مشروح اخبار


» به مذاکره خوشبین نیستم، ولی مخالفتی هم ندارم



حضرت آیت‌ا... خامنه ای، مقام معظم رهبری صبح دیروز در دیدار هزاران نفر از مردم تبریز و شهرهای مختلف استان آذربایجان شرقی ضمن تشکر فراوان از آحاد ملت بزرگ ایران به خاطر نمایش شکوه و عظمت اقتدار ملی، در راهپیمایی 22بهمن و جشن 35سالگی انقلاب اسلامی، «استقامت و وحدت» را دو پیام اصلی راهپیمایی امسال دانستند و گفتند:

حضرت آیت‌ا... خامنه ای، مقام معظم رهبری صبح دیروز در دیدار هزاران نفر از مردم تبریز و شهرهای مختلف استان آذربایجان شرقی ضمن تشکر فراوان از آحاد ملت بزرگ ایران به خاطر نمایش شکوه و عظمت اقتدار ملی، در راهپیمایی 22بهمن و جشن 35سالگی انقلاب اسلامی، «استقامت و وحدت» را دو پیام اصلی راهپیمایی امسال دانستند و گفتند: ملت ایران در راهپیمایی 22بهمن و در پاسخ به گستاخی، زیاده‌خواهی، بی‌ادبی و پررویی مقامات آمریکایی حضوری متراکم‌تر و پرشورتر داشت و اعلام کرد، به هیچ وجه تسلیم زورگویی و باج خواهی آمریکا نخواهد شد. در این دیدار که در آستانه سی‌وششمین سالگرد قیام تاریخی مردم تبریز در 29بهمن سال1356 برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی سخنان خود را با تشکر از حضور شورانگیزتر و گسترده‌تر مردم در راهپیمایی 22بهمن امسال آغاز کردند. ایشان خاطرنشان کردند: زبان از توصیف و تقدیر و تشکر از ملت بزرگ ایران عاجز است اما در درجه اول در مقابل خداوند متعال که محول دل‌ها و مقلب نیت‌ها و عزم‌هاست، سجده شکر به جا می‌آوریم و در درجه بعد از آحاد ملت ایران در سراسر کشور به دلیل ارائه چهره‌ای برجسته، شکوفنده و زنده از انقلاب اسلامی در روز 22بهمن به جهانیان، صمیمانه تشکر می‌کنم. ایشان سپس با اشاره به قیام تاریخی 29بهمن مردم تبریز، این حادثه را دارای درس‌ها و عبرت‌های متعدد دانستند و افزودند: اولین درس قیام 29بهمن، «نمایش ویژگی‌ها و خصلت‌های برجسته مردم تبریز و آذربایجان» بود. مقام معظم رهبری تصریح کردند: ایمان عمیق دینی، غیرت دینی، شجاعت، موقع شناسی و اقدام بهنگام، پیشرو و صف شکن بودن، و انجام کارهای نوآورانه در راه اهداف، خصلت‌های برجسته مردم تبریز و آذربایجان است، که حادثه 29بهمن، آنها را مجسم کرد.حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، دومین درس قیام 29بهمن را «نشان دادن پیوستگی و ارتباط بخش‌ها و اقوام مختلف کشور» برشمردند و گفتند: اقوام مختلف ایرانی به واسطه حاکمیت ایران اسلامی، در زیر پرچم اسلام و نام زیبای ایران قرار گرفته‌اند و همه دارای پیوستگی و اتصال با یکدیگر هستند و این، همان نقطه‌ای است که بدخواهان ملت ایران، روی آن متمرکز شده‌اند و می‌خواهند اقوام ایرانی را مقابل هم قرار دهند. ایشان همه مردم و مسئولان را به هوشیاری در قبال این موضوع فراخواندند و خاطرنشان کردند: هیچگاه نباید پیام اتحاد و همدلی و همگامی قیام 29بهمن از یاد برود.

معجزه اراده ملت؛ پیام قیام 29بهمن تبریز

مقام معظم رهبری، «معجزه اراده ملت» را پیام سوم قیام 29بهمن تبریز دانستند و تاکید کردند: این قیام نشان داد که هیچ مانع و قدرت بزرگی نمی‌تواند در مقابل اراده راسخ یک ملت، مقاومت کند. ایشان در ادامه به تحلیل چرایی حضور گسترده‌تر و پرشورتر مردم در راهپیمایی 22بهمن امسال و پیام‌های این راهپیمایی پرداختند. حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با اشاره به محاسبات و گزارش‌های نسبتا دقیق افراد خبره از میزان حضور مردم در راهپیمایی 22بهمن در سال‌های مختلف گفتند: براساس گزارش‌های کارشناسی و دقیق، جمعیت مردم در راهپیمایی امسال در سراسر کشور، متراکم‌تر از سال گذشته بود و این واقعیت نشان دهنده این است که جشن سالگرد انقلاب اسلامی، همانند خود انقلاب، پدیده‌ای بی نظیر است. رهبر معظم انقلاب برگزاری جشن انقلاب اسلامی بوسیله مردم و در نقاط مختلف کشور و آن هم در 35سالگی انقلاب برخلاف مراسم خشک و رسمی کشورهای دیگر را پدیده‌ای عجیب و شگفت‌آور خواندند و خاطرنشان کردند: برخلاف تبلیغات و تحلیل‌های غیرواقعی رسانه‌های بیگانه، اتاق‌های فکر آنها متوجه پیام این حضور و انگیزه و ایمان و همچنین شعارهای مردم می‌شوند.



تاریخ انتشار : 29 بهمن 1392, 02:42



» اخبار مرتبط:

  • دعوت از مردم ایران برای حضور پرشور در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن
  • تقدیر رهبر معظم انقلاب از خلق حماسه عظیم مردمی و باشکوه ۲۲ بهمن
  • حضور مردم شهر قلعه رئیسی در راهپیمایی 22بهمن نماد در صحنه بودن آنهاست برای این انقلاب.
  • همزمان با سراسر کشور مردم دهدشت در راهپیمایی 22 بهمن خروشیدند
  • باز هم عشق حماسه آفرید/اختصاصی از فارس ،بوشهر وکهگیلویه وبویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟