مشروح اخبار


» نقش تیر دروازه در بازی‌های استقلال +آمار 10 ضربه به دیرک



تعداد توپ هایی که استقلال در آسیا به تیر زده و در مقابل به تیرش خورده است هم کاملا مساوی است.
 به گزارش گروه ورزشی راک نیوز، استقلالی که بیش از دو ماه طعم پیروزی در لیگ را نچشیده بود، این هفته مقابل فولاد صدرنشین برنده از زمین خارج شد. به گفته خود قلعه نویی، استقلال در این دیدار فقط نتیجه را برد و فولاد با سه توپی که به تیر دروازه زد، برنده واقعی بازی بود. به هر حال استقلالی ها خودشان بهتر از هر کسی می دانند، با خوش شانسی در خانه 3 امتیاز از شاگردان فرکی کردند و بدون شک بیش از هز چیز باید ممنون تیر دروازه های ورزشگاه آزادی باشند. همین داستان بهانه ای شد تا سری به بازی های امسال استقلال بزنیم و مروری بر توپ های داشته باشیم که به تیر دروازه آبی ها خورده یا آنها به تیر دروازه حریفان زده اند. جالب اینکه بدانید استقلال تا پیش از بازی فولاد، بابت ضرباتی که به تیر زده بود، به نوعی از فوتبال طلبکار بود اما حالا قضیه فرق کرده است. استقلال امسال در مسابقات لیگ 5 توپ به تیر دروازه حریفانش زده و در مقابل 5 توپ هم به تیر دروازه اش برخورد کرده است. جالب تر اینکه تعداد توپ هایی که استقلال در آسیا به تیر زده و در مقابل به تیرش خورده است هم کاملا مساوی است.


alt
استقلال در آسیا یک توپ به تیر دروازه زده و یک توپ هم به تیر دروازه اش خورده است. با توجه به همین آمار و ارقام مروری بر این توپ ها که تاثیر فراوانی در سرنوشت استقلال داشته خواهیم داشت.

1- استقلال- سپاهان/ محمد قاضی (-)

محمد قاضی اولین استقلالی بود که این فصل تیر دروازه را هدف قرار داد. بازی استقلال و سپاهان در هفته دوم لیگ با نتیجه یک بر صفر به سود زردپوشان اصفهانی در حال دنبال شدن بود که شوت قاضی از پشت محوطه جریمه به تیر افقی دروازه رحمان احمدی برخورد کرد و راهی اوت شد.
2- استقلال- سپاهان/ امید ابراهیمی (+)

محمد قاضی تنها بازیکنی نبود که در بازی سپاهان تیر دروازه را هدف قرار داد. بعد از ضربه قاضی نوبت به امید ابراهیمی رسید تا تیر دروازه استقلال و مهدی رحمتی را به لرزه در بیاورد. بازی در نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به سود سپاهان در حال دنبال شدن بود که این تیم صاحب یک ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه استقلال شد. ابراهیمی پشت این ضربه ایستاد و شوتی محکم را روانه دروازه استقلال کرد اما تیر افقی دروازه مانع از باز شدن دروازه استقلال شد.
3- استقلال- سپاهان/ آندرانیک تیموریان (-)

در نیمه دوم بازی استقلال و سپاهان، سومین توپ هم به تیر دروازه برخورد کرد. اینبار نوبت به آندو رسید تا تیر دروازه سپاهان را به لرزه در بیاورد. بازی با نتیجه 2 بر صفر در حال دنبال شدن بود که ارسال آندو از جناح چپ روی دروازه، طریق جهت داد و مستقیما به طرف دروازه رفت. اشتباه احمدی در جایگیری باعث شد توپ از بالای سر او عبور کند اما باز هم تیر افقی دروازه مانع از باز شدن دروازه اش شد.
4- فجر سپاسی- استقلال/ جابر انصاری (+)

درست یک هفته بعد از بازی با سپاهان، استقلال رو در روی فجر قرار گرفت و به نوعی با کمک تیر دروازه برنده از زمین خارج شد. بازی استقلال و فجر تا دقیقه 65 با تساوی 2 بر 2 در حال دنبال شدن بود که تیم فجر روی یک ضد حمله صاحب موقعیت گل شد. جابر انصاری از جناح راست به محوطه جریمه استقلال نفوذ کرد و با شوتی دیدنی، تا آستانه باز کردن دروازه استقلال پیش رفت اما اینبار هم تیر افقی دروازه مانع از فرو ریختن دروازه رحمتی شد. بعد از این تیر بود که جریان بازی تغییر کرد و استقلال با زدن دو گل دیگر، فجر را در شیراز شکست داد.
5- استقلال- صبای قم/ آرش برهانی (-)

در بازی با صبا نوبت به استقلالی ها رسید تا بار دیگر تیر دروازه را هدف بگیرند. بازی استقلال و صبا در ورزشگاه آزادی با نتیجه یک بر صفر به سود آبی ها در حال دنبال شدن بود که خسرو حیدری از جناح راست نفوذ کرد و با یک پاس رو به بیرون، برهانی را در موقعیت گلزنی قرارداد. برهانی از داخل شش قدم توپ را به تیر عمودی دروازه کوبید تا کار استقلال در نیمه دوم این بازی حسابی سخت شود اما در نهایت شاگردان قلعه نویی این بازی را با درخشش رحمتی بردند تا شاید شاهکار برهانی چندان به چشم نیاید.
6- داماش- استقلال/ علیرضا نیکبخت واحدی (-)

در بازی با استقلال و داماش این نیکبخت بود که به جای فرستادن توپ به درون دروازه، توپ را به تیر کوبید. در نیمه اول این دیدار و در حالی که بازی با نتیجه تساوی یک بر یک دنبال می شد، استقلال صاحب یک ضربه کرنر شد. توپ ارسالی از روی نقطه کرنر، روی سر نیکبخت فرود آمد اما ضربه سر او با برخورد به تیر افقی دروازه، راهی اوت شد. استقلال این بازی را هم برد تا قلعه نویی حسرت این تیر دروازه را نخورد.
7- ذوب آهن- استقلال/ فرهاد مجیدی (-)

استقلال این فصل در اصفهان با نتیجه 2 بر صفر به ذوب  باخت و 3 امتیاز با ارزش را از دست داد. جالب اینکه بدانید استقلالی ها در این بازی هم یک بار توپ را به تیر دروازه زدند. در نیمه دوم بازی و در حالی که نتیجه دو بر صفر به سود تیم میزبان بود، استقلالی ها توپ را روی دروازه فرستادند تا از طریق به گل برسند اما ضربه سر مجیدی به تیر عمودی دروازه برخورد کرد تا اختلاف همان دو گل بماند و در نهایت استقلال بازنده شود.
8- استقلال- فولاد/ اسماعیل شریفات (+)

استقلال در نیمه اول بازی فولادی، دو گل زد و با خیالی راحت به رختکن رفت. در آغاز نیمه دوم فولاد بازی را هجومی آغاز کرد و روی سرعت شریفات صاحب موقعیت گلزنی شد. در این صحنه شوت شریفات از داخل محوطه جریمه به تیر افقی دروازه برخورد کرد و به زمین مسابقه برگشت تا اختلاف به حداقل نرسد.
9- استقلال- فولاد/ چاوز (+)

بعد از شریفات نوبت به چاوز رسید تا تیر دروازه را هدف قرار دهد. ضربه این بازیکن از فاصله 30 متری، به تیر عمودی دروازه رحمتی برخورد کرد تا باز هم اختلاف دو گله استقلال حفظ شود.
10- استقلال- فولاد/ مهدی نوری (+)

در وقت های اضافه بازی فولاد هم نوبت به مهدی نوری رسید تا توپ را به تیر دروازه استقلال بکوبد. در آخرین دقیقه بازی فولادی ها صاحب یک کرنر شدند و تپ را روی دروازه فرستادند. مدافعان استقلال در مرحله اول این توپ رت برگشت دادند اما مهدی نوری با یک توپ ربایی خودش را در موقعیت شوت زنی قرار داد. ضربه چکشی این بازیکن به تیر افقی برخورد کرد و به زمین برگشت تا استقلال با خوش شانسی 3 امتیاز با ارزش گرفته باشد.
منبع:قانون




تاریخ انتشار : 6 آبان 1392, 15:10



» اخبار مرتبط:

  • «من»‌ها بازهم باختند! /شکست استقلال مقابل ذوب‌آهن
  • جدید ترین شوخی‌ پرسپولیسی ها با رحمتی !
  • سرنوشت استقلال ایران به "آزادی" کشید
  • رویای قهرمانی استقلال در آسیا بر باد رفت/ناراحتي هواداران از برخورد آندو
  • توقف استقلال باگل 45متری+ جدول ليگ
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود