مشروح اخبار


» استاندارهرمزگان:موافق درگیری باروستاییان نیستم



جاسم جادری سه شنبه شب و در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: شواهد نشان می دهد در مبارزه با سوخت سهل انگاری می شود و دستگاه های متولی این وظیفه مهم را جدی نمی گیرند.

رییس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان ادامه داد: محل انبارهای سوخت مشخص است و نیروی انتظامی باید به جای برخورد هر روزه با مردم، برنامه های حساب شده با پایه اطلاعاتی قوی و هدف گذاری های کلان اجرا کند.

به گفته استاندار هرمزگان در حال حاضر قاچاق سوخت به معضل اصلی تبدیل شده و مدیریت استان را زیر سئوال برده و هیچ یک از دلایلی هم که برای ناکامی در مبارزه با قاچاق سوخت آورده می شود، قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: مرزی بودن استان نیز توجیه خوبی برای گسترش قاچاق سوخت در استان نیست و استان هایی مانند خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان نیز مرزی به شمار می روند ولی قاچاق سوخت در آنها به اندازه هرمزگان نیست.

جادری یادآور شد: در آخرین همایش سراسری استانداران کشور در حالی که سایر استان ها پیگیر بودجه و امکانات بودند مدیریت عالی استان هرمزگان، ناچار شد قاچاق سوخت را به عنوان چالش اصلی هرمزگان مطرح کند که این به معنای از دست رفتن فرصت های استان است.

رییس شورای تامین استان اضافه کرد: همه دستگاه های موثر باید نگاه و عملکرد خود را در این زمینه متحول کنند و تجربه نشان داده شیوه های کنونی هیچ تاثیری در کاهش قاچاق سوخت ندارد.

وی از دریابانی خواست بر تردد شناورها نظارت جدی تری داشته باشد و شیلات نیز از صدور مجوزهای بی رویه صیادی برای افرادی که از سهمیه سوخت خود برای قاچاق آن استفاده می کنند، خودداری کند.

وی از مدیران مرتبط با این حوزه خواست در اجرای وظیفه سختگیر باشند و هیچ سفارشی را برای نرمش در برابر متخلفان از هیچ مقام و مسئولی نپذیرند.

جادری در پایان نامن کردن مسیرهای قاچاق سوخت، شناسایی و برخورد با سرباندهای قاچاق سوخت و تهیه طرح جامع مبارزه با قاچاق سوخت همراه با کار اطلاعاتی و عملیاتی مدون را به عنوان محور برنامه های آینده اعلام کرد و از اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواست پیشنهادهای خود را برای نتیجه گیری نهایی ظرف مدت یک هفته آماده و ارائه کنند



تاریخ انتشار : 3 بهمن 1392, 07:43



» اخبار مرتبط:

  • کشف 800 هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک شهید رجایی
  • قاچاق سوخت دو برادر را سوزاند
  • جزئیات واریز یارانه ویژه ۱۰۰ هزار تومانی
  • فرماندارخبرداد:قاچاق پستی ذغال در شهرستان گچساران
  • یک شرکت پتروشیمی، قاچاقچی سوخت از کار در آمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟