مشروح اخبار


» پیروزی ارزشمند ملوان و داماش برابرسپاهان و ذوب آهن



رقابتهای هفته‌ چهاردهم لیگ برتر فوتبال از ساعت 15:30 امروز (پنجشنبه) به صورت همزمان در سه شهر اصفهان، گیلان و قم آغاز شد که تیم‌های ملوان و داماش از سد حریفان‌شان گذشتند و مس در دقایق پایانی از شکست برابر صبا گریخت.

در یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته‌،

            
alt

در آغازهفته‌ چهاردهم رقابتهای لیگ برتر فوتبال امروز سپاهان و ذوب اهن اصفهان شکست خوردند و صبای قم متوقف شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی راک نیوز ،رقابتهای هفته‌ چهاردهم لیگ برتر فوتبال از ساعت 15:30 امروز (پنجشنبه) به صورت همزمان در سه شهر اصفهان، گیلان و قم آغاز شد که تیم‌های ملوان و داماش از سد حریفان‌شان گذشتند و مس در دقایق پایانی از شکست برابر صبا گریخت.

در یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته‌، سپاهان اصفهان میزبان ملوان بندرانزلی بود. در این بازی ابتدا احسان حاج صفی در دقیقه‌ 22 سپاهان را پیش انداخت ، اما ملوان در ادامه با زدن دو گل بازی را به نفع خودش به اتمام رساند. هر دو گل ملوان را سید جلال رافخایی، از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

همچنین در بازی که در رشت برگزار شد، داماش این شهر با یک نتیجه‌ پر گل تیم ذوب آهن را درهم کوبید تا سنگین‌ترین شکست اصفهانی‌ها در این فصل رقم بخورد.

شاگردان لوکا بوناچیچ ابتدا با گل مرتضی تبریزی در دقیقه‌ 25 پیش افتادند، اما در ادامه گل‌های مسعود حسن‌زاده (دو بار) ، مصطفی حاجتی ، امین متوسل زاده و یک گل به خودی نتیجه‌ عجیب پنج بر یک را به نفع داماش رقم زد.

در سومین بازی امروز مس در دقایق پایانی از شکست گریخت. شاگردان محمد مایلی کهن ابتدا در دقیقه‌ 50 با گل لوسیانو ادینیو از تیم پرویز مظلومی عقب افتادند، اما گل‌های مهدی مومنی در دقیقه‌ 69 و محسن بیات در دقیقه‌ 80 صبا را پیش انداختند. اما این پایان کار نبود و مس با گل دقایق پایانی نتیجه را 2 بر 2 کرد.


ادامه برنامه هفته چهاردهم به شرح زیر است:

جمعه 92/8/3

* گسترش فولاد - نفت تهران، ساعت 15:30

* استقلال تهران - فولاد خوزستان، ساعت 17:45


* گسترش فولاد تبریز - نفت تهران

مسابقات هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال روز جمعه پیگیری می‌شود که در یکی از مسابقات این روز تیم گسترش فولاد تبریز در خانه خود به مصاف تیم نفت تهران خواهد رفت. این بازی تقابل دو مربی جوان لیگ است که حتی در جام جهانی 2006 آلمان با یکدیگر همبازی بودند. نفت تهران هفته گذشته با شوت از راه دور مدافع خود برابر استقلال به یک تساوی ارزشمند رسید و حالا مصمم است برابر گسترش فولاد در تبریز به پیروزی برسد. البته گسترش فولاد هم دو بازی پشت سر هم شکست خورده و اینبار در خانه خود محکوم است این دو شکست را با یک برد جبران کند.

* استقلال تهران - فولاد خوزستان

حساس‌ترین بازی هفته چهاردهم را باید جدال دو تیم استقلال و فولاد خوزستان نامید. دو تیم روز جمعه در ورزشگاه آزادی و با شرایط متفاوتی به میدان خواهند رفت. استقلال تهران که به نظر می‌رسد هنوز خستگی بازیکنان ملی پوشش و همچنین خستگی ناشی از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در بازیکنان این تیم خودنمایی می‌کند، با سه بازی کمتر نسبت به سایر تیم‌ها در رده هفتم قرار دارد. امیر قلعه‌نویی که حاضر نیست به هیچ شکلی سه امتیاز این بازی را از دست بدهد، خسرو حیدری، محمد قاضی و حنیف عمران زاده را به خاطر مصدومیت در اختیار ندارد و به همین دلیل کار دشواری برای شکست حریفش خواهد داشت.

از طرف دیگر تیم فولاد خوزستان که با 26 امتیاز در صدر جدول قرار دارد، قصد دارد دست پر تهران را ترک کند و صدرنشینی خود را حداقل تا نیم فصل تمدید کند. البته حسین فرکی سرمربی فولاد تاکید کرده که برای پیروزی به تهران می‌آید و بازیکنانش هراسی از بازی در ورزشگاه آزادی ندارند. آنها هفته گذشته موفق شدند در تبریز تیم تراکتورسازی را با نتیجه مساوی متوقف کنند. البته خستگی و تمرین کم، دو مشکل تیم فولاد برای بازی با استقلال است. لغو پرواز جمعه شب فولادی‌ها از تبریز به تهران باعث شد تا بازیکنان این تیم سرانجام بعد از دو روز، خود را به اهواز برسانند و عملا دو جلسه تمرین برای بازی با استقلال انجام بدهند.

از نکات جالب توجه این بازی می‌توان به تقابل استقلالی‌های فولاد خوزستان با تیم سابق خود یاد کرد. اسماعیل شریفات، فرزاد حاتمی و عباس محمدرضایی سه بازیکن استقلال بودند که در لیست مازاد امیر قلعه‌نویی قرار گرفتند و راهی فولاد شدند. دو تیم سال گذشته دوبار در لیگ با هم روبرو شدند که در بازی رفت تیم فولاد با نتیجه 3 بر 2 پیروز شد ولی در بازی برگشت این تیم استقلال بود که با یک گل به پیروزی رسید و قهرمان لیگ شد.

حساسیت های این دیدار هم می تواند اضطراب روی سکوها و نیمکت ها را افزایش دهد. جایی که تماشاگران استقلال در صورت تخلفات احتمالی و توهین به داور یا بازیکنان حریف دوباره منجر به کسر امتیاز از تیمشان خواهند شد. ضمن اینکه مربیان هم سعی خواهند کرد سرشان به کارشان باشد و خیلی به مسائل داوری ورود نکنند و با داور چهارم درگیری لفظی پیدا نکنند تا محروم نشوند!

یکشنبه 92/8/5، ساعت 15:30


* فجر سپاسی - سایپا

* راه آهن سورینت - پرسپولیس

* استقلال صنعتی - تراکتورسازی تبریز



تاریخ انتشار : 2 آبان 1392, 18:58



» اخبار مرتبط:

  • 6 مدعی لیگ 5هفته پایانی با چه تیم‌هایی بازی دارند؟
  • نتایج بازی‌های امروز لیگ برتر فوتبال
  • اعلام برنامه هفته بیست‌وهشتم تا سی‌ام لیگ برتر فوتبال
  • ژوزه با پیکان برگشت
  • برنامه هفته‌های چهارم تا هفتم لیگ برتر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود