Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/raaknewsm/domains/raaknews.com/public_html/mainportal/modules/sitelogin.php on line 106 نسخه چاپی > رقابت کاذب در هیئات مذهبی شناخت واقعه عاشورا را به تاخیر می‌اندازد
» تنظیمات چاپ
نوع قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
تاریخ: 25 آبان 1392 12:42 |  پورتال:

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گچساران گفت: رقابت کاذب هیئت‌های مذهبی مانع از رسیدن اهداف واقعه عاشورا به مردم خواهد شد.

به گزارش راک نیوز ؛ حجت الاسلام سید عبدالرحیم ملکوتی درحاشیه مراسم عزاداری گچساران در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بیش از 105 هیئت مذهبی گچساران در دهه اول محرم به مراسم عزادارای سرور و سالار شهیدان پرداختند.

ملکوتی بیان داشت: بسیاری از هیئت های مذهبی شرایط ایجاد شناخت و درک از واقعه عاشورا را با رقابت های کاذب و استفاده از هزینه‌های زیاد کمرنگ کرده‌اند.

وی برخی تجمل گرایی‌ها در هیئت‌های مذهبی و پرداختن به ظواهرعزاداری امام حسین (ع) و غافل شدن از اصل نیت و هدف عزاداری را موجب عدم شناخت صحیح مردم از واقعه عاشورا دانست.

این مسئول بیان داشت: هیئت‌های مذهبی باید در عزاداری از پرداختن به مسائل قومی وطایفه ای پرهیز کنند و هیئت‌های مذهبی متشکل ازعامه مردم باید جایگزین یک قوم خاص شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گچساران با بیان اینکه در دهه محرم امسال بیش از 70 مبلغ به هیئت‌های مذهبی شهرستان اعزام شد، تاکیدکرد: بسیاری از هیئت ها در مراسم خود از گفتار مبلغان به خوبی بهره نمی گیرند.

ملکوتی با انتقاد از اینکه در بسیاری از هیئت‌ها شرایط حزن و اندوه برای امام حسین(ع) را برای مردم فراهم نمی‌کنند و عامه مردم فقط نظاره گر سینه زنی عزاداران هستند، اظهارداشت: عزاداری امام حسین(ع) باید محل استغفار و تفکر به واقعه عاشورا و عبرت آموزی ازاین واقعه عظیم دینی باشد.

وی افزود: مبلغان دینی طلایه داران تبلیغات عاشورایی در هیئت های مذهبی هستند و عدم انتقال این مفاهیم در شناخت واقعه عاشورا تاخیر ایجاد می کند.

ملکوتی تاکید کرد: هیئت های مذهبی که بخواهند به نام امام حسین(ع) برای مسائل قوم وقبیله ای خود فعالیت کنند، مردم را به اهل بیت و شناخت صحیح از واقعه عاشورا نمی توانند نزدیک کنند.

این مسئول همچنین عدم استفاده از توان مداحان شهرستان واستفاده از مداحان بنام غیر بومی را باعث جلوگیری از پیشرفت مداحان شهرستان دانست و تاکیدکرد: انتخاب مرثیه سرایان باید متناسب با شرایط محیطی مجالس عزا باشد.

ملکوتی سازماندهی هیئت های مذهبی را وظیفه اداره تبلیغات اسلامی عنوان کرد وافزود: هر هیئتی که برخلاف اساسنامه این هیئت ها عمل کند تعطیل خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گچساران بیان داشت: مراسمات عزاداری دهه اول محرم در شهرستان گچساران با نظم خاص و با همکاری نیروهای نظامی وامنیتی با امنیتی بالا برگزارشد.

وی اظهار داشت: استقبال مردم از هیئت های مذهبی و دستجات زنجیر زنی و سینه زنی با شکوه هرچه تمام تر بوده و این نشان از ارادت قلبی مردم ولایتمدار گچساران نسبت به ائمه اطهار(ع) است.


» کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب (خبر) متعلق به پورتال می باشد.

» تاریخ انتشار این مطالب: 25 آبان 1392 12:42