مشروح اخبار


» «راز فرنگیس در تهران» فاش می‌شود+عکس



تازه‌ترین نمایشگاه نقاشی‌های هنگامه صدری، با عنوان «راز فرنگیس در تهران» در گالری ساربان گشایش می‌یابد.

به گزارش نیک صالحی به نقل از ایسنا ، هنگامه صدری درباره‌ی این نمایشگاه گفت: ۱۱ کار با تکنیک آکریلیک روی بوم در نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد که ۱۰ عدد از آن‌ها تیپ‌سازی‌های من از زنان تاثیرگذار شاهنامه فردوسی هستند و کار آخر هم که در ابعاد بزرگ‌تر آماده شده برای روز افتتاحیه است که مراسم شاهنامه‌خوانی داریم و قرار است که نقالان از روی آن داستان‌هایی از شاهنامه را روایت کنند.

او افزود: حدود ۹ ماه پیش کار روی این نقاشی‌ها را آغاز کردم. من چند سالی است که روی نقاشی ایرانی کار می‌کنم و دو نمایشگاه هم با این موضوع برگزار کرده‌ام و این نمایشگاه سومین نمایشگاهی است که با این موضوع برپا می‌شود. با مطالعاتی که در حوزه‌ی ادبیات داشتم دوست داشتم زنان تاثیرگذار تاریخ ادبیات ایران را که در محیط و جامعه‌ی خود نقش خاصی داشتند موضوع کارهای خود قرار بدهم.

صدری در ادامه اظهار کرد: زنانی که فردوسی در شاهنامه خلق کرده این ویژگی‌ها را داشتند و بازسازی شخصیت آن‌ها به صورت معاصر و امروزی برایم بسیار جذاب بود. در تیپ‌سازی این زنان علاوه بر آن مواردی که در شاهنامه گفته شده، از تجربیات خود و اطرافیانم نیز استفاده کردم تا شکل معاصر پیدا کنند. در خلق این آثار صرفا دنبال واقعیت‌های تاریخی نبودم و بیشتر به تیپ‌سازی معاصر از این زنان پرداخته‌ام.

این هنرمند همچنین درباره‌ی ویژگی‌های سوژه‌ی نقاشی‌هایش گفت: زنان تاثیرگذار شاهنامه زنانی بودند که نقش «فاعل» داشتند. آن‌ها اگر عاشق می‌شدند جرأت ابراز این عشق را داشتند و هر کاری برای به دست آوردن معشوق می‌کردند. چیزی که ما امروز به ندرت شاهد آن هستیم. زنان شاهنامه شجاع و دلیر بودند و مسئولیت آنچه می‌خواستند را بر عهده می‌گرفتند، اما زنان امروز اکثرا «مفعول» هستند و همیشه صبر می‌کنند تا انتخاب شوند و جرأت ابراز عشق‌شان را ندارند.

صدری خاطر نشان کرد: نمایشگاه «راز فرنگیس در تهران» برداشت ذهنی من از شخصیت‌های زن داستان‌های شاهنامه فردوسی است که با نگاه اسطوره‌ای و تاریخی به زنان ترسیم شده، آنچه برای من جذاب بود شخصیت تاثیرگذار، جذاب، انتخاب‌گر و حماسی این زنان بود که در آن دوره از تاریخ ایران، به آن پرداخته شده که نقش پررنگی در مناسبات زندگی و قدرت دارند . از این زنان می‌توان به تهمینه، فرنگیس، رودابه، منیژه، سیندخت، گردآفرید، کتایون و ... اشاره کرد.

«راز فرنگیس در تهران» فاش می‌شود

هنگامه صدری متولد سال ۱۳۵۰ در تهران و استاد دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز است. او تاکنون حضور در بیش از ۲۰ نمایشگاه داخلی و خارجی گروهی را نیز در کارنامه هنری خود ثبت کرده است و این نمایشگاه نهمین نمایشگاه انفرادی اوست.

نمایشگاه «راز فرنگیس در تهران» روز جمعه ۲۹ آذر همراه با اجرای شاهنامه‌خوانی به کارگردانی کامبیز بنان از ساعت ۱۶ تا ۲۰ افتتاح می‌شود و تا ۱۶ دی ماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی(مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره ۸ مراجعه کنند.

گالری ساربان روزهای سه‌شنبه و تعطیلات رسمی تعطیل است.




تاریخ انتشار : 1 دی 1392, 20:31



» اخبار مرتبط:

  • درگذشت نامشخص هنرمند ایرانی در یک سانحه
  • نمایشگاه آثار تجسمی جشنواره بین المللی فجر درگچساران
  • برپایی نمایشگاه «سوگواره عکس خط سوم»دربهبهان
  • نمایشگاه تایپوگرافی "ادبیات کهن" در شهرستان کهگیلویه برپا شد
  • نمايشگاه راك/اولين نمايشگاه نقاشي
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟