مشروح اخبار


» 15هزار پزشک به کاری غیر از پزشکی مشغولند



 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: هزینه‌های درمان سالانه هفت درصد جمعیت کشور را زیر خط فقر می‌برد. وی با نامناسب دانستن اوضاع وزارتخانه در زمینه دریافت اعتبارات، اظهار کرد: درحال حاضر از 13 هزار و 600 میلیارد تومان بودجه وزارت تنها 2600 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است که این مساله به علت اشتباه در بودجه‌ریزی است.

امکان تحقق بخشی از بودجه وجود ندارد

به گفته وزیر بهداشت، از مجموع 210 هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده برای سال جاری کشور 127 هزار میلیارد تومان آن از منابعی است که امکان تحقق آن وجود ندارد. ضمن آنکه بر اساس بودجه نیز کارهایی پیش‌بینی شده که با این کسری فعلی امکان انجام آنها میسر نیست. وی به مصوبه مجلس درخصوص اختصاص 10درصد از درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها به بخش بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: باید سال گذشته 5000میلیارد تومان و امسال نیز 6000میلیارد تومان از این محل به بخش بهداشت و درمان واریز می‌شد که تاکنون هیچ مبلغی واریز نشده است.

تعرفه‌های پزشکی غیر­منصفانه است

هاشمی با غیرمنصفانه دانستن تعرفه‌های پزشکی، بیان کرد: چنانچه بتوانیم سهم سلامت را از خزانه بگیریم تعرفه‌ها تغییر کرده و درآمد بیمارستان‌های دولتی افزایش می‌یابد. همین موجب آرامش هر چه بیشتر پرسنل و ارتقای تجهیزات درمانی شده و در نهایت موجب افزایش رضایتمندی و کاهش فاصله سطح کیفی خدمات در بخش دولتی و خصوصی خواهد شد. سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی که برای افتتاح 14 پروژه دانشگاه علوم پزشکی به کرمانشاه سفر کرده بود، اولویت کاری وزارت بهداشت را ایجاد آرامش در بازار دارو دانست.

15 هزار پزشک به کاری غیر از پزشکی مشغولند

وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه درحال حاضر 15 هزار پزشک به دلیل وضعیت معیشتی به کاری غیر از پزشکی اشتغال دارند، یادآور شد: این درحالی است که با کمبود پزشک مواجه‌ایم و به حداقل 2000 پزشک در کشور نیار داریم. هاشمی گفت: چنانچه تعرفه‌ها تغییر کرده و وضعیت بیمارستان‌های دولتی ارتقا یابد، قطعا این مشکل نیز مرتفع خواهد شد. هاشمی به نامناسب بودن وضعیت بیمارستان‌ها نیز اشاره کرد و ادامه داد: درحال حاضر هزینه‌هایی روی دست روسای بیمارستان‌ها مانده که نه مجلس اعتباری برای آن درنظر گرفته و نه دولت تامین آن را پذیرفته است. او همچنین از نمایندگان مجلس خواست تا در تخصیص یارانه برای برخی دهک‌ها تجدیدنظر کنند.

تاکید بر بیمه بیکاری

به گفته هاشمی تامین بیمه بیکاری و درمان از مهم‌ترین نیازهای مردم است، زیرا در حال حاضر به‌خاطر هزینه‌های بخش درمان، سالانه هفت درصد جمعیت کشور زیر خط فقر می‌روند.

تحویل دولت در شرایط مناسبی نبود

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت در شرایط خوبی کار را تحویل نگرفت و همان‌طور که رئیس‌جمهور وعده داده‌اند به‌زودی شرایط همه وزارتخانه‌ها به مردم اطلاع داده خواهد شد. وی یادآور شد: تحویل دولت زمانی انجام شد که کشور در شرایط نامناسب اقتصادی به‌سر می‌برد و اکثر طرح‌های عمرانی به دلیل کاهش درآمدهای دولت معطل مانده بود. هاشمی همچنین یادآور شد: درحال حاضر دولت برای تامین یارانه‌ها در پایان هر ماه با وجود عدم افزایش قیمت حامل‌های انرژی که مصوب مجلس است با مشکلات فراوانی مواجه است. وزیر بهداشت با اشاره به رخدادهای بسیار خوب و توفیقات به‌دست آمده در بخش سیاسی در مدت کوتاه روی کار آمدن دولت، اقدامات رئیس‌جمهور در سفر به آمریکا را یک جهش بسیار بلند در راستای اهداف نظام و توصیه‌های مقام معظم رهبری عنوان و اظهار کرد: با این سفر بسیاری از افق‌ها به روی کشور گشوده شد و تحریم اروپاییان برای ملاقات با مسئولین کشور نیز لغو شد، به‌طوری که درحال حاضر بسیاری از سران اروپایی در انتظار ملاقات با رئیس‌جمهور کشورمان هستند. وی با بیان اینکه دنیا به ایران نیازمند است، خاطرنشان کرد: ما نیز باید با عقلانیت بیشتر با دنیا صحبت کنیم و ارتباط داشته باشیم و بپذیریم جهان امروز متفاوت از گذشته است و همه به هم محتاجیم.




تاریخ انتشار : 13 مهر 1392, 07:06



» اخبار مرتبط:

  • معوقات‌پرستاران تادوماه‌آتي پرداخت‌می‌شود ‌
  • پرستاران 880 میلیارد طلبکارند
  • قیمت بنزین‌سهمیه‌اي و آزاد چند تومان می‌شود
  • تنها مرکز MRI کهگیلویه و بویراحمد تعطیل شد !!!
  • زمان واریز یارانه مهرماه
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟