مشروح اخبار


» هاشمی شکایت نکرد طلب هدایت کرد



 مراسم روز عرفه بود که مردم کشورمان برای دعا و نیایش به مساجد و مراسم‌های اعلام شده رفتند. یکی از این مراسم‌ها بیش از سایرین شلوغ شد چراکه مداح آن حاج منصور ارضی بود و با توجه به معروف بودن نامش در میان مداحان برخی که قصد شرکت در مراسم عرفه را داشتند به مراسمی رفتند که مداحش ارضی بود اما گاهی اظهارات سیاسی این مداح سبب برهم خوردن تمرکز مردمی می‌شود که به ...

راک نیوز:

 مراسم روز عرفه بود که مردم کشورمان برای دعا و نیایش به مساجد و مراسم‌های اعلام شده رفتند. یکی از این مراسم‌ها بیش از سایرین شلوغ شد چراکه مداح آن حاج منصور ارضی بود و با توجه به معروف بودن نامش در میان مداحان برخی که قصد شرکت در مراسم عرفه را داشتند به مراسمی رفتند که مداحش ارضی بود اما گاهی اظهارات سیاسی این مداح سبب برهم خوردن تمرکز مردمی می‌شود که به قصد دعا و نیایش می‌روند. البته برخی هم که می‌دانند برخی اظهارات ارضی همراستا با عقاید سیاسی آنهاست از چنین جملاتی خشنود می‌شوند! در آن روز منصور ارضی بار دیگر در کنار مداحی خود به سیاست اشاره زد و گفت آنچه را که هیچ فرد منصفی در چنین شرایطی بدان نمی‌اندیشید. او فردی را به عنوان سیبل هجمه انتخاب کرد که بارها از سوی برخی همفکرانش مورد هجمه قرار گرفته بود اما تصور می‌شد با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و با حمایت‌های آیت‌ا... ‌هاشمی‌رفسنجانی این هجمه‌ها هم پایان یابد. منصور ارضی در آن روز حرفی بر زبان آورد که به گمان برخی مستوجب حکم قضایی است و اینگونه پیش‌بینی کردند که فردای آن روز وکیل آیت‌ا... را در حال نگارش شکایتنامه خواهند دید اما دیروز این وکیل حرف دیگری زد.

هاشمی شکایت نکرد

وکیل ‌مدافع خانواده‌ هاشمی گفت: با توجه به شخصیت حقیقی و حقوقی آیت‌ا...‌هاشمی‌رفسنجانی، ایشان نه‌تنها شکایتی از مداح توهین‌کننده به وی انجام ندادند، بلکه ارشاد و هدایت وی را از درگاه خداوند درخواست می‌کنند. هوشنگ پوربابایی در مورد واکنش آیت‌ا... ‌هاشمی‌رفسنجانی نسبت به صحبت‌های اخیر یکی از مداحان در برنامه دعای عرفه اظهار کرد: آقای ‌هاشمی در برابر توهین‌کنندگان به آیه شریفه سوره روم «ولا یستخفنک الذین لا یوقنون» اعتقاد دارند و شأن ایشان اجل بر پاسخگویی و طرح دعوی در مورد چنین افرادی در محاکم کیفری است. وی ادامه داد: آقای ‌هاشمی هیچ‌گاه به سخنان ناشایست افراد پاسخی نمی‌دهند. پوربابایی تصریح کرد: کسی که خود را مداح اهل بیت(ع) می‌داند و می‌خواهد تعالیم اهل بیت را به جامعه منتقل و افراد را با اخلاق و رفتار اهل بیت(ع) آشنا کند، اگر خود ناقل موارد توهین‌آمیز باشد جامعه به سخنان وی اعتراض خواهد کرد زیرا خارج از مقتضیات رفتاری و شغلی خود صحبت کرده است؛ بنابراین نه‌تنها خانواده‌ هاشمی بلکه کل جامعه به وی معترض خواهند بود.

پرونده فاطمه ‌هاشمی به دادگاه ارسال نشده است

البته تنها آیت‌ا... ‌هاشمی نبود که دیروز خبر عدم شکایت او از ارضی منتشر شد بلکه دختر او یعنی فاطمه ‌هاشمی هم پرونده‌ای قضایی دارد که اخباری در این باره هم منتشر می‌شود. وی 6شهریور۹۲ به اتهام انتساب مطالب خلاف واقع به روسای قوای قضائیه و مقننه، به شعبه12 بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و حدود یک ماه بعد برای او قرار مجرمیت صادر شد. روز گذشته اما وکیل‌مدافع فاطمه‌هاشمی با اشاره به صدور قرار مجرمیت برای موکلش، گفت که این پرونده نباید به دادگاه ارسال شود؛ زیرا عمل موکل مجرمانه نبوده و پرونده شاکی خصوصی هم ندارد. سیدمحمود علیزاده طباطبایی با بیان اینکه پرونده فاطمه‌هاشمی به دادگاه ارسال نشده است، اظهار کرد: ابتدا به ما گفته شد که کیفرخواست صادر شده ولی پیگیری‌های بعدی ما این موضوع را رد کرد. وی افزود: تصور من این است که پرونده به دادگاه نمی‌رود؛ زیرا عمل موکل مجرمانه نبوده و شاکی خصوصی هم نداشته است و اتهام انتسابی، بدون شاکی خصوصی قابل رسیدگی نیست. وکیل‌مدافع فاطمه‌هاشمی اظهار کرد: اگر دادستان با قرار مجرمیت صادره توسط بازپرس مخالف باشد و بازپرس از نظر دادستان تبعیت کند پرونده به دادگاه ارسال نخواهد شد، در غیر این صورت پرونده برای رفع اختلاف‌نظر دادستانی وبازپرس به دادگاه ارسال می‌شود.



تاریخ انتشار : 29 مهر 1392, 02:55



» اخبار مرتبط:

  • شکایت فرزندان آیت‌الله‌هاشمی از رسایی به دادگاه ویژه روحانیت
  • حدادیان 50 هزارتومان جریمه شد!
  • دستمزد وکیل مداحان چه مبلغي است؟
  • دعای حاج منصور ارضی برای مرگ هاشمی رفسنجانی!
  • قاتل ستار بهشتی بازداشت شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟