Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/raaknewsm/domains/raaknews.com/public_html/mainportal/modules/sitelogin.php on line 106 نسخه چاپی > رمز عبور اینستاگرام خود را تغییر دهید
» تنظیمات چاپ
نوع قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
تاریخ: 13 شهریور 1396 00:55 |  پورتال:

به گزارش راک نیوز به نقل از ایسنا: پس از خبر هک شدن چندین میلیون حساب اینستاگرامی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از کاربران این شبکه اجتماعی خواست برای حفظ حریم خصوصی و در راستای اقدامات پیش‌گیرانه، رمز عبور خود را تغییر دهند.

 در روزهای اخیر اخباری مبنی بر دسترسی هکرهای اینترنتی به صفحات شخصی اینستاگرام هنرمندان و اشخاص بسیاری به گوش رسید و بر اساس این اخبار، تعداد زیادی از عکس‌های کاملا خصوصی و شخصی کاربران در صفحات مجازی منتشر شد.

این موضوع می‌تواند تهدیدی برای اطلاعات شخصی و حریم خصوصی میلیون‌ها کاربر به شمار آید. به دنبال این حملات سایبری بود که اینستاگرام اعلام کرد که تعدادی از هکرها با استفاده از باگ موجود در اپلیکیشن اینستاگرام به شماره تماس و آدرس ایمیل‌های شخصی هنرمندان دسترسی یافته‌اند. این شرکت خیلی زود اقدام به بررسی و اصلاح این باگ کرد اما پیش از این اقدام، هکرها تمامی اطلاعات و عکس‌های شخصی هنرمندان را در فضای مجازی منتشر کرده بودند.

اینستاگرام در بیانیه‌ای درباره این باگ هشدار داد که صفحات شخصی فعال با تعداد فالوورهای (دنبال‌کنندگان) بالا بیشتر مورد حمله قرار گرفته‌اند اما هم‌اکنون مردم بسیاری در سراسر جهان به دنبال آن هستند که بدانند آیا اطلاعات و تصاویرشان در فضای مجازی منتشر شده است یا خیر.

هکرها تا این لحظه به ازای دسترسی به هر کدام از این اطلاعات حداقل حدود ۵۰۰ دلار کسب کرده‌اند. برآورد شده است که آنها در هر ساعت می‌توانند به حساب‌های کاربری یک میلیون کاربر دسترسی پیدا کنند. تا زمانیکه اینستاگرام اقدام به رفع این عیب نکرده بود، شش میلیون حساب کاربری هک شد.
مایک کریگر – یکی از موسسان اینستاگرام – در این بیانیه اظهار کرده است: ما کاربران را ترغیب می کنیم که نسبت به هرگونه فعالیت مشکوک در حساب‌های کاربری خود هوشیار باشند و به پیام‌ها، تماس‌ها و ایمیل‌های افراد ناشناس پاسخ ندهند. همچنین از کاربران درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه مساله مشکوک، آن را سریعا به ما از طریق ابزارهای " Report a Problem " و سپس 'Spam or Abuse' گزارش دهند.

در همین راستا محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - در صفحه اینستاگرام خود به این خبر واکنش نشان داد و نوشت: امروز خبری به دستم رسید که کلمه عبور میلیون‌ها اکانت اینستاگرام از طریق هک سرورهای آن افشا شده است. برای حفظ حریم خصوصی کاربران ایرانی، توصیه می‌کنم سریعا نسبت به تغییر کلمه عبور خود اقدام کنید.

او البته این موضوع را در تایید خبر هک اکانت‌های اینستاگرام مطرح نکرده و در این راستا اظهار کرده است: صحت خبر را تائید نمی‌کنم اما در هر حال اقدام پیشگیرانه عقلانی است.

جهرمی همچنین با تاکید بر لزوم توجه به ارتقای امنیت و حفظ حریم خصوصی بیان کرد: زمانی‌که شرکت‌های بزرگ دنیا در برابر هک نفوذپذیر هستند، خودایمن‌پنداری فرضیه‌ای اشتباه است. شرکت‌های ایرانی بایستی توجه ویژه‌ای به ارتقاء امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران خود داشته باشند.          

» کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب (خبر) متعلق به پورتال می باشد.

» تاریخ انتشار این مطالب: 13 شهریور 1396 00:55