Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/raaknewsm/domains/raaknews.com/public_html/mainportal/modules/sitelogin.php on line 106 نسخه چاپی > کوهکن: لاریجانی را به عارف ترجیح می‌دهم/ اداره مجلس سخت تر از اداره دولت و دستگاه قضایی است
» تنظیمات چاپ
نوع قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
تاریخ: 22 فروردین 1395 17:52 |  پورتال:

کوهکن: لاریجانی را به عارف ترجیح می‌دهم/ اداره مجلس سخت تر از اداره دولت و دستگاه قضایی است

رئیس آینده مجلس باید مدیری باشد که توان اداره نمایندگان مجلسی که به او رای داده‌اند را داشته باشد.

محسن کوهکن نماینده منتخب مردم لنجان اصفهان در مجلس دهم ( مجلس آینده) با اشاره به رئیس آینده مجلس گفت: اداره مجلس سخت تر از اداره دولت و دستگاه قضایی است.

به گزارش خبرگزاری عصر ایران نایب رئیس تشکل اصولگرای "جبهه پیروان خط امام و رهبری" در گفت‌و گو با خبرنگار عصر ایران ادامه داد: رئیس جمهور، وزرای خود را انتخاب و به مجلس معرفی می‌کند. رئیس دستگاه قضایی همکاران خود را انتخاب می‌کند اما در مجلس این نمایندگان هستند که رئیس را انتخاب می‌کند. آنهم برای یک سال نه 4 سال.

وی تصریح کرد: در مورد انتخاب رئیس مجلس آینده ما نباید همه مسائل را سیاسی ببینم. کار عقلانی این است که بدون نگاه سیاسی، توان لاریجانی و عارف را بررسی کنیم. رئیس آینده مجلس باید مدیری باشد که توان اداره نمایندگان مجلسی که به او رای داده‌اند را داشته باشد.

نماینده دوره چهارم مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس آینده مجلس اگر نتواند پارلمان را اداره کند، نمی‌تواند 4 سال پیاپی بر کرسی ریاست مجلس تکیه بزند. شما در دولت مشاهده نمی‌کنید که وزرا به رئیس جمهور اعتراض کنند و تصمیمات او را زیر سوال ببرند اما در مجلس نمایندگان می‌توانند به خاطر تصمیمات رئیس مجلس، تذکر آیین نامه‌ای بدهند.

نماینده دروه هفتم مجلس تصریح کرد: در حال حاضر هم نمی‌شود قطعی گفت که تنها لاریجانی و عارف گزینه‌های نهایی ریاست مجلس آینده هستند و هیچ فرد دیگری وجود ندارد. اگر اینگونه باشد نماینده‌ای که این توانایی را در خود می‌بیند احساس می‌کند که از پیش نشسته‌اند، توافق کرده‌اند و رئیس آینده مجلس را انتخاب کرده‌اند.

این فعال سیاسی اصول‌گرا خاطر نشان کرد: در این میان به عنوان نماینده منتخب مجلس دهم و کسی که با علی لاریجانی کار کرده است او را برای اداره مجلس بهتر از عارف می‌دانم و به او رای خواهم داد.

وی در ادامه با اشاره به در پیش‌رو بودن مرحله دوم انتخابات مجلس دهم، اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات بیشتر مربوط به حوزه‌های تک نماینده است که معمولاً در آنها انتخاب کاندیداها با انگیزه‌های صرفاً سیاسی انجام نمی‌گیرد و مسائل منطقه‌ای قوی و ویژگی‌های خاص هر حوزه انتخابیه نیز در انتخاب کاندیداها تأثیر قابل توجهی خواهد داشت.

کوهکن تصریح کرد: وقتی بحث یک یا دو نفر درمیان است قاعدتا چیزی به عنوان لیست دیگر مطرح نیست و مردم براساس شناخت فردی خود به افراد رای می دهند.

منتخب مردم لنجان افزود: نباید انتخابات را در همه حوزه‌های انتخابیه سیاسی و جناحی نگاه کرد. برخی حوزه‌ها هستند که رقابت بین دو نفر است که اتفاقا اختلاف دیدگاه ندارند لذا مردم در این حوزه ها بیشتر روی ویژگی های منفی و مثبت افراد و شناختی که از آنها دارند اقدام به تصمیم گیری می کنند.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: برخی‌ها با تحلیل‌های نادرست خود، نتایج به دست آمده در یک حوزه انتخابیه را به تمام کشور تعمیم می‌دهند و یا نمایندگان راه‌یافته از استان تهران را به گونه‌ای مورد توجه و تأکید قرار می‌دهند که گویی پیشاپیش بین نمایندگان ملت در مجلس تفاوت و درجه‌بندی وجود دارد.


» کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب (خبر) متعلق به پورتال می باشد.

» تاریخ انتشار این مطالب: 22 فروردین 1395 17:52