دنا طی اقدامی غافلگیرانه این افراد را در ارتفاع چهار هزار متری کوه دنا دستگیر کردند.

               alt

عبدی پور از تیراندازی این افراد به محیط بانان خبر داد و اظهار داشت: این شکارچیان پس از تیراندازی متواری گردیدند اما هشت محیط بان دنا طی سه روز ماموریت موفق به دستگیری این افراد شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه اسلحه جنگی غیرمجاز از نوع ژ3 ، سه دستگاه دوربین چشمی و سه خشاب از این افراد کشف و ضبط شد.

وی بیان داشت: این شکارچیان متخلف با حکم مراجع قضایی استان روانه زندان شدند.

منطقه حفاظت شده دنا با وسعتی معادل 93 هزار و 660هکتار دارای155 گونه جانوری پرنده، 24 گونه جانوری پستاندار، 20 گونه آبزی و 39 خزنده است.

پارک ملی دنا نیز به عنوان دهمین ذخیره گاه کشور و 550امین ذخیره گاه زیست کره دنیا در شبکه جهانی ذخیره گاهها ثبت شده است.

           alt

با این حال شکارچیان سودجو با تجاوز و دست اندازی به این زیست بوم ارزشمند، آرامش را از حیات وحش کم نظیر آن گرفته و حتی محیط بانان را نیز مورد حمله قرار داده اند.

طی چند ماه اخیر دو محیط بان منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا در درگیری با شکارچیان زخمی شده و تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

به نظر می رسد حفاظت از گونه های جانوری دنا به عنوان سرمایه ای که متعلق به همه نسلهاست، نیازمند حمایت بیشتر مسئولین از محیط بانان و محیط زیست و مشارکت مردم در حفاظت از این نعمت خدادادی است.



» کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب (خبر) متعلق به پورتال می باشد.

» تاریخ انتشار این مطالب: 9 مهر 1392 05:50