Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/raaknewsm/domains/raaknews.com/public_html/mainportal/modules/sitelogin.php on line 106 نسخه چاپی > كندي اينترنت در دهدشت ونارضایتی کاربران
» تنظیمات چاپ
نوع قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
تاریخ: 19 مهر 1392 14:03 |  پورتال:

 

كندي اينترنت در استان

راک نیوز؛(صادق دوپیکر ): مشكل كندي اينترنت در استان كه از  اواسط شهريور ماه شروع شده است، هم چنان هم ادامه دارد .

 شنيده ها حاكي از آنست كه: شركت زير ساخت كشور كه تامين كننده ي پهناي باند شركتهاي اينترنتي است، به علت بدهي  شركت مخابرات استان كهگيلويه و بويراحمد، پهناي باند را در اين استان به زیر 50 درصد كاهش داده است . كه اين سبب كاهش سرعت و كندي اينترنت در استان از حدود يك ماه پيش تاكنون  شده است .

بديهي ست كه: شركت زير ساخت كشور تا زمان تسويه حساب كامل شركت مخابرات استان ،  هم چنان به كاهش تدريجي پهناي باند در اين استان ادامه خواهد داد ،كه با اين كاهش تدريجي احتمالاً به زودي شاهد قطع اينترنت در استان خواهيم بود !

از گوشه و كنار خبر رسيده است كه: رايزني هاي شركتهاي ISP  استان كه تعداد آنها به بيش از بيست شركت ميرسد با مسولين مخابرات استان، تاكنون به نتيجه خاصي نرسيده است و مشتركين و كاربران اين شركتها، با توجه به شروع فصل ثبت نام ، انتخاب واحد و حذف و اضافه ي دانشگاهها و مركز آموزش عالي نسبت به اين مشكل معترض ميباشند ، كه اين موضوع مشكلات فراواني را براي مديران اين گونه شركتها به وجود آورده است . حتي چند شركت اينترني، با توجه به ضرر مالي، با صرف هزينه اي اضافي،             براي خودشان پهناي باند اضافه كرده اند تا مشتركانشان را موقتاً راضي نگه دارند .

گفتني ست كه: در پي تماس هاي مكرر مردم استان با شبكه دنا، در روزهاي اخير، خبرنگار اين شبكه با يكي از مسولين شركت مخابرات استان مصاحبه اي داشته كه جواب قانع كننده اي هم در اين مصاحبه به مردم داده نشده است .

شايان ذكرست كه: سازمان تنظيم مقرات راديويي جنوب درشيراز و سازمان فناوري اطلاعات استان در ياسوج نيز در جريان اين مشكل در روزهاي اخير قرار گرفته اند .

ناگفته نماند که: متاسفانه شرکت مخابرات ایران در سالهای اخیر و پس از خصوصی سازی،تعهداتش را مبنی بر گسترش ارتباطات و فناوری اطلاعاتٰ، به درستی انجام نداده و حتی  در برخی موارد که از نظر خودش توجیه اقتصادی نداشته از قبیل : سوئیچ های ثابت روستایی و دفاتر خدمات ICT روستایی، خدماتش را برداشت .که این موضوع با اصل هایی از افق چشم انداز بیست ساله و برنامه پنجم توسعه ، مبنی بر محرومیت زدایی ، توزیع برابر امکانات و توجه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته ، سازگاری ندارد .   افزایش پالس مکالمه تلفنی در ماههای اخیر، نیز به نقطه ی مناقشه ی شرکت مخابرات ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تبدیل شده است .

ودر آخر باید گفت که : اينترنت در استان ، ديگر به يكي از نيازهاي عادي و روزمره جوانان ، دانشجويان ، ادارات و سازمانهاي  مختلف تبديل شده است كه كندي سرعت اينترنت و سردرگمي ناشي از آن ، علاوه بر مشكلات اداري و سازماني،  پيامدهاي اجتماعي و رواني خاصي را براي اين اقشار در پي خواهد داشت .

اميد است كه مسولين ذيربط نسبت به حل سريع  اين مشكل اهتمام جدي ورزند .

متن زیر تصویر(سند): نمونه ای از تست سرعت در یک مرکزISP در دهدشت:

alt

 


» کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب (خبر) متعلق به پورتال می باشد.

» تاریخ انتشار این مطالب: 19 مهر 1392 14:03