Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/raaknewsm/domains/raaknews.com/public_html/mainportal/modules/sitelogin.php on line 106 نسخه چاپی > «پارازیت» مظنون اصلی پرونده «سردرد مرموز شیرازی ها»/ توهین به استاندار به بهانه پارازیت!
» تنظیمات چاپ
نوع قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
تاریخ: 18 دی 1395 16:42 |  پورتال:

به گزارش راک نیوز از شیراز ؛ داستان پارازیت‌های شیراز با نامه محمدتقی تذروی، عضو شورای شهر شیراز، به استاندار فارس در رسانه‌های استان فارس علنی شد واین روزها بهانه ای شد تا برخی در فضای مجازی با بی لیاقت خواندن استاندار فارس نوک پیکان را بسوی وی نشانه روند.

 

این عضو شورای شهر که ناظر شورا در منطقه 10 شهرداری شیراز است در متن نامه خود می‌نویسد: میزان پارازیت ارسالی در منطقه 10 شهرداری شیراز و شهرک‌های شمال‌غرب مثل شهرک گلستان، گویم و غیره به حدی رسیده است که مردم در این مناطق دچار سردردهای شدید ناگهانی شده همچنین دریافت سیگنال‌های تلویزیونی داخلی نیز با مشکل مواجه شده و نیز شبکه‌های تلفن همراه و اینترنت تلفن‌های همراه دچار اختلال شدید شده‌اند و مردم این مناطق بسیار نگران سلامتی خود و خانواده‌شان هستند.

 

وی در نامه خود به استاندار پیشنهاد می‌دهد برای رفع مشکل احتمالی موجود و برای جلوگیری از تشویش اذهان عمومی‌ کمیته‌ای حقیقت‌یاب متشکل از علوم پزشکی، سازمان نتظیمات مقرارت رادیویی، شرکت مخابرات، شهرداری، اداره بهداشت و دیگر نهادها و مراکز مربوط با محوریت جناب استاندار تشکیل شود و نتیجه بررسی‌ها به اطلاع عموم مردم رسانده شود.

 

سردردهای مردم این مناطق از آنجا نگران‌کننده شد که براساس شکایت و گزارش‌های مردم تنها در محل سکونت آنها وجود داشت و به محض خروج از این مناطق، سردردها نیز پایان می‌یافت.

 

حساسیتی که مردم روی این موضوع داشتند سبب شد که استانداری فارس این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار شورای سلامت استانداری قرار دهد.

 

علی‌محمد موسوی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری فارس، در گفت‌وگو با شهر فردا با بیان اینکه شورای سلامت استانداری فارس برای تشکیل جلسه در مورد این پارازیت‌ها منتظر جواب کارشناسی از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سازمان تنظیمات مقررات رادیویی است می‌گوید: هنوز اطلاعات ما در زمینه پارازیت‌ها کامل نیست و یا پاسخ‌های دریافتی قانع‌کننده نبوده است.

 

وی با بیان اینکه پارازیت ابعاد مختلفی دارد و این یک مبحث ملی است اما یک سیستم مشخص در کشور وجود ندارد که جوابگوی وجود پارازیت‌ها و علل انتشار آن باشد در ادامه می‌افزاید: در سطح ملی نیز مسئله پارازیت‌های این مناطق شیراز را دنبال کردیم اما نهاد و دستگاه خاصی در این زمینه به ما معرفی نشده و مشخص نیست که پارازیت‌ها چگونه منتشر می‌شود.

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه سلامت مردم در اولویت قرار دارد و نباید نادیده گرفته شود می‌گوید: استاندار فارس به دلیل حساسیتی که نمایندگان و مردم شیراز در این مسئله داشته‌اند دستور ویژه برای بررسی این موضوع داده است.

 

وقتی معضل پارازیت متولی ندارد

 

مسعود رضایی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر پیگیری جدی نمایندگان مجلس در زمینه پارازیت‌های شهرک‌های شمال‌غرب شیراز می‌گوید: ما از طریق علوم پزشکی شیراز و استانداری فارس به دنبال بررسی این مسئله هستیم اما هنوز نتیجه‌ای نگرفتیم.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلسه‌ای که با علوم پزشکی شیراز داشته‌ایم رئیس این دانشگاه صراحتا آسیب‌ این پارازیت‌ها برای سلامت مردم و سرطان‌زا بودن آنها را رد و اعلام کرد که عوارض بیان شده مورد تایید ما نیست و از لحاط علمی نیز ثابت نشده است.

 

وی با بیان اینکه نمایندگان شیراز در صحن مجلس درباره بررسی این پارازیت‌ها و منشا آن به وزرای بهداشت و اطلاعات و فناوری تذکر داده‌اند می‌افزاید: اگر این تذکر کارساز نبود در مرحله بعد با طرح سوال از این دو وزیر این مسئله را پیگیری می‌کنیم و اگر باز از این کانال پاسخ قانع کننده دریافت نکردیم خواهان حضور وزرای مربوطه در صحن علنی مجلس برای پاسخگویی به این مسئله خواهیم شد.

 

رضایی نیز مانند مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس اذعان می‌کند که هنوز هیچ فردی مسئولیت این پارازیت‌ها را برعهده نگرفته است و منشاء آن به درستی مشخص نیست.

 

علی‌اصغر روزگار، مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس وجود پارازیت‌ها را نه تایید و نه تکذیب می‌کند و با تاکید بر اینکه پارازیت‌ها یا فرکانس‌های غیرمجاز هیچ ارتباطی با شرکت مخابرات ندارد می‌گوید: اين شركت فركانسهاي مورد استفاده خود را از سازمان تنظيم مقررات رادیویی اجاره ميكند و این سازمان نظارت دقيق و كاملي در اين حوزه دارد.

 

علنی‌شدن تاثیر امواج و پارازیت‌ها در ابتلا به سرطان

 

در حالی که مسئولان استان فارس برای رسیدگی به مسئله پارازیت‌ها معطل پاسخ کارشناسی از سوی علوم پزشکی هستند تا مشخص کنند که آیا پارازیت‌ها عوارضی برای مردم به همراه داشته یا خیر؟ معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در تاریخ دوم دی ماه امسال در حاشیه رونمایی از سامانه و بانک اطلاعاتی جامع سرطان در شیراز صراحتا به مضر بودن پارازیت‌ها اذعان کرده و گفته است: از آنجا که در ابتدا اطلاعات کاملی از سرطان‌زایی پارازیت‌ها نداشتیم، اظهارنظر نمی‌کردیم اما مطالعات اولیه اخیر نشانگر آن است که این امواج و پارازیت‌ها عوارض دارند و در ابتلا به سرطان موثرند.

 

رضا ملک‌زاده افزود است: علاوه بر اینکه امواج و پارازیت‌ها ممکن است باعث ایجاد سرطان شوند، می‌توانند عوارض دیگری هم برای سلامتی داشته باشد. با وجود این اظهار نظر صریح باید دید که مسئولان و متولیان سلامت مردم در استان فارس در ادامه برای رفع این مشکل چه تدبیری می‌اندیشند.

به گزارش راک نیوز ،علی اکبری ازدیگر نماینده مردم شیراز درمجلس شورای اسلامی طی تذکرکتبی  به وزیرکشور خواهان پیگیری موضوع پارازیت ها در شیراز گردید.

 

«پارازیت» مظنون اصلی پرونده «سردرد مرموز شیرازی ها»/ توهین به استاندار به بهانه پارازیت!


» کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب (خبر) متعلق به پورتال می باشد.

» تاریخ انتشار این مطالب: 18 دی 1395 16:42