مشروح اخبار


» آيت الله هاشمي رفسنجاني:امروز همه مي‌خواهند با ايران رابطه داشته باشند



رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با سه گروه از قشرهاي گوناگون مردم از استان‌هاي مختلف کشور ديدار و گفت‌وگو کرد.
 آيت الله هاشمي رفسنجاني در ديدار اول که فعالان علمي، سياسي و فرهنگي استان مرکزي حضور داشتند بر اهميت اين استان در تاريخ معاصر اشاره کرد و گفت: آيت الله العظمي بروجردي و امام خميني (ره) دو خورشيدي هستند که از استان مرکزي برخاستند و تمام عالم تشيع، و جهان اسلام را درخشان کردند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با سه گروه از قشرهاي گوناگون مردم از استان‌هاي مختلف کشور ديدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش راک نیوز، آيت الله هاشمي رفسنجاني در ديدار اول که فعالان علمي، سياسي و فرهنگي استان مرکزي حضور داشتند بر اهميت اين استان در تاريخ معاصر اشاره کرد و گفت: آيت الله العظمي بروجردي و امام خميني (ره) دو خورشيدي هستند که از استان مرکزي برخاستند و تمام عالم تشيع، و جهان اسلام را درخشان کردند.
وي با تاکيد بر شخصيت جامع الاطراف امام (ره) در عصر حاضر تصريح کرد: در تاريخ شيعه و پس از ائمه (ع) انسان مجددي چون امام نداريم که فقه و حکومت را به هم پيوند داده باشد.وي در پاسخ به چگونگي شرايط سياسي داخلي و بين‌المللي کشور گفت: امروز را با شش ماه پيش مقايسه کنيد که خطر جنگ و تشديد تحريم‌ها ايران را تهديد مي‌کرد ولي الان همه مي‌خواهند با ايران روابط سياسي و اقتصادي داشته باشند.
دومين ديدار مربوط به اعضاي شوراي مرکزي برگزاري ششمين سمينار دوسالانه زن در جهان اسلام درصد سال اخير بود که رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اقتباس از آيات مکرر قرآن گفت: اگرچه تفکر تبعيض زن و مرد در تاريخ بشريت نهادينه شده، امّا دين اسلام ارزش زن را احيا و در جامعه جاهلي عرب چنان عزيز کرد که حضرت فاطمه (س) گل سرسبد آنهاست.
وي با تاکيد بر اين نکته که «تاريخ در نگارش نقش زنان در مقاطع مختلف کوتاهي کرده است» گفت: تشکيل انجمن زنان پژوهشگر تاريخ و برگزاري همايش زن در جهان اسلام کار خوبي است که مي‌تواند استعداد زن ايراني را به جهانيان نشان دهد، مخصوصاً در دوره انقلاب اسلامي که زنان با سواد شدند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در سومين ديدار قبل از ظهر ديروز، که در آن خيرين استان اصفهان حضور داشتند، دستگيري از بندگان را امري پسنديده در همه فرهنگ‌ها خواند و گفت: کساني که در ميدان انفاق کار مي‌کنند، پيش خداوند مقام والايي دارند.
عضو مجلس خبرگان رهبري، با بيان خاطره‌اي از يک سخنراني که در سال‌هاي قبل از انقلاب در جمع فرش فروشان بازار تهران ايراد کرده بود گفت: آن سخنراني و انفاق يکي از خيرين منجر به تأسيس و تشکيل مدرسه رفاه شد که دغدغه خانواده‌هاي مذهبي براي تحصيل دختران را برطرف کرد.
وي وسعت کار براي ورود خيرين را امتيازي براي آنان دانست و گفت: بايد در مسايل مختلف به نيازمندان جامعه کمک کرد که الحمدلله خيرين اصفهان در درمان و تأمين مسکن نيازمندان، خوش درخشيده‌اند.
در آغاز هر يک از اين ديدارها چندتن از حاضران پس از ارائه گزارش به بيان ديدگاه‌هاي خويش درخصوص مسايل مختلف پرداختند./ایسنا



تاریخ انتشار : 13 آذر 1392, 07:00



» اخبار مرتبط:

  • افراط‌كاری خوارج علی(ع) را به شهادت رساند
  • گوش شنوا باشد، از کمک دريغ نمي کنم
  • هاشمي‌رفسنجاني: با آگاهي روزافزون ملت‌ها ديگر نمي‌توان با آنان با ظلم و تحميق رفتار كرد
  • واقعيت انتخابات از زبان هاشمي
  • افزايش رفت و آمد سياسيون در اتوبان تهران- قم
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟