مشروح اخبار


» گرگ های گرسنه 22راس گوسفند را در روستای گله دار شهرستان بوانات کشتند



گرگهای گرسنه در روستای گله دار شهرستان بوانات از توابع استان فارس با حمله به یک آغل دام 22راس گوسفند را کشتند و 25راس دیگر را زخمی کردند.


گرگهای گرسنه در روستای گله دار شهرستان بوانات از توابع استان فارس با حمله به یک آغل دام 22راس گوسفند را کشتند و 25راس دیگر را زخمی کردند.

alt

 به گزارش گروه حوادث راک نیوز ؛  فرماندار شهرستان بوانات دوشنبه شب با اعلام این مطلب افزود: به گفته چوپان و صاحب این دامهای تلف شده ، گرگهای گرسنه از محفظه کوچکی وارد آغل شده و اقدام به کشته و زخمی کردن این تعداد دام کردند.

محمد اسدالهی با اشاره به اینکه گوسفندان باقی مانده از هجوم غافلگیرانه گرگها هم وضعیتی خوبی ندارند، افزود: براساس برآورد انجام شده بالغ بر 200میلیون ریال به صاحب دام ها خسارت وارد شده است .

وی با اشاره به اینکه هر کمکی که برای جبران خسارت به صاحب دامهای تلف شده انجام خواهد داد اظهار داشت : چه خوب بود که دامداران برای جلوگیری از ضرر و زیان احتمالی اقدام به بیمه دام های خود کنند.

به گفته یکی از دامداران منطقه با توجه به بالا بودن هزینه بیمه دام ها ، دامداران توان پرداخت بیمه دام های خود را ندارند.

این دامدار افزود: از طرفی از آنجا که بیمه هم تنها در حدود یک سوم بهای دام زیان دیده را به دامدار پرداخت می نماید لذا دامداران استقبالی از طرح بیمه دام های خود نمی کنند.

براساس این گزارش علی محمد کریمی بخشدار بخش مرکزی شهرستان بوانات ضمن سفارش به دامداران در مقاوم سازی محل نگهداری گوسفندان از پیگیری کمک های بلاعوض و یا وام های مناسب برای جبران خسارت به این دامدارخبر داد و گفت: در ستاد حوادث غیر مترقبه شهرستان تلاش می کنم تا شاید بتوان با وام جایگزین مقداری از زیان را جبران کرد.



تاریخ انتشار : 15 بهمن 1392, 08:21



» اخبار مرتبط:

  • حمله گرگ گرسنه به روستائیان
  • حمله خرس گرسنه و مرگ دامدار کهگيلويه و بويراحمدي
  • 100 گوسفند طعمه گرگ
  • تخریب آغل در باشت منجر به تلف شدن 55 رأس گوسفند شد
  • دکتر اعتماد سرپرست جدید شبکه دامپزشکی پاسارگاد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟