مشروح اخبار


» نحوه استعلام شماره سریال گوشی‌های وارداتی



گمرک ایران در اطلاعیه‌ای نحوه استعلام شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه وارداتی(IMEI) را اعلام کرد.

به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، استعلام شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه فقط از طریق سامانه پیامکی 30008887 یا لینک مخصوص استعلام شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه وارداتی که در سایت رسمی گمرک ایران به نشانی www.irica.ir قرار داده شده، امکان‌پذیر است.

نحوه استعلام بدین صورت است که می‌بایست کد شماره شناسه 15رقمی گوشی تلفن همراه به شماره پیامک یا لینک مخصوص استعلام ارسال و پیامکی در رابطه با ثبت یا عدم ثبت شناسه استعلام شده از پنجره واحد تجاری گمرک ارسال می‌شود.

امکان استعلام شماره سریال گوشی‌های تلفن همراهی که از ابتدای سال‌جاری به صورت رسمی وارد کشور شده است هم‌اکنون از طریق سامانه استعلام شم�ره سریال گوشی‌های تلفن همراه وجود دارد.

بر این اساس ارائه شناسه بین‌المللی گوشی‌های تلفن همراه توسط واردکنندگان در گمرک الزامی شده است و کلیه دستگا‌ه‌های موبایل دارای قابلیت اتصال به شبکه مخابراتی GSM، دارای این کد 15 رقمی مختص به خود می‌باشند.

در این کد اطلاعات مربوط به مدل گوشی، شرکت سازنده، کشور سازنده و... وجود داشته و گوشی‌های تلفن همراه توسط این کد در شبکه‌های مخابراتی ثبت می‌شوند.

روش دریافت این کد بدین صورت است که بر روی بسته‌بندی دستگاه تلفن همراه یا عموماً در زیر باطری تلفن همراه این کد قابل مشاهده بود و یا با شماره‌گیری #06#* تلفن همراه کد 15 رقمی شناسه گوشی تلفن همراه (IMEI) نمایش داده می‌شود.

گمرک ایران از کلیه نمایندگان رسمی و ارائه‌کنندگان کالای تجاری تلفن‌های همراه در ایران دعوت به‌عمل آورده با شرکت فعال در این طرح و ارائه پیشنهادات و انتقادات سازنده علاوه بر ساده‌سازی و تسریع در فرایندهای رسمی ورود کالا به کشور، موجبات جلوگیری از جعل، تخلف و قاچاق این کالا را فراهم نمایند.

براساس این گزارش، سامانه ثبت و دریافت شماره سریال گوشی‌های تلفن وارداتی که از دستاوردهای سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در گمرک است گام مهمی در اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محسوب شده و با اجرایی شدن آن قدم بزرگی در مبارزه با قاچاق کالا برداشته خواهد شد و برنامه گمرک ایران بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند گمرکی برای ردیابی کالاهای قاچاق از غیرقاچاق در سایر گروه‌های کالایی است.




تاریخ انتشار : 12 مهر 1395 15:07



» اخبار مرتبط:

  • مسئولان از گوشی‌ هوشمند استفاده نکنند
  • گوشی‌های اندرویدی و آیفون برای طلبه ها قدغن شد/بخشنامه درمورد صدای زنگ گوشی ...
  • بازی بیش از حد با موبایل انگشت دست این مرد را پاره کرد+عکس
  • پیامک های مردم برای سبد کالا
  • کاهش ۲۰ درصدی قیمت گوشی های تلفن همراه
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام