Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/raaknewsm/domains/raaknews.com/public_html/mainportal/modules/sitelogin.php on line 106 نسخه چاپی > حجت‌الاسلام برازش سکان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد را به دست گرفت.
» تنظیمات چاپ
نوع قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
تاریخ: 13 اسفند 1394 17:59 |  پورتال:

تودیع و معارفه مدیران جدید و قدیم تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت

تا پایان سال 95، 3 هزار مبلغ دینی به مناطق روستایی کشور اعزام می‌شوند /فعالیت 91 هزار هیأت مذهبی در کشور با هدف ترویج شعائر دینی

معاون مجلس و امور استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در حال حاضر 91 هزار هیأت مذهبی در سطح کشور با سازمان تبلیغات اسلامی در ارتباط هستند.

حجت‌الاسلام سید ناصرالدین نوری‌زاده در مراسم تودیع و معارفه مدیران جدید و قدیم تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، سازمان تبلیغات را از نهادهای پیش‌رو در تبلیغ دین دانست و اظهار کرد: این سازمان بدون گرایش‌های سیاسی وظایف خود را انجام می‌دهد و فعالیت‌های فرهنگی و دینی این نهاد همه اقشار جامعه را در بر می‌گیرد.

معاون مجلس و امور استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به نقش تبلیغات اسلامی در اجرای برنامه‌های فرهنگی گفت: بودجه‌هایی که برای این سازمان در نظر گرفته می‌شود ضعیف است که برای افزایش بودجه این سازمان رایزنی‌هایی با دولت و مجلس انجام شده و تا پایان سال جاری 80 درصد اعتبارات اختصاص یافته به این سازمان محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی وسیع است و برای اجرای برنامه‌های فرهنگی فاخر نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و افراد هستیم، افزود: دایره مأموریت‌های سازمان بسیار زیاد است و علاوه بر برنامه‌هایی که جزء وظایف این سازمان است مقام معظم رهبری 37 بند مأموریت را به صورت خاص به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار کرده است.

این مسئول با بیان اینکه تا پایان سال 95، 3 هزار مبلغ دینی به مناطق روستایی کشور اعزام می‌شوند، گفت: سازمان تبلیغات در حوزه‌های فرهنگی مأموریت‌های متعددی شامل اعزام مبلغ، گفتمان دینی مدارس و تربیت نخبگان فرهنگی دارد اما این سازمان بر روی دو وظیفه خود متمرکز شده که اعزام مبلغ به مناطق روستایی کشور یکی از این وظایف است که در این زمینه اولویت با روستاهای بالای 200 نفر جمعیت است.

نوری‌زاده حمایت از فعالیت‌های دینی در بخش محتوایی را دومین برنامه متمرکز شده این سازمان برشمرد و عنوان کرد: بر اساس آمارهای موجود حدود 62 تا 70 هزار مسجد در سراسر کشور وجود دارد که ساماندهی این مساجد از نظر محتوایی کار دشواری است.

معاون مجلس و امور استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: این سازمان می‌تواند در مناسبت‌های مذهبی 5 هزار مبلغ را ساماندهی و به نقاط مختلف کشور اعزام کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 91 هزار هیأت مذهبی در سطح کشور با سازمان تبلیغات اسلامی در ارتباط هستند که حمایت محتوایی از این هیئت‌ها برای سازمان کار دشواری است که دولت قول داده سازمان را در ماموریت‌های و وظایف یاری کند و بودجه سازمان تبلیغات اسلامی به صورت واقعی‌تر دیده شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی قدردانی و آقای حجت‌الاسلام حمید برازش به عنوان رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.


» کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب (خبر) متعلق به پورتال می باشد.

» تاریخ انتشار این مطالب: 13 اسفند 1394 17:59