اخبار استانها



فاطمه طاهری بازیگرتلویزیون درگذشت+عکس

17 فروردین 1391

فاطمه طاهری بازیگرتلویزیون درگذشت+عکس

 این بازیگر صبح امروز در منزل خود در شهرک بوعلی دچار عارضه سکته قلبی شد و درگذشت و به بیمارستان پارسیان منتقل شد.

این بازیگر با نام کامل فاطمه صفرطاهری اصفهانی در سال ۱۳۱۸ در تهران متولد شد و پس از اخذ دیپلم از سال ۱۳۳۶ فعالیت هنری‌اش را با حضور در تئا‌تر آغاز کرد و از سال ۱۳۶۶ نیز با فیلم «تحفه‌ها» وارد سینما شد.

از فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی این بازیگر می‌توان به گل پامچال، سایه همسایه، خاله سارا، طوبی، روز باشکوه، پهلوانان نمی‌میرند، زیر بام‌های شهر، دبیرستان خضرا، هامون، سفر جادویی، انفجار در اتاق عمل، شهر در دست بچه‌ها، نرگس، دیدار در استانبول، رابطه پنهانی، طعمه، مستاجر، آبادانی‌ها، جای امن، مهریه بی‌بی، راه افتخار، بی‌قرار، مرد آفتابی، ‌ زن امروز، تارهای نامرئی، طوطیا، شوخی، دختری به نام تندر، می‌ه‌مان مامان، پشت پرده مه و گرگ و میش اشاره کرد.

حضور در سریال «دارا و ندار» از آخرین فعالیت‌های بازیگری طاهری بود و در حال حاضر نیز سریال تعطیلات نوروزی از این بازیگر از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود.

alt

ادامه خبر...


انتخابات سمیرم به مرحله دوم کشیده شد/دوحوزه هم باطل شد

17 فروردین 1391

انتخابات سمیرم به مرحله دوم کشیده شد/دوحوزه هم باطل شد

به گفته كدخدایی با رای شورای نگهبان، انتخابات در دو حوزه انتخابیه تنكابن، رامسر، عباس آباد - دماوند و فیروزكوه ابطال شد.

وی خاطرنشان كرد: پس از بررسی انتخابات حوزه سمیرم در شورای نگهبان، انتخاب نفر اول در این حوزه ابطال شده و نفرات دوم و سوم به مرحله دوم انتخابات راه یافتند.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: در حوزه انتخابیه زابل، زهك و هیرمند نیز انتخابات در خصوص نفر دوم ابطال شده و نفرات سوم و چهارم به مرحله بعد راه یافتند.

دومین مرحله انتخابات مجلس نهم ، 15 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

ادامه خبر...


سن مشموليت سربازي تغيير كرد

17 فروردین 1391

سن مشموليت سربازي تغيير كرد

برابر قانون جديد وظيفه عمومي، هر فرد ذكور ايراني در ماهي كه به سن 18سال تمام مي‌رسد مشمول مقررات خدمت وظيفه عمومي مي‌شود. معاون احضار و اعزام سازمان وظيفه عمومي ناجا درباره مهلت معرفي مشمولان براي تعيين تكليف وضعيت و سن مشموليت در قانون جديد خدمت وظيفه عمومي، بيان داشت: برابر قانون جديد، هر فرد ذكور ايراني در ماهي كه به 18 سال تمام مي‌رسد مشمول مقررات خدمت وظيفه عمومي است كه بايد براي تعيين وضعيت مشموليت خويش به دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) مراجعه كند، به عنوان مثال مشمول متولد 15 خرداد 1373 از تاريخ اول خرداد 1391 وارد سن مشموليت مي‌شود.
 به گزارش سايت پليس، سرهنگ رحمان عليدوست مهلت معرفي مشمولان با توجه به مدرك تحصيلي‌شان را اين‌گونه شرح داد: مشمولاني كه قبل از سن مشموليت فارغ‌التحصيل شده، انصراف داده، ترك تحصيل كرده يا اخراج شده پس از رسيدن به 18سال تمام حداكثر شش ماه فرصت دارند تا وضعيت خدمتي خويش را مشخص كنند و همچنين مشمولاني كه پس از ورود به سن مشموليت (18سال تمام) فارغ‌التحصيل شده، انصراف داده، ترك تحصيل كرده يا اخراج شده‌اند از تاريخ فراغت، انصراف، ترك تحصيل يا اخراج حداكثر به‌مدت يك‌سال فرصت دارند تا وضعيت خدمتي خويش را مشخص كنند.
 وي افزود: مشمولاني كه از 22 ارديبهشت 1390به بعد در مقاطع دانشگاهي فارغ‌التحصيل شده‌اند از تاريخ فراغت از تحصيل يك‌سال مهلت دارند تا نسبت به معرفي خود اقدام كنند

ادامه خبر...


دایی تهدید کرد

17 فروردین 1391

دایی تهدید کرد

 دایی در  درباره دیدار روز جمعه برابر مس کرمان گفت: ۶ بازیکن مصدوم داشتیم که آسیب‌دیدگی ۴ نفر از آنها برطرف شده و مشکلی برای بازی ندارند. تمرینات خوبی را سپری کردیم و آماده این مسابقه هستیم.

وی ادامه داد: این دیدار هم برای ما و هم برای مس حساس است اما ما چاره‌ای جز برد نداریم. در خانه به میدان می‌رویم و این موضوع می‌تواند به ما کمک کند. بازیکنان از روحیه بالایی برخوردارند و به چیزی جز ۳ امتیاز فکر نمی‌کنند.

دایی در پاسخ به این سؤال که از ۶ بازی باقی‌مانده راه‌آهن در ۴ بازی میزبان است، خاطرنشان کرد: مهم نیست در کجا بازی می‌کنیم و فقط باید نتیجه بگیریم. با این حال بازی در خانه یک پوئن است که می‌خواهیم از آن استفاده کنیم. هیچ تیمی راحت امتیاز از دست نمی‌دهد و همه مسابقات دشوار است.

سرمربی راه‌آهن درباره اینکه کمیته انضباطی اعلام کرده دیدار این تیم با مس سرچشمه تکرار نمی‌شود، اظهار داشت: اتفاقی که در آن دیدار رخ داد این بود که داور به یک بازیکن دو کارت زرد نشان داد ولی او را اخراج نکرد و بعداً گفتند که کارت زرد اول را به بازیکن دیگری داده شده است این در حالی است که قانون چیز دیگری می‌گوید و براساس آیین‌نامه فیفا و فدراسیون ایران این دیدار باید تکرار شود.

دایی اضافه کرد: به رأی صادر شده اعتراض می‌کنیم و اگر در فدراسیون به حق‌مان نرسیم به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت و این موضوع را تا آخر پیگیری خواهیم کرد من در این باره با مدیرعامل باشگاه راه‌آهن صحبت کرده‌ام و آقای انصاری‌فرد نیز تأکید دارد که تا گرفتن حق‌مان کوتاه نیاییم.

دایی درباره وضعیت جسمانی‌اش پس از تصادفی که داشت و اینکه آیا آثار جراحت روی گوش و پیشانی‌اش باقی‌ می‌ماند، به فارس گفت: من به این چیزها فکر نمی‌کنم بعد از آن سانحه همین‌که سرپا هستم خدا را شکر می‌کنم.

سرمربی راه‌آهن گفت: دو عمل در تهران و کاشان انجام دادم و ممنون پزشکان هستم و تصور نمی‌کنم آثار این جراحت روی صورتم بماند و به مرور برطرف می‌شود.

به گزارش فارس دایی همچنان سرش را بانداژ کرده و هر زمان که پزشکان تشخیص دهند بانداژ را باز می‌کند.

ادامه خبر...


واقعا درد استقلال مظلومی است؟

17 فروردین 1391

واقعا درد استقلال مظلومی است؟

  راک نیوز   :استقلال به بحران رسیده . بحرانی روحی که ناشی از استرسی است که به جان مربی اش افتاده.

  می شود پرویز مظلومی را فرستاد خانه. می توان او را همین حالا تمام شده دانست و تیم را سپرد به مربی دیگری. که این اولین بار نیست و استقلال بارها چنین شرایطی را تجربه کرده است. سالهای سال قبل ، علی فتح الله زاده بود و ناصر حجازی و تیمی که به فینال لیگ آسیایی رسید. تیمی که پر بود از ستاره های رنگارنگ که می خواستند سومین ستاره را بر پیراهن استقلال بنشانند اما در آزادی باختند و اشک را به ۱۲۰ هزار نفر هدیه دادند!

دو سال بعد از آن وقتی حجازی از استقلال رفت و تیم دو سالی طول کید تا شوک آن باخت را از سر خارج کند ف استقلال در روز آخر لیگ برتر دوره اول جام را دو دستی هدیه داد به پرسپولیس و قصه این بود که صندلی سرمربی تیم لرزان شده بود چون علی فتح الله زاده می خواست رولند کخ را به همراه امیر قلعه نویی که ۳۵ روز در دوره مربیگری بایرلورکوزن نت برداری کرده بود را برای تیمش بیاورد.

استقلال با صمد مرفاوی از ۶ بازی برای قهرمانی ۶ امتیاز می خواست که علی فتح الله زاده همه کاره استقلال شد. او حرفی از اخراج مرفاوی نزد اما حرفی هم در حمایت از او نگفت و استقلال صدرنشین در آن فصل پایین تر از سایپا و استقلال اهواز در لیگ سوم شد.

حالا استقلال هنوز در کورس قهرمانی است اما کمی کارش گره خورده . فشار بازی های ۴ روز یکبار ، کمر تیم را شکسته. مظلومی چند بازی است که نمی تواند تیمش را جمع کند. تیمی که انگار خودش هم باورش شده یال بعد را مربی اش نمی ماند. همین ترس است که انگار به جانش افتاده. تیم از ارنج او لطمه می بیند و مربی موفق ابتدای فصل اصلا نشانی از آن روزها ندارد. بازی با الجزیره هم شاید آینه ای تمام نما بود از اشتباهات مظلومی. او در هیچ مسابقه ای حتی در روز باخت دربی هم این قدر بد تیمش را ارنج نکرده بود و این قدر تعویض هایش بی اثر نماندند. مظلومی ترسیده چون نمی داند چه سرنوشتی در انتظارش است و همین ترس او را به سمت ناکامی پیش برده. درست به همان سمتی که رقیبانش می خواهند. فتح الله زاده که از ابتدای فصل هم اختلافاتی ریشه ای بر سر قهرمانی در افکارش با مربی تیم داشت ، حالا به تکاپو افتاده برای موفقیت هایی که ممکن است از کف بروند.

او که طرفداران تیم باورش دارند ، نمی خواهد اشتباهی داشته باشد که این محبوبیت را از کف بدهد. قصه اما چه می شود در پایان؟ این دوگانگی عقیده میان مدیر و سرمربی ، ترس و فشار بیش از حد روی مظلومی و خستگی ناشی از فشار بازی های فشرده روی تیم ، اخلاق ها را تند می کند. اختلاف را به لایه های درونی تیم می کشاند و استقلالی که سال ۹۰ بی شک یکی از بهترین های لیگ ایران بوده را به بن بست می کشاند.

رفتن مظلومی از استقلال آیا چاره درد است؟ بی شک فتح الله زاده خودش بهتر از هر کسی می داند این کار خودکشی ست برای تیمش . مظلومی آرامش می خواهد تا بتواند تمرکز کند . او همان مربی است که تیمش را در دربی ها با ۳ مهاجم به زمین می فرستاد اما حالا می ترسد چون نمی خواهد به دلیل چند باخت ، از تیمی که قهرمانش کرده با حکم اخراج برود. او نیاز به اعتماد دارد. نیاز به حمایت و نیاز به آرامش . او ، فتح الله زاده و بازیکنان استقلال فعلا در همان زمینی بازی می کنند که جدی ترین گزینه تیم برای سال بعد ، دوست دارد شرایط آنگونه رقم بخورد. یعنی از دست رفتن همه موفقیت های در دسترس امسال به امید تغییرات و موفقیت سال بعد.

ادامه خبر...


سوتی‌های جدید جواد خیابانی در مسابقه الغرافه – پرسپولیس

17 فروردین 1391

سوتی‌های جدید جواد خیابانی در مسابقه الغرافه – پرسپولیس

 جواد خیابانی در مسابقه الغرافه - پرسپولیس چند بار اشتباه کرد.

به گزارش راک نیوز؛ در پایان این مسابقه، زمانی که داور سوت پایان بازی را زده بود، تلویزیون قطر صحنه آهسته گل اول پرسپولیس را نشان داد که در این لحظه خیابانی گفت: «حالا الغرافه یکی از گل‌های خورده را جبران می‌کند!»(میشود گفت کاگردان تلوزیونی درصدا وسیما وی را گول زده!!!!) خیابانی همچنین در صحنه‌ای که بازیکن الغرافه روی جواد کاظمیان خطا کرده بود و بعد یکی از بازیکنان الغرافه توپ را به کرنر زد، گفت: «من که نگاه می‌کنم، نه خطا می‌بینم نه کرنر!»
با اینکه بازی الهلال والشباب با بازی پیروزی والغرافه 5 دقیقه تفاوت زمانی داشت  ونیمه ی اول آن تمام شده بود میگفت تازه شروع شده

ادامه خبر...


حامدبهداد:اصغرفرهادی رادوست دارم ولی.....

17 فروردین 1391

حامدبهداد:اصغرفرهادی رادوست دارم ولی.....

alt حامد بهداد:اصغر فرهادی را دوست دارم ولی... به این مسئله فکر نمی‌کنم. اصغر فرهادی را دوست دارم و به توانایی‌هایش ایمان دارم. به هر حال نشد در فیلمش بازی کنم. حالا فکر کن می‌رفتم و اصلا اسکار هم می‌گرفتم، این جایزه نجاتم می‌داد؟

حامد بهداد مصاحبه تازه‌ای با روزنامه همشهری داشته است.

* بد نیست از اتفاق مهم این روزهای سینمای ایران شروع کنیم؛ از موفقیت «جدایی نادر از سیمین» در اسکار. عده‌ای معتقدند این یک موفقیت فردی است و ربطی به کلیت سینمای ایران ندارد.
- ابتدا به ساکن موفقیت اصغر فرهادی حاصل تلاش و خلاقیت شخص او به عنوان یک هنرمند است ولی توفیق، برگرفته از روند روبه رشد و تعالی سینمای ایران است. نمی‌توان روندی که سینمای ایران در این سال‌ها طی کرده را نادیده گرفت؛ سینمایی که از بحران‌های بسیاری گذر کرده و خون دل‌ها برایش خورده شده تا به اینجا رسیده است.

نمی‌شود تاثیر اساتیدی که بر گردن سینما و کلا حوزه تفکر و اندیشه این سرزمین حق دارند را نادیده گرفت. به نظرم باید ماجرا را موازی هم دید. لذتش برای همه است. اصغر فرهادی فرزند همین سینماست و از دل جریان سینمای راستین و اصیل بیرون آمده. اساسا تفکیک قائل شدن در این زمینه کار اشتباه و غلطی است.

* امسال بازیگر فیلم فرانسوی «آرتیست» در حضور چهره‌هایی چون جرج کلونی و‌گری الودمن اسکار گرفت. فکر می‌کنید روزی برسد که یک بازیگر ایرانی سیمرغ بگیرد؟
- در آرزوی‌های کودکانه هر بازیگر این حس وجود دارد. این کودکانه را با کوته بینانه نباید اشتباه گرفت. این آرزوی خالص هر بازیگری می‌تواند باشد که در چنین فضایی دیده شود و بر تلاش‌اش ارج گذاشته شود. این‌ها جز با تلاش حاصل نمی‌شود. اسکار مفت به دست نمی‌آید. البته از دست ما کمی دور است، چون در شرایط محدودی فعالیت می‌کنیم و ارتباط زنده و پویایی با سینمای آمریکا و اروپا نداریم. البته همه چیز را هم به گردن شرایط نمی‌توان انداخت. تعارف که نداریم، کار مستقیم بازیگر با کلام و زبان است.

جهانی شدن بازیگر ایرانی هم به دلیل محدودیت زبان و لهجه امکان پذیر نمی‌شود مگر در نقش‌های خاص؛ بازی کردن در نقش یک پاکستانی که فرض بگیرید مو‌هایش را هم رنگ کرده است. این خیلی فرق دارد با نقش‌هایی که سوپراستار‌های سینمای آمریکا بازی می‌کنند. تو به عنوان یک بازیگر ایرانی هرگز در هالیوود جا نخواهی افتاد مگر اینکه نقش خاصی به پست‌ات بخورد. تازه اگر هم این اتفاق افتاد باید دید تداومی در کار هست یا نه.

* برای شما ظاهرا این امکان به وجود آمده بود که در فیلم یک کارگردان شاخص اروپایی بازی کنید.
- بله، شرایط برای بازی در فیلم آنجلو پولوس برایم فراهم شده بود ولی احتیاط کردم و نرفتم.

* چرا؟
- به هر حال چند سالی است که به این نتیجه رسیده‌ام که برای انجام هر کاری باید مشورت کنم.

* منظورتان از مشورت، کسب اجازه از اداره نظارت و ارزشیابی است؟
- بله و می‌دانستم اگر سوال کنم توصیه‌شان این است که نروم. شاید بهتر بود اصلا سوال هم نمی‌کردم.

* در سال‌های اخیر، سینمای ایران یک لژیونر در سینمای جهان داشته و او هم همایون ارشادی است که در ۲ فیلم بین المللی بازی کرده است؟
- مورد همایون ارشادی فرق می‌کند. همایون از یک نسل دیگر می‌آید، قبل از اینکه بازیگر شود آرشیتکت بوده، تحصیل کرده کشور دیگری بوده و با فرهنگ آن آشنا بوده. این مورد استثناست...

* حالا جدای از حضور در پروژه‌های بین المللی، موفقیت بازیگران سینمای ایران در عرصه‌های جهانی را چگونه می‌بینی.
- مثلا چه موفقیتی؟

* به عنوان مثال جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگری برلین برای گروه بازیگران «جدایی نادر از سیمین»
- کلا جدایی نادر از سیمین پدیده است؛ پدیده‌ای که در همه جا و در همه ابعاد مورد توجه قرار می‌گیرد و صد در صد هم حقش هم هست چون فیلم درخشانی است ولی کلا جایزه بازیگری را باید مستقل از جایزه فیلم در نظر گرفت و تحلیلش کرد.

* برویم سراغ فعالیت‌های خودتان. در جشنواره امسال چند فیلم داشتید که مهم ترینش «نارنجی پوش» مهرجویی بود. نکته جالب در خصوص حضورتان در فیلم‌های کارگردان‌های نسل اول، انرژی و مایه‌ای است که برایشان می‌گذارید و اینکه کاملا مشخص است که درک درستی از دنیا آن‌ها دارید. در این زمینه شاید حتی تفاهمتان بهتر از همکاری‌هایی باشد که با فیلمسازان هم نسل خودتان داشته‌اید.
- این حتی می‌تواند ایراد من باشد. فکر می‌کنم که آن نسل، نسل جادوی تری بود. من قائل به هیچ موج نوینی پس از موج نوی سینمای ایران نیستم، اتفاقی که سال ۴۸ با قیصر و گاو رخ داد و به شکوفایی نسل شگفت انگیزی از کارگردانان بزرگ منجر شد. هنوز هم فیلمسازانی مانند داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، ناصر تقوایی، بهرام بیضایی و زنده یاد علی حاتمی تکرار نشدنی باقی مانده‌اند. ما بعد از موج نو دیگر با جریان فیلمسازی مواجه نشده‌ایم. البته همیشه یکی دو فیلمساز خوب ظهور کرده‌اند ولی آن تداومی که در موج نو وجود داشته دیگر مشاهده نشد.

 وقتی با مهرجویی کار می‌کردم با خودم کله باری از گذشته را به دوش می‌کشیدم؛ چیزهایی که از مهرجویی در وجود من ثبت شد، از گاو و دایره مینا تا هامون. من همیشه با این کوله بار سر صحنه نارنجی پوش حاضر می‌شدم، درست مثل وقتی که با کیمیایی کار می‌کردم و همه آن نوستالژی سینمای ناب کیمیایی همراهم بود و کمکم می‌کرد که به دنیای او نزدیک شوم. وقتی با یک مولف بزرگ همکاری می‌کنم زبان او را به خوبی تشخیص می‌دهم و بر اساس‌‌ همان زبان و روایت بازی می‌کنم.

 شاخک‌های من خوب تشخیص می‌دهد. و فکر می‌کنم این حس و ویژگی‌ای خدادادی است. امیدوارم که در کار با فیلمسازان جدید هم بتوانم به این مسئله دست پیدا کنم. البته مسئله اینجاست که باید قالبی وجود داشته باشد تا من بتوانم بر اساسش بازی کنم. وقتی هیچ دنیایی وجود ندارد از خلا نمی‌توان به چنین چیزی دست پیدا کرد. آن وقت من هم سر صحنه سردر گم می‌شوم.

* مهرجویی این سال‌ها قدری بی‌حوصله نشده؟ فاصله فیلم‌های اخیرش از «دایره می‌نا»، «اجاره نشین‌ها»، «هامون»، «لیلا» و... زیاد شده. به نظر می‌رسد مهرجویی خسته و کم حوصله شده
- اگر بخواهی طلوع خورشید را با غروبش مقایسه کنی، کار درستی نکرده‌ای. مهرجویی۷۴ سالش است. معجزه است که یک هنرمند در این سن و سال دارد فیلم می‌سازد. سال‌های آخر عمر خیلی از هنرمندان به خاموشی و بطاعت و افسردگی می‌گذرد. او شاید خسته شده باشد ولی چشمه خلاقیتش همچنان جوشان است. مگر ما چند نفر مثل او داریم؟ حالا خسته شده درست، ولی تصور کن سوار ماشینی می‌شوی که کارخانه‌اش دیگر این مدل را تولید نمی‌کند.

 منتقدان ممکن است به فیلم‌های مهرجویی یا کیمیایی نقد داشته باشند ولی کدام بازیگر است که دلش نخواهد با این‌ها کار کند؟ این بزرگواران فرق دارند برای من با بقیه کارگردان‌ها. قبلا هم گفته‌ام من جلوی دوربین مهرجویی و کیمیایی ادای دین می‌کنم به سینمایشان. چیزی که در آن‌ها هست و من را معتحب می‌کند انگیزه بالایشان است و اینکه در شرایط هم واقعا تلاش می‌کنند و از نفس نمی‌افتند. کیمیایی هر سال عمرش فیلم ساخته یا مهرجویی. این‌ها به صورت مادر زادی هنرمند به دنیا آمده‌اند. فیلم‌های بد این‌ها از فیلم‌های خوب خیلی از کارگردان‌ها بهتر است.

* با این تفاصیل طبیعی است که از تک سکانس «محاکمه در خیابان» اینقدر خوب استفاده می‌کنید و در واقع قدرش را می‌دانید و در «جرم» بازی را به نمایش می‌گذارید که حاصل انطباق و درک درست دنیای قهرمانان کیمیایی است...
- قهرمانان کیمیایی قهرمان‌هایی هستند که یا زیربار زندگی نپوسیده‌اند یا پوسیده‌اند و قرار است منهدم شوند. این مسیر تسلسل قهرمان‌های کیمیایی است که هر کدام وجوه خاص خودشان را دارند، در عین حال همگی از یک دنیا آمده‌اند؛ از فرمان تا سید در «گوزن‌ها» یا تمام رضاهای فیلم‌های کیمیایی؛ از «رضا موتوری» تا رضای ردپای گرگ. در محاکمه...

 یک مکانیکی است که در گوشه‌ای خاموش است ولی له نشده، در جرم منهدم شده ولی یک انگیزه لازم دارد تا دوباره بایستد؛ مثل سید در «گوزن‌ها». وقتی جلوی دوربین کیمیایی بودم همه حسم به این قهرمان‌ها و کاراک‌تر‌ها بود. با همه وجودم بازی می‌کردم و حواسم بود که مقابل دوربین چه مردی ایستاده‌ام. قهرمان‌های کیمیایی هر چقدر هم از نفس بیفتند کاریزمایی دارند که برای تماشاگر جذابشان می‌کند.

* فکر می‌کنید چرا آدم‌های کیمیایی با تمام فراز و نشیب‌هایشان دوست داشتنی و تماشایی از کار در می‌آیند؟
- ریشه‌اش را باید درعلاقه بی‌واسطه مسعود کیمیایی به سینما جست‌و‌جو کرد. او یک سینما چی و آرتیست است؛ یک عاشق سینما که سینمای قابل تماشا را می‌شناسد. در این سال‌ها خیلی چیز‌ها تغییر کرده ولی از عیار کیمیایی کم نشده و نمی‌شود. قهرمانش هم جذاب است چون او در سینمایی رشد کرده و یاد گرفته که همه اسطوره‌های فراموش نشدنی این هنر در آن جمع بوده‌اند. تصورش را بکن از دوره سینما صامت تا فرد زینه‌مان و جان فورد آن سینما را دنبال کرده و بعد به زبان خودش رسیده و با این سیاق است که آثارش را روایت می‌کند. حالا این زبان یا سبک، خوشایند بعضی‌ها نیست، خب نباشد!

* برگردیم به فیلم‌های شما. «انتهای خیابان هشتم» جز اکران نوروزی است که به نظر می‌رسد در آن فرصت خوبی برای ایفای نقش کاراکتری عصیانگر فراهم شده باشد. کلا اینجور نقش‌هایتان بیشتر دیده می‌شود.
- بله ولی متاسفم که اینجور نقش‌هایم زنده می‌شود ولی نقش دیگرم که کلی هم برایش زحمت کشیده‌ام مثل «سعادت آباد» دیده نمی‌شود. من حقم بود که در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر برای این فیلم کاندیدای دریافت جایزه می‌شدم.

* ولی شما در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر برای جرم سیمرغ نقش مکمل را گرفتید.
- چه خوب که برای کیمیایی سیمرغ گرفتم ولی برای نقشم در سعادت آباد هم باید نامزد جایزه نقش اول می‌شدم.

* آن سیمرغ هم به نظرم بیشتر با سلیقه و نگاه و مدیریت علی معلم به دست آمد. فکر می‌کنم معلم در تمام جوایز جشنواره بیست و نهم سهم داشت و به نظرم انتخاب‌های خوبی هم صورت گرفت. شاید اگر او در هیات داواران نبود نه جایزه‌ای به شما می‌رسید و نه اساسا این همه سیمرغ برای «جرم».
- به هر حال علی معلم سره را از ناسره تشخیص می‌دهد و این مهم است. هیات داوری باید نگاهش کار‌شناسانه باشد نه مصلحت اندیشانه. اگر می‌گویم حقم جایزه بوده از روی تعصب نیست. کلی نقش بازی کرده‌ام که برایشان تره هم خورد نمی‌کنم؛ نقش‌هایی که یک بازیگر حرفه‌ای برای امرار معاش بازی می‌کند ولی خودش هم می‌داند که این‌ها اتفاقی برایش محسوب نمی‌شود.

* یکی از بازی‌های خوب کارنامه‌تان «نارنجی پوش» بود که داوران جشنواره امسال نادیده‌اش گرفتند.
- جایزه نگرفتن برایم مهم نیست اما اینکه من را می‌بینی و عمدا انکارم می‌کنی ناراحتم می‌کند. بعد آدمی مثل مهرجویی مرا صدا می‌کند و سیمرغش را به من می‌دهد؛ این مهم‌ترین اتفاق است. من تا حالا ندیده‌ام مهرجویی از بازیگری این میزان تعریف کند.

 در نارنجی پوش سفری جالب داشتم در محضر او؛ سفری پر پیچ و خم که وقتی نگاه می‌کنم پر از زیبایی و حیرت است. مهرجویی و کیمیایی بزرگان این سینما هستند. اگر مرحوم حاتمی زنده بود صد در صد با او کار کرده بودم. در فیلم بیضایی هم دعوت شدم آن موقع ترسیدم در رفتم که آن البته حکایت دیگری دارد.

* یکی از نقش‌هایی هم که رد کردید «درباره الی» بود. قرار بود چه نقشی را بازی کنید؟
- نقشی که پیمان معادی بازی کرد.

* الان پشیمان نیستید که بازی نکردید؟ «درباره الی» می‌توانست مسیر تازه‌ای برایتان باز کند.
- به این مسئله فکر نمی‌کنم. اصغر فرهادی را دوست دارم و به توانایی‌هایش ایمان دارم. به هر حال نشد در فیلمش بازی کنم. حالا فکر کن می‌رفتم و اصلا اسکار هم می‌گرفتم، این جایزه نجاتم می‌داد؟ به امام رضا (ع) قسم به اسکار و به سالن‌های خارج از این مملکت فکر نمی‌کنم.

* کوتاهی و بلندی نقش هم انگار برایتان مسئله نیست. در «پله آخر» علی مصفا نیز نقش بسیار کوتاهی بازی کرده‌اید. چرا حامد بهداد این نقش تک سکانسی را بازی می‌کند؟
- این سوال را بار اولی که علی مصفا پیشنهاد داد از خودم پرسیدم و گفتم بازی نمی‌کنم ولی بار دومی که زنگ زد نتوانستم جواب رد بدهم. مصفا و لیلا حاتمی دوستان من هستند. گفتم دوستانم من را انتخاب کرده‌اند و تشخیص داده‌اند که برای این کار مناسب هستم. خب من این‌ها را دوست دارم. آن‌ها کاری از من خواسته‌اند پس کی به درد می‌خورم؟ مگر چیزی جز یک سینمای محلی داریم؟ گفتم بروم به دوستم کمک کنم. برو ببینم به دردش می‌خورم؟ این همه رل‌های کوچک ناموفق بازی کردم می‌روم ان شاء الله این یکی موفق باشد.

* سوال‌های زیادی مانده ولی فضای ما محدود است. نکته‌ای هست که دلتان بخواهید بگویید؟
- من هیچ یادداشتی برای اصغر فرهادی ننوشتم. فرصتش نشد و حتما این کار را می‌کنم. اینجا می‌خواهم از صمیم قلبم و از اعماق وجود روحم به گروه «جدایی نادر از سیمین» تبریک بگویم. اسکار جایزه مهمی است، چه خوب است که قدرش را بدانیم.

 به فرهادی و گروه بازیگری‌اش، به شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات و لیلا حاتمی، به محمود کلاری و محمود سماک باشی تبریک می‌گویم. امیدوارم باز هم شاهد چنین موفقیت‌هایی باشیم، باز هم شادی این گروه را ببینیم و ما هم خوشحال شویم.

ادامه خبر...


زنی که خودش نمیدانست سه شوهر دارد!

17 فروردین 1391

زنی که خودش نمیدانست سه شوهر دارد!

زنی که خودش نمیدانست سه شوهر دارد! image

داشتن یک شوهر هم سخت است چه برسد به خانم آنا وارگاس که سه همسر دارد.

این خانم 37 ساله در آستانه ازدواج متوجه شد که یک شوهر در اکوادور و یک همسر نیز در مکزیکو دارد.

زمانیکه گواهی شناسائی اش را در اداره ثبت جستجو کرد متوجه شد که 16 سال پیش، این ازدواج ها در این سندها ثبت شده است.

خانم وارگاس و همسر واقعی او در یک شهر دیگر ازدواج کرده بودند درحالیکه دو ازدواج قبلی این خانم به جدایی منجر نشده بود. گواهی شناسائی او نیز دچار مشکل شده بود. او باید مراقب باشد که از این به بعد کسی با نام وی ازدواج نکند!

ادامه خبر...


سه کشته درسانحه رانندگی در محور نورآباد – گچساران

16 فروردین 1391

سه کشته درسانحه رانندگی در محور نورآباد – گچساران

سانحه عصر دیروز در محور نورآباد - گچساران سه کشته بر جا گذاشت . این حادثه بر اثر برخورد ،خودرو پراید با یک دستگاه کامیون کشنده ولو در محور نورآباد - گچساران رخ داد .
سرهنگ احمدی رییس پلیس راههای فارس علت این تصادف را انحراف به چپ سواری پراید اعلام کرد

ادامه خبر...


شرایط جدید دانشگاه آزاد برای انتقالی ها

16 فروردین 1391

شرایط جدید دانشگاه آزاد برای انتقالی ها


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دغدغه خود را فرهنگ دینی و اسلامی ذکر کرد و افزود: به دنبال جاری کردن مسیری هستیم تا فرهنگ اسلامی و دینی در آن بهتر شکل بگیرد.

وی با اشاره به دور بودن محل تحصیل دانشجویان از شهر خود به بخشنامه اخیر این دانشگاه اشاره کرد و گفت: طبق این بخشنامه دانشجویان می‌توانند دو نیمسال در دانشگاه شهر خود میهمان بوده و به شرط کسب معدل 17 به آن دانشگاه منتقل می‌شوند.

دانشجو تاکید کرد: در مورد دختران دانشجو شرط معدل حذف شده و دانشجو همچنان در دانشگاه شهر خود به عنوان میهمان تحصیل کرده و دانشگاه مبدا، مدرک آنها را صادر خواهد کرد.

وی مسائل شناختی را در دانشگاه حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: مهم‌ترین مورد در دانشگاه‌ها از نظر فرهنگی، استاد است.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: باید اساتید مومن، متقی و انقلابی با بیان جذاب و شیوا را شناسایی و به استخدام دانشگاه درآوریم و البته این خصیصه در کنار شرایط علمی قرار می‌گیرد.

وی منابع، استاد، دانشجو و محیط را ارکان مهم در جذب دانشجو به فرهنگ اسلامی دانست و تاکید کرد: این مسئله با توسعه کمی متفاوت است.

دانشجو تصریح کرد: برای توسعه فرهنگی به فکر، عقیده، علم و عالم نیاز است و فرهنگ‌سازی در این زمینه نیاز به زمان دارد.

وی کیفی‌سازی آموزش و پژوهش را مهم ارزیابی کرد و افزود: دانشگاه از ابعاد مختلف باید توسعه یابد اما مسائل کیفی به اندازه مسائل کمی رشد پیدا نکرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان تاکید کرد: باید با دقت و پشتکار بیشتری به این مسئله نگاه کرد و مقوله آموزش و پژوهش بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

ادامه خبر...

ویژه های راک نیوز

مقالات

نظرسنجی

تبلیغات تصویری



پربازدیدترین اخبار

تبلیغات