Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/raaknewsm/domains/raaknews.com/public_html/mainportal/modules/sitelogin.php on line 106 نسخه چاپی > پارازیت ها در شیراز؛ فضاسازی یا واقعیت/یک مقام مسئول : در اینکه پارازیت وجود دارد تردیدی نیست
» تنظیمات چاپ
نوع قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
تاریخ: 20 آذر 1395 00:47 |  پورتال:

چندی پیش پیام هایی مبنی بر اینکه امواج و پارازیت ها بر سلامت مردم شمال غرب شیراز اثر گذاشته و موجب افزایش سرطان ها و اختلال در کار تلفن های همراه شده است در فضای مجازی منتشر شد که خبرنگار ما این مباحث را با مقام های مسئولان در میان گذاشت.

به گزارش راک نیوز از شیراز ؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه انتشار مطالب پیرامون تاثیر امواج و پارازیت ها بر سلامت مردم شیراز فضا سازی کاذب است گفت : دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بهره گیری از گروه متخصصین فیزیک پزشکی به صورت مداوم این موضوع را رصد می کند و مردم مطمئن باشند اگر دراین زمینه آثار مخربی دیده شود با صداقت در این زمینه اطلاع رسانی می شود .
دکتر محمد هادی ایمانیه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : متاسفانه در روزهای گذشته پیامی در این زمینه در فضای مجازی منتشر شد و ادعا شد که پارازیت ها و امواج مزاحم سلامت مردم شمال غرب شیراز را تهدید می کند و دانشگاه در این زمینه خبری روی سایت گذاشته و بعد آن را برداشته است، ما هیچگاه چنین خبری نداشتیم و روی سایت دانشگاه هم چیزی دراین زمینه اعلام نشده است و اگر مواردی باشد مردم مطمئن باشند که از طریق مجاری رسمی و تایید شده اطلاعات را در اختیار آنها قرار خواهیم داد .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه گفت : گروه فیزیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز که مجموعه ای از افراد متخصص و صاحب نظر هستند و یک گروه کاملا تخصصی را تشکیل داده اند ، موضوع را بررسی کرده است ، هیچ چیزی تا کنون ثابت نکرده که امواج و پارازیت ها اثر تخریبی روی سلامت داشته باشد ، این در تحقیقات علمی اثبات شده و صرفا یک شعار و ادعا نیست .
ایمانیه خاطر نشان کرد: تحقیقات گروه فیزیک دانشگاه علوم پزشکی شیراز یک کار مستمر است ، نوع امواج شناسی نیز صورت می گیرد ، اساتید دانشگاه هم صداقت دارند و دلیلی ندارد موضوعی را از مردم کتمان کنند ، اگر نتیجه تحقیقات به این برسد که امواج و پارازیت ها روی سلامتی مردم شیراز یا هر شهر دیگری آثار سوء دارد ، قطعا ما در این زمینه اطلاع رسانی خواهیم کرد و قطعا مسوولان ذیربط با عاملان برخورد خواهند کرد ، پیگیری ها در این حوزه جدی و مستمر است .
** حساسیت دوچندان مسئولان استان درباره سلامت مردم
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : این نوع پیام رسانی ها زاییده فضای مجازی است ، موضوع پارازیت ها هر از چند گاه در کل کشور مطرح است ،در استان بررسی کردیم تا کنون در حدی که ادعا شده در سایت ها پارازیتی نبوده است ، در اینکه پارازیت وجود دارد تردیدی نیست ، بیسیم تاکسی ها و ادارات هم ایجاد پارازیت می کند ، دوربین های سر چهار راهها هم پارازیت دارند ، تلفن همراه هم پارازیت دارد ، بیسیم ادارات هم پارزیت دارد ، اما در تاثیر این پارازیت ها بر سلامت بدن هنوز چیزی به اثبات نرسیده است .
هادی پژوهش جهرمی گفت : اینکه سازمان و دستگاهی به صورت سازمان یافته برای جلوگیری از ورود امواج دیگر پارازیت منتشر کند و این بر سلامت مردم اثر بگذارد در هیچ نقطه ای از شیراز مورد تایید نیست و وجود ندارد .
معاون استانداری فارس گفت : در پیام های منتشر شده نقاط کور تلفن همراه مصداق این موضوع بیان شده در حالیکه کوری تلفن همراه هم دلیلی بر وجود پارازیت مخرب نیست ، ما در این رابطه حساسیت مضاعف داریم و قطعا نمیتوانیم از کنار آن بی تفاوت بگذریم ، نقطه کور را می توان با توسعه تکنولوژی ترمیم کرد و اینکه نقطه کور وجود دارد و در خانه هر کسی هم ممکن است نقطه کور باشد شکی نیست .
پژوهش اضافه کرد: امواج دامنه مشخص دارند و سازمان مقررات رادیویی بر این امواج نظارت دارد ، اگر جایی تداخل امواج ایجاد شود این سازمان وظیفه دارد به عنوان موضوع را به عنوان مزاحم شناسی پیگیری و رفع نماید.
** دیدگاهی دیگر
موضوع تاثیر پارازیت ها و امواج ماهواره ای برسلامت مردم شیراز در هفته های گذشته با انتشار نامه ای از یک ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در شبکه های مجازی بازتاب گسترده ای داشت.
ناظر شورا در منطقه 10 شهرداری شیراز در این زمینه در نامه ای سرگشاده اظهار کرد: پیرو خبرهای رسیده و شکایات و انتقادات مردمی بویژه در منطقه ده شهرداری شیراز خصوصاً شهرکهای شمالغرب مانند شهرک گلستان،گویم و...میزان پارازیت ارسالی به حدی رسیده است که مردم در این مناطق دچار سردردهای شدید ناگهانی شده، و همچنین دریافت سیگنال های تلویزیونی داخلی نیز با مشکل مواجه شده، و نیز شبکه های تلفن همراه و اینترنت تلفن های همراه دچار اختلال شدید شده اند و مردم این مناطق بسیار نگران سلامتی خود و خانواده شان هستند.
محمدتقی تذروی افزود: پیشنهاد میشود که کمیته ای حقیقت یاب متشکل از: شرکت مخابرات، علوم پزشکی ، شهرداری، اداره بهداشت و دیگر نهادها و مراکز مربوط با محوریت جناب استاندار تشکیل شود و برای رفع مشکل احتمالی موجود اهتمام نمایند و نتیجه بررسی ها را برای جلوگیری از تشویش اذهان عمومی به اطلاع عموم برسانند.
برخی مردم شهرک های غرب شیراز نیز هنگام مراجعه به برخی پزشکان از آنها پاسخ شنیده اند که سردردهای ناگهانی مربوط به پارازیت ها است.
با این حال، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس این اطمینان را به مردم داده است که چنین موضوعی صحت ندارد.
هادی پژوهش جهرمی افزوده است: اینکه سازمان و دستگاهی به صورت سازمان یافته برای جلوگیری از ورود امواج دیگر پارازیت منتشر کند و این بر سلامت مردم اثر بگذارد در هیچ نقطه ای از شیراز مورد تایید نیست و وجود ندارد .


» کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب (خبر) متعلق به پورتال می باشد.

» تاریخ انتشار این مطالب: 20 آذر 1395 00:47