مشروح اخبار


» نگاه ظالمانه به مرزبانان مظلوم ایران/ صدای آمریکا دولت روحانی را تهدید کرد: تلافی می کنیم!



رسانه های غربی که در هفته گذشته گزارش احمد شهید در ادعای نقض حقوق بشر در ایران را به صورت گسترده پوشش دادند؛ در جریان شهادت مرزبانان ایرانی توسط عوامل تروریستی القاعده، نه تنها آن ها را "تروریست" نخوانند بلکه از آن ها دفاع هم کردند. آن چه می خوانید رویکرد بی بی سی فارسی و صدای آمریکاست.

 

 

به گزارش راک نیوز ؛ سرویس سیاسی جام نیوز درمطلبی آورده، هفته گذشته شبکه های وابسته به دولت های غربی تمام تمرکزشان را بر گزارش احمد شهید از وضعیت حقوق بشر در ایران معطوف کرده بودند؛ اما پس از حادثه تروریستی در سراوان این شبکه ها حتی در ماهیت تروریستی این گروهک ها ایجاد تردید کردند و از "تروریست" نامیدن آن ها ابا داشتند.

 

 

گوینده بخش خبری بی بی سی فارسی(bbc persian)، شب گذشته گفت: «ایران می گوید تروریست ها عامل درگیری های دیشب بوده اند.»

 

 

بلافاصله گزارشی از این شبکه دولتی انگلیس پخش شد که در آن هم بی بی سی فارسی استفاده از لفظ "تروریست" را برای گروهک "جیش العدل" نپسندیدند. گزارشگر بی بی سی فارسی گفت: «درگیری های دیشب در نقطه مرزی شهرستان سراوان صورت گرفته است. کمی بعد از غروب آفتاب، هنگامی که یک کامیون از مرزبانان ایران هدف آتش به قول مقامات ایران تروریست قرار گرفت.»[!]

 

 

alt

گروه جداشده از گروه جندالله ریگی/ عامل حملات تروریستی

 

 

در پایان این گزارش آمده است: «پس از اعدام عبدالمالک ریگی رهبر جندالله، تقریبا از سه سال و نیم پیش مناطق مرزی ایران و سیستان و بلوچستان آرام بود؛ اما درگیری های دیشب به این آرامش پایان داد.»

 

 

ویدئو1/ بی بی سی فارسی: شاید تروریست باشند!

 

 

صدای آمریکا(voa) هم همین رویه بی بی سی فارسی را البته به شکل افراطی در پیش گرفت.

 

 

صدای آمریکا به جای آن که به موضوع حمله "تروریست ها" به مرزبانان ایران بپردازد و این حادثه را محکوم کند با دعوت از کارشناسی وابسته به تروریست ها، اعدام 16 تن از اشرار وابسته به این تروریست ها را پوشش داد!

 

 

 

تروریست های جیش العدل وابسته به سلفی های القاعده

 

 

گوینده صدای آمریکا تلاش کرد که این حمله تروریستی را "نزاع مذهبی" و ناشی از "نارضایتی اهل سنت" جلوه دهد: «عوامل ناآرامی های مرزی ایران با افغانستان و پاکستان، عمدتا قاچاقچیان مسلح یا سنی های منطقه هستند که می گویند مورد تبعیض قرار می گیرند....»

 

 

این سخنان در حالی بیان شد که این تروریست ها از مرز پاکستان وارد شدند و علمای اهل سنت از جمله "مولوی عبدالحمید" امام جمعه اهل سنت زاهدان این حادثه را محکوم کردند. مولوی عبدالحمید گفته است: «مردم منطقه با خشونت مخالفند...مردم منطقه از این اقدام متأثر شده اند.»

 

 

alt

 

 

صدای آمریکا که گزارش "احمد شهید" در ادعای نقض حقوق بشر در ایران را در تمام بخش های خبری اش پوشش داده بود، نه تنها حادثه سراوان را تروریستی نخواند؛ بلکه با  فردی وابسته به تروریست های بلوچستان با عنوان کارشناس، مصاحبه کرد.

 

 

"رضا حسن بر" که از او با عنوان "تحلیلگر مسائل بلوچستان" نام برده می شد کاملا موضوع را تغییر داد و به دفاع از تروریست های اعدام شده پرداخت. وی گفت: «این ها [16 اعدامی] افرادی بودند که مدت ها پیش دستگیر شده بودند. اتهامشان هیچ وقت معلوم نبود. اگر هم اتهامی داشتند اتهام بی جایی بود[!] این ها را گروگان نگه داشتند تا روزی مثل امروز اعدامشان کنند.»

 

 

 

 

 

کارشناس voa، که اطلاعات بسیار اندکی داشت در ادامه مدعی شد که این مرزبانان وابسته به نیروهای قدس هستند: «این ها(مرزبانان) نیروهای قدس هستند. سیستان و بلوچستان تحت کنترل نیروهای قدس و نهادهای زیرمجموعه آقای خامنه ای است؛ ولی کسانی که در بلوچستان مبارزه می کنند متعلق به طوایف مختلفند.»

 

 

ویدئو2/ صدای آمریکا: اعدام شدگان جوان بودند!

 

 

رضا حسن بدون اشاره به زندگی آزادانه هزاران نفر با نام خانوادگی "ریگی" در ایران، در اظهاراتی عجیب گفت: «در این مبارزه طایفه ریگی نقش بسیار مهمی داشته باشد. رژیم از این که عده ای فامیل شبیه به یکدیگر دارند، استفاده می کند؛ مثلا اگر یکی عبدالمالک ریگی بوده است الان می آیند مهرالله ریگی را می گیرند و اعدام می کنند.»

 

 

وی از طریق صدای آمریکا به دوستانش پیام داد که خشونت ها را ادامه دهند و از دولت دکتر روحانی به دلیل اعدام این اشرار انتقاد کرد: «خشونت تکرار خواهد شد؛ به خصوص در دولتی که خودش را دولت اعتدال می نامد خیلی جالب است که این آدم های بیگناه کشته شوند. طبیعی است که این ها فامیل دارند و تلافی خواهند کرد.»

 

 

کارشناس صدای آمریکا افزود: «آیا در دولت آقای روحانی که دولت اعتدال است باید کسانی را که هیچ گناهی ندارند اعدام کنند؟ ...هیچ شاهد و سندی نبود، فقط اتهاماتی به آن ها زده بودند و...همگی شان جوان بودند.»

 

 

 

آموزش کودکان بیگناه برای عملیات های تروریستی

 

 

درباره این خبر و شیوه خبررسانی رسانه های مدعی حقوق بشر چند نکته قابل تأمل است:

 

 

1. این رویکرد دوگانه بی بی سی فارسی چه معنایی دارد؟ بی بی سی فارسی ادعاهای ضد ایرانی احمد شهید در ضدحقوق بشر خواندن ایران را به طور کامل پوشش می دهد؛ اما واقعیتی همچون شهادت مرزبانان ایرانی را "تروریستی" نمی خواند و از راه های مختلف از این واژه فرار می کند. این سؤال ذهن ایرانیان را مشغول کرده است که آیا بی بی سی فارسی که چند هفته پیش ایران را جعلی خوانده بود؛ عوامل به شهادت رساندن مرزبانان غیور ایرانی را تروریست نمی داند؟

 

 

2. آیا بی بی سی فارسی که مصاحبه با عبدالمالک ریگی تروریست معدوم شده مشهور را در پرونده خود ثبت کرده؛ هنوز هم با گروهک های وابسته با ریگی ارتباط دارد که نمی تواند آن ها را "تروریست" بخواند؟

 

 

 

 

 

3. دعوت علنی از عناصر وابسته به تروریست ها و دفاع از تروریست ها آن هم به این شکل علنی، تنها از عهده صدای آمریکا برمی آید؛ اما ای کاش کارشناسان این شبکه حداقل کمی مطالعه می کردند تا می توانستند آبرویی برای این شبکه باقی بگذارند.

 

نیروی قدس خواندن مرزبانان بدون توجه به ماهیت نیروی قدس سپاه، ربط دادن اعدام اشرار به دولت روحانی، اعدام اشرار به دلیل نام خانوادگی ریگی و ... گاف هایی است که تنها در صدای آمریکا می توان پیدا کرد!

 

 

444

 

سایت های وابسته به دولت های غربی به جای محکوم کردن حادثه تروریستی و شهادت مرزبانان، از اعدام اشرار نگرانند!

 

 

alt

 

alt

 

alt

 




تاریخ انتشار : 6 آبان 1392, 01:24



» اخبار مرتبط:

  • بیانیه سپاه در محکومیت اقدام تروریستی
  • آمریکا بمب‌گذاری اخیر مقابل سفارت ایران در لبنان را محکوم کرد
  • شهدای حادثه هنگ مرزی "بم‌پشت" 14 نفر اعلام شد/ 3 نیروی گروگان گرفته شده پیدا شدند
  • جنین‌ بی‌سر در زباله‌دان‌ + عکس
  • شهادت یک خبرنگار ایرانی در دمشق+عکس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟