مشروح اخبار


» چه کسی استاندار هرمزگان می شود/ دوگزینه مطرح....



استانی که این روزها دست‌خوش نامهربانی‌هایی شده و شاید هنوز هم مردم پیرامون موضوعاتی مانند واگذاری صنایع و معادن به استان‌های همجوارو جدایی بخش‌هایی از شهرستان پارسیان و الحاق آن به استان فارس، از برخی مسئولان دل خوشی ندارند.

انتخاب استانداران دراین روزها...

استان هرمزگان با قابلیت‌های بی‌شمار که می‌توان از مهمترین آنها به وجود 14جزیره کوچک و بزرگ در کاربری‌های مختلف مانند نظامی، نفت و گاز، محیط زیستی، مسکونی و صنعتی و غیره اشاره کرد، همواره یکی از مهمترین مناطق کشور محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری راک نیوز ؛ استانی که این روزها دست‌خوش نامهربانی‌هایی شده و شاید هنوز هم مردم پیرامون موضوعاتی مانند واگذاری صنایع و معادن به استان‌های همجوارو جدایی بخش‌هایی از شهرستان پارسیان و الحاق آن به استان فارس، از برخی مسئولان دل خوشی ندارند.

انتخاب استانداران دراین روزها به یکی از بحث‌های داغ محافل سیاسی بدل شده و تاکنون تعداد زیادی از نمایندگان عالی دولت در استان‌ها انتخاب شده‌اند، اما با این وجود، برخلاف آنچه تصور می‌شد، سکاندار ساختمان عریض و طویل استانداری هرمزگان هنوز منصوب نشده است.

بدون شک استاندار هرمزگان باید ویژگی‌های بسیار زیادی داشته باشد، تا بتواند علاوه بر اشراف در حوزه اقتصاد که همه‌گان این استان را با این برند می‌شناسد، فکری هم به حال عقب‌افتادگی‌های مناطق کمتر توسعه‌یافته کنند.

به نوشته تسنیم؛ علاوه بر آن، گستردگی استان هرمزگان، قرار گرفتن شیعه و سنی و زندگانی با آرامش در کنار دیگر، از ویژگی‌های استان هرمزگان است که استانداران آینده باید به این مسائل اشراف داشته باشند.

در تغییر آخرین استاندار دولت دهم در استان هرمزگان که بیش از 2سال است در این استان حضور دارد، شکی نیست، این مسئله را وزیر کشور اعلام کرده است.

رحمانی‌فضلی در مراسمات مختلف بر تغییر همه استانداران تاکید کرده و این امر را خواسته مردم عنوان کرده است.

با این وجود، اکنون که 97روز از آغاز به کار رسمی دولت یازدهم می‌گذرد، استانداران استان‌هایی مانند هرمزگان، بوشهر و چند استان دیگر منصوب نشده‌اند.

شاید یکی از علل انتخاب دیرهنگام برخی از استانداران، اعتراض نمایندگان نسبت به نوع انتخاب این نمایندگان دولت باشد، اعتراضی که حتی تا نزدیک استیضاح وزیر کشور هم پیش رفت.

مدتهاست که گزینه‌های مختلف ازجمله«رضوی» برای استانداری هرمزگان از سوی دولت مطرح شده است.

نماینده مردم هرمزگان در خانه ملت گفت: مجمع نمایندگان استان در شایستگی دکتر معلم‌پور متفق‌القول هستند و وی را بهترین گزینه برای استانداری هرمزگان می‌دانند.

سیدعبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، افزود: در پی رایزنی‌های گسترده نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با وزارت کشور در خصوص تعیین استاندار امیدواریم طی هفته آینده گزینه نهایی معرفی شود.

وی با بیان این‌که فرد توانمند و بومی باید سکاندار امور استان باشد، اضافه کرد: نمایندگان مردم هرمزگان با توجه به شرایط موجود و خواسته مردم استان از دولت درخواست کردند که استاندار آینده را از میان نیروهای توانمند هرمزگانی معرفی کند.

هاشمی نخل ابراهیمی با اشاره به توقف اجرایی شدن طرح جداسازی بخش‌هایی از پارسیان و الحاق آن به استان فارس، گفت: مجمع نمایندگان استان تا کنون با پیگیری‌های خود توانسته عملیاتی شدن این طرح را متوقف کند که امیدواریم بتوانیم با پیگیری‌های خود اصل مصوبه جداسازی را لغو کنیم.



تاریخ انتشار : 21 آبان 1392, 13:48



» اخبار مرتبط:

  • الحاق بخشی از هرمزگان به فارس +سند موافقت
  • حمله نماینده هرمزگان به استاندارفارس/شمادرآستانه عزل...
  • الحاق پارسیان به فارس و واکنش نمایندگان هرمزگان
  • گمانه‌زنی‌ها در خصوص گزینه‌های استانداری بوشهر
  • الحاق بخش‌هایی از هرمزگان و بوشهر به استان فارس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟