Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/raaknewsm/domains/raaknews.com/public_html/mainportal/modules/sitelogin.php on line 106 نسخه چاپی > هواپیمای مالزی در اندونزی گم شد/ جزئیات
» تنظیمات چاپ
نوع قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
تاریخ: 7 دی 1393 17:20 |  پورتال:

یک فروند هواپیمای مالزی متعلق به شرکت هواپیمایی ایرآسیا با 162 سرنشین روز یکشنبه ارتباط خود را با سامانه زمینی کنترل ناوبری هوایی از دست داد.
هادی مصطفی، از مسوولان وزارت حمل و نقل مالزی به یکی از شبکه های تلویزیونی این کشور گفت: این هواپیما 42 دقیقه بعد از برخاستن از زمین، ناپدید شده است.

هواپیمایی ایر-آسیا، یک شرکت هوایی ارائه‌کننده پروازهای ارزان قیمت در مالزی است. این شرکت هوایی، خدمات پروازی بین‌الملل به ۱۰۰ نقطه جهان در ۲۲ کشور ارایه می‌کند. مقامات شرکت هواپیمایی ایرآسیا می گویند این هواپیما از اندونزی به سنگاپور می رفت.

این هواپیما هفت خدمه و 155 مسافر داشت.
مصطفی تصریح کرد، این هواپیما هنگامی که بر روی دریای جاوه، بین جزایر کالیمانتان و جاوه بود، از روی صفحه رادار ناپدید شد.

این دومین هواپیمای مسافری مالزی است که در کمتر از یک سال ناپدید شده است.

  تا کنون و براساس لیست پرواز حضور 155 مسافر و 7 خدمه پرواز در هواپیمای مفقود شده اندونزی قطعی است.

یک مقام وزارت ترابری هوایی سنگاپور، در بیانیه ای گفت: هواپیمای پرواز «کیو زد 8501»، ساعت هفت و 24 دقیقه صبح امروز به وقت سنگاپور، ارتباط با برج مراقبت  جاکارتا را از دست داد.
این هواپیما 155 مسافر و 7 خدمه دارد (در مجموع، 162 سرنشین)که 16 تن از مسافران آن، کودک و یکی نوزاد است.
تماس با این هواپیما زمانی قطع شد که بر فراز دریای جاوه و بین منطقه «کالیمانتان» و جزایر جاوه در پرواز بود و گفته می شود هوای منطقه ابری بوده است.
برابر گزارش پایگاه اینترنتی اطلاعات پروازها («فلایت رادار 24»)، این هواپیما در سپتامبر سال 2008 به این شرکت تحویل داده شده و بنابراین تقریبا 6 ساله است. هواپیما در زمان ناپدید شدن در ارتفاع 32 هزار پایی در پرواز بوده است. این نخستین حادثه ناپدید شدن برای شرکت «ایرآسیا» ست.
وزارت ترابری اندونزی اعلام کرد: هواپیما پیش از قطع ارتباط با برج مراقبت درخواست کرده بود، برای خروج از ابرها در ارتفاع بالاتر پرواز کند.


» کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب (خبر) متعلق به پورتال می باشد.

» تاریخ انتشار این مطالب: 7 دی 1393 17:20