مشروح اخبار


» به‌زودی صورت می‌گیرد:احداث گمرگ منطقه ویژه اقتصادی لامرد



مدیرکل گمرکات استان فارس گفت: به‌زودی گمرکی بسیار خوب در منطقه ویژه اقتصادی لامرد احداث می‌شود و 36 نیرو بر اساس چارت سازمانی برای آن در نظر گرفته است.

مدیرکل گمرکات استان فارس گفت: به‌زودی گمرکی بسیار خوب در منطقه ویژه اقتصادی لامرد احداث می‌شود و 36 نیرو بر اساس چارت سازمانی برای آن در نظر گرفته است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی راک نیوز ؛ سکینه سیاحی صبح روز دوشنبه در بازدید از محل احداث منطقه ویژه اقتصادی لامرد، اظهار داشت: این شهرستان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تبدیل شدن به یک منطقه تجاری در استان فارس را دارد.

مدیرکل گمرکات استان فارس اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم هرچه سریع‌تر گمرکی بسیار خوب در منطقه ویژه اقتصادی لامرد احداث کنیم.

وی تصریح کرد: 36 نیرو بر اساس چارت سازمانی برای گمرک لامرد در نظر گرفته است.

معاون مرکز واردات و منطقه ویژه گمرک ایران نیز در این نشست ابراز داشت: از مناطقی که دغدغه ایجاد اشتغال دارند به طور یقین حمایت می‌کنیم.

علی معقولی خاطرنشان کرد: با احداث دو درب ورود و خروج در گمرک منطقه ویژه اقتصادی لامرد موافق هستیم.

فرماندار لامرد نیز در این بازدید بیان داشت: نیازمند گمرکات بیشتر در سطح لامرد هستیم چراکه این شهرستان یک شهرستان مرزی است.

محمود صفری ادامه داد: امروز لامرد به عنوان منطقه انرژی محسوب می‌شود و 37 چاه نفت و گاز در این شهرستان وجود دارد.

در ادامه نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: منطقه‌ای که امروز در مرکز ثقل صنایع بالادستی و پایین‌دستی فارس محسوب می‌شود و دارای پتانسیل‌های بسیار بالایی است نباید در امر انجام زیرساخت‌های مورد نظر دچار مشکل شود.

سید موسی موسوی افزود: صنایع بزرگ لامرد در شرف به فعل درآمدن است.

وی خاطرنشان کرد: جایگاهی که امروز برای شهرستان لامرد با توجه به توسعه فازهای پارس جنوبی و میادین گازی تعیین شده بسیار بالا است.

موسوی با بیان اینکه صنعت اتان‌گیری پالایشگاه پارسیان در شرف انجام و مراحل اجرایی خود را طی کرده است گفت: این صنعت بزرگ اتان‌گیری می‌تواند خوراک پنج پتروشیمی استان فارس که در حال احداث است را تامین و تهیه کند.

عضو هئیت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مورد معدن دولومیت لامرد نیز گفت: معدن دولومیت آنالیز شده است و به زودی پیمانکاران وارد عمل می‌شوند.
گفتنی است چندی قبل اسماعیل عباس زاده ،معاون امورگمرکی گمرکات فارس ،درگفتگوبا روزنامه خبر جنوب مساحت منطقه  ویژه اقتصادی لامرد را 90هزار هکتارمربع دانست،که بصورت فنس کشی حدود آن مشخص شده است.
با این حال منطقه ویژه اقتصادی لامرد را باید بزرگ ترین منطقه ویژه اقتصادی در ایران و حتی خاورمیانه دانست !!،چراکه منطقه ویژه بندرامام خمینی که نزدیک به 40 درصد عملیات تخلیه وبارگیری را در خود جای داده تنها   4473 هکتار مساحت  دارد .



تاریخ انتشار : 26 آذر 1392, 18:27



» اخبار مرتبط:

  • درفارس شادمانی ،درهرمزگان نگرانی /گرامیداشت الحاق فارس به خلیج فارس در لامرد
  • طلبه لامردی به 4 نفر جان دوباره بخشید
  • مدیرکل جدید گمرکات کرمان معرفی شد
  • بزرگداشت روز جهانی گمرگ ودهه ی فجر در گمرک شیراز
  • خداحافظی سیامک احمدی از منطقه ویژه بوشهر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟