Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/raaknewsm/domains/raaknews.com/public_html/mainportal/modules/sitelogin.php on line 106 نسخه چاپی > شنیدنی های هفته در استان بوشهر:شاید در تابستان برای مشترکان برازجانی هفته ای یک روز آب داشته باشیم! /کنسرت رضاصادقی درکنگان وگناوه/انتقاد امام جمعه آبپخش و پاسخ همتای وی در شبانکاره و...
» تنظیمات چاپ
نوع قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
تاریخ: 18 دی 1395 20:41 |  پورتال:

راک نیوز -انتقاد امام جمعه آبپخش و پاسخ همتای وی در شبانکاره، کنسرت رضا صادقی در دو شهر استان، احتمال آبرسانی به برازجان طی یک روز در هفته، رتبه ضعیف استان در سرمایه گذاری های پس از برجام و ممنوعیت موسیقی زنده در تالارهای برازجان برخی از شنیدنی های هفتگی است

خبرنگاران ما در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

 

شنیده می شود قطع یک‌طرفه سیم‌کارت‌های مجهول‌الهویه، برخی از کشاورزان و اتباع خارجی را که در استان از این خط ها برای تماس استفاده می کردند، سرگردان نمود. البته درباره اجرای این طرح از ماههای گذشته اطلاع رسانی شده و پیامک هایی به صاحبان این گوشی ها ارسال گردیده بود.

رئیس دانشگاه آزاد بوشهر با اشاره به کاهش درآمدهای واحدهای استان که ناشی از کاهش دانشجو است، گفته: باید با درآمدهای جایگزین، به سمتی برویم که وابستگی دانشگاه به شهریه دانشجویی کمتر شود. به گفته قیصری، صرفه جویی بیشتر، جذب حمایت‌ خیرین و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و زود بازده از راهکارهای دانشگاه آزاد کشور برای این چالش است.

شنیده می شود در ادامه دیدارهای مجمع نمایندگان استان ها با معاون اول رییس جمهور، در دیماه 4 نماینده بوشهر در مجلس با جهانگیری نشستی در خصوص مشکلات استان برگزار می کنند.

با خبر شدیم یکی از انجمن های خیریه استان در نظر دارد در ماه آینده کنسرت رضا صادقی را در شهرهای کنگان و گناوه برگزار کند.

خبر بعدی اینکه احکام اعضای ستاد انتخابات استان بوشهر صادر گردیده و به زودی کار آن آغاز می شود. براین اساس، عبدالکریم گراوند معاون سیاسی امنیتی استانداری به عنوان رییس ستاد انتخابات منصوب شد. همچنین اسماعیل موسوی مدیرکل سیاسی استانداری به عنوان دبیر ستاد، سعید زرین فر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بعنوان رئیس کمیته مالی و پشتیبانی ستاد، عباس قلی پور مدیرکل دفتر بازرسی استانداری به عنوان رئیس کمیته حقوقی ستاد منصوب شده اند. همچنین اسماعیل کاظمی به عنوان رییس کمیته اطلاع رسانی، علی وردیانی مدیرکل حراست استانداری به عنوان رئیس کمیته استعلامات و حراست و کیامرث صالحی مدیرکل ثبت احوال استان به عنوان عضو ستاد انتخابات بوشهر منصوب شدند.

همچنین طی احکامی توسط آیت الله جنتی رییس شورای نگهبان، اعضای هیات نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در استان بوشهر (دفتر شورای نگهبان) منصوب شدند. بر این اساس، حجت‌الاسلام حسین دشتی امام جمعه موقت بوشهر به عنوان رییس، خلیل رضایی مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان و سرپرست دفتر شورای نگهبان به عنوان قائم مقام و حسین حیدری (سرپرست قبلی دفتر شورای نگهبان)، سید اسماعیل هاشمی و پرویز میرکی به عنوان اعضای این هیات تعیین شدند.

صدور گواهینامه رانندگی سخت‌تر مي‌شود. گويا بر اساس دستورالعمل جدید وزارت کشور محدودیت‌هایی برای دریافت‌کنندگان گواهینامه جدید، اعمال خواهد شد که شامل ممنوعیت رانندگی تنهایی افرادی که تازه گواهینامه گرفته اند تا نصب علامت برای رانندگان مبتدی می باشد.

بردستانی مدیر آبفا دشتستان به یکی از سایت های خبری گفته: با توجه به کاهش باران و ذخیره آب، شاید در تابستان برای مشترکان برازجانی هفته ای یک روز آب داشته باشیم! دلیل حاد بودن مشکل مرکز شهرستان دشتستان این است که آب برازجان از خط کازرون تامین می شود، در حالی که بخش عمده شهرهای دشتستان از خط کوثر برخوردارند که قول افزایش سهمیه استان روی آن داده شده است.

حجت الاسلام رضایی امام جمعه آبپخش از توابع شهرستان دشتستان در خطبه های دیروز گفته: بارها سعی کرده اند بخش همجوار ما را شهرستان جا بزنند و اگر اینطور باشد ما هم موجودیت شهرستان آبپخش را اعلام می کنیم و زیر بار اجحاف نمی رویم.

همچنین امام جمعه شبانکاره در خصوص این اعتراض طی بیانیه ای که در فضای مجازی منتشر شده، گفت: کلمه شهرستان شبانکاره که در زیرنویس شبکه خبر در پی وقوع زلزله اخیر در این بخش آمده، بعلت عدم آشنایی به موقعیت شهر ها است و با نوشتن یا گفتن کلمه ای و حلوا، دهان شیرین نخواهد شد. حجت الاسلام حمادی ادامه داد: گرچه ارتقاء هر بخش و شهر حق مردم آن دیار است، اما کوبیدن بر طبل اختلاف بین مردم دو شهر همجوار که بعضا با همدیگر قرابت سببی و نسبی دارند، کاری غیر عقلایی و خلاف مصلحت است.

جمعی از فعالان مدنی، سیاسی و اجتماعی دشتستان در طوماری، با بیان اینکه عده ای قلیل که حداکثر وزن اجتماعی آنان 4 درصد بیشتر نیست با جوسازی های خلاف واقع، مسوولین و دست اندرکاران مراسم تجلیل از دکتر سیدمحمدمهدی جعفری را تحت فشار قرار داده تا این مراسم را لغو نمایند، تاکید کردند: ضمن تقدیر از بنیاد نخبگان که چنین تصمیم شایسته ای اتخاذ کرده و سپاس از مسوولانی که مجوز قانونی این مراسم را صادر نموده، تاکید می نماییم تسلیم اینگونه فشارهای غیر قانونی شدن تعدی به حقوق اکثریت و لگد مال کردن مولفه های مردم سالاری می باشد. از این رو خواستار برگزاری مراسم تجلیل از پژوهشگر برجسته نهج البلاغه در زادگاهش (برازجان) هستیم.

امام جمعه برازجان به امضای طومار فعالین سیاسی و اجتماعی این شهر برای برگزاری تجلیل از دکتر جعفری (پژوهشگر نهج البلاغه و نماینده دشتستان در مجلس اول) واکنش نشان داد و در بخشی از خطبه های دیروز گفت: برازجان شهری با قدمت دیرینه در عرصه دین‌داری است و این افراد اگر فکر می کنند با این نوع طومار نویسی می توانند بر اراده مردم انقلابی شهر برازجان خللی ایجاد کنند، اشتباه می‌کنند. حجت الاسلام مصلح گفته: مردم انقلابی برازجان اجازه نمی دهند عده ای شناخته شده، به انقلاب و دست آوردهای آن و خانواده های شهدا با برگزاری چنین مراسم هایی به نوعی دهن کجی کنند.

شنیده شده در پی اعتراضات مردمی نسبت به برداشت خاک از منطقه گردشگری نگا در روستای خره عسلویه (آخرین روستای استان)، دادستان این شهرستان از ادامه فعالیت آن جلوگیری نمود و خواستار بازبینی مجوز صادره توسط سازمان صنعت و تجارت گردید.

 

 

اولین سالگرد دستگیری تفنگداران آمریکایی در جزیره فارسی، چهارشنبه در مصلای بوشهر با سخنرانی سردار سلامی جانشین فرمانده سپاه برگزار می شود.

فرماندهي انتظامي دشتستان ضمن تکذیب خبری در فضای مجازی مبنی بر سرقت مسلحانه از بانک سپه برازجان، اعلام کرد: شهروندان از انتشار اخباری که باعث تشویش اذهان عمومی می گردد جدا خودداری نموده، ضمن اینکه از طریق پلیس فتا انتشار دهندگان این مطالب مورد پیگرد قرار می گیرند.

پس از رتبه 30 استان بوشهر در اعتبارات تملک دارایی سال آینده، از نظر سرمايه گذاری های مصوب خارجی پس از برجام هم رتبه های آخر را کسب کردیم. گویا تنها پروژه استان در این لیست مربوط به نیروگاه اتمی است.

 

 

برخی از ملوانان گناوه ای از برخورد ناشایست مقامات بنادر کویت با آنها خبر می دهند. انتظار می رود دستگاههای مسئول در این خصوص پیگیری جدی تری داشته باشند.

علیرضا خلیفه‌زاده از نیروهای دیلمی سازمان دامپزشکی بعنوان معاون توسعه مدیریت این اداره در البرز منصوب شد. ریاست دامپزشکی البرز برعهده دکتر علی‌اصغر شریفی‌ اهل دیلم است که پیش تر همین سمت را در بوشهر داشته است.

یکی از حاشیه های هفته قبل در شهرستان دشتی، استعفای رییس بهزیستی آن بود که گفت: در اعتراض به عدم حضور مدیرکل در دشتی و بکارگیری نیروهای این اداره در مرکز استان؛ از مسئولیت خود کناره گیری کردم. در مقابل، خدیجه پوربهی مدیرکل بهزیستی بوشهر در مصاحبه ای بدون ذکر جزییات این ماجرا گفت: دلیل استعفای رییس شهرستان دشتی مسائل دیگری بوده، ضمن اینکه وی نماینده مدیرکل در شهرستان است و معاونان نیز به صورت مستمر از ادارات شهرستان ها سرکشی می کنند. من نیز در آینده نزدیک به شهرستان دشتی سفر خواهم کرد.

شنیده شده دکتر ابراهیم حیدری از معاونت اداری مالی دانشگاه خلیج فارس استعفا کرده و طاهر یزدان‌پناه مدیر آموزش دانشگاه با حفظ سمت سرپرست این معاونت شده است.

امام جمعه آبادان در شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد اروند گفته: آن مسئولی را که در سازمانش نیروی غیر آبادانی جذب کند به زمین می زنیم و از این بابت با کسی مسامحه نداریم. مردم هم گزارش های مستند خود را به ما برسانند تا پیگیری شود.

شنیده شده از سوی نیروی انتظامی، اجرای موسیقی زنده در تالارهای برازجان ممنوع اعلام شده است. صاحبان تالار در این شهر با اشاره به فعالیت گروههای موسیقی در تالارهای سایر نقاط کشور، نسبت به این موضوع انتقاد دارند. این خبر را اتحاد جنوب منتشر کرد.

قابل توجه کاندیداهای شورای شهر و روستا اینکه، زمان ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراها به دلیل تعطیلات سال نو از ۳۰اسفند به ۲۳ اسفند تغییر پیدا کرد.

هفته پیش از پیگیری ها برای انتصاب مهرداد ستوده قائم مقام معاونت عمرانی استانداری در نفت خبر دادیم. شنیده می شود اخیرا سه نماینده بوشهر در مجلس (غیر از شهریاری) در نامه ای به زنگنه، پیشهاد سپردن مسوولیتی به وی داده بودند. ستوده پیش از حضور در استانداری، در شرکت گاز اشتغال داشته است.

نادر آزاده به عنوان رییس دفتر نماینده دشتستان در حوزه انتخابیه اش تعیین شد. وی پیش از این سابقه ریاست ورزش و جوانان و همچنین فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان داشت. ظاهرا با انتقال سلیمی فرد از قوه قضائیه به دفتر نماینده دشتستان موافقت نگردیده و این تغییر صورت گرفت.

شنیده می شود این هفته جلسات شورای شهر برازجان به منظور اعلام برنامه گزینه های پست شهرداری برگزار می شود. این سومین انتخاب شهردار برازجان آن هم در ماههای پایانی شورای چهارم می باشد.

شنیده می شود برخی از نیروهای بومی حراست فاز ۱۴ پارس جنوبی به دلیل عدم دریافت دستمزدهای معوقه خود، روز پنجشنبه اعتصاب کردند.

امام جمعه عسلویه در خطبه های این هفته گفته: رییس بیمارستان تامین اجتماعی شهرستان قول داده که با استخدام ماماهای بومی، بزودی زایشگاه این شهرستان راه اندازی شود که انتظار می رود متقاضیان و افراد دارای واجد شرایط، برای این موضوع نام نویسی کنند.

خبر دیگر اینکه وزارت بهداشت موافقت را با قرارگیری بیمارستان های جم و خارگ در طرح تحول سلامت ابلاغ کرد. این بیمارستان ها تنها مراکز درمانی دو منطقه یادشده هستند که انتظار می رود با اجرایی شدن این موافقت نامه، زمینه بهره مندی بومیان از بسته های طرح تحول سلامت و کاهش هزینه های درمانی محقق شود.

سکینه الماسی نماینده جنوب استان در پی افزایش انتقادات از شیوع پارازیت های ماهواره ای در حوزه انتخابیه اش، نامه ای به وزیران ارتباطات، اطلاعات و بهداشت نوشت و خواستار پیگیری جدی این دغدغه مردم شد.

 

 

خبر می رسد حکم ارتقای مدیریت دکتر حسین اسکندری رییس دانشگاه علمی کاربردی استان بجای سرپرستی ابلاغ شده است.

در برخی محافل، زمزمه هایی درباره برخی تغییرات مدیریتی در استان شنیده می شود. گویا بحث انتقال دکتر رضا آذین رییس بنیاد نخبگان استان به منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و همچنین انتصاب دکتر علیرضا چمکوری رییس دانشگاه آزاد خورموج بجای وی مطرح می باشد. همچنین مسئولیت بعدی دکتر عبدالله آورا از منطقه ویژه بوشهر به پارک علم و فناوری عنوان می شود.

جعفر آهنگران، معاون دبیرخانه مناطق آزاد و ویژه از مصوبه اخیر مجلس برای واگذاری مناطق آزاد به وزارت اقتصاد بجای نهاد ریاست جمهوری انتقاد کرده و گفته: این مصوبه تناقض های حقوقی دارد و بعید نمی دانم شورای نگهبان آن را تایید کند.

شنیده می شود از سوی یکی از نهادها، دستورالعملی به ادارات ارسال شده که در خصوص اطلاع رسانی بر بستر تلگرام هشدار داده شده و عنوان گردیده: به دلیل برخی مشکلات این شبکه ها، بهره برداری از پیام رسان های خارجی (واتس اپ، تلگرام و...) برای فعالیت روابط عمومی، ارسال نامه ها و سایر بهره برداری های اداری ممنوع می باشد.

 /خلیج فارس


» کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب (خبر) متعلق به پورتال می باشد.

» تاریخ انتشار این مطالب: 18 دی 1395 20:41