مشروح اخبار


» برگزاری جشنواره شعر با عنوان هفته شعر زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد



امین کمالوندی عصر دیروز در نشست جشنواره ملی شعر زاگرس اظهار کرد: با توجه به برگزاری این جشنواره در هفته جاری بنا به نظر متولیان برگزارکننده این هفته با عنوان «هفته شعر زاگرس» در استان نام‌گذاری شد.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع ادبی و فرهنگی در این هفته ابراز داشت: با تعامل و رایزنی‌های به عمل آمده با کانون مساجد استان در این هفته شب شعر آیینی در مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که این شب شعرها در شهرستان‌های مختلف استان برگزار می‌شود، افزود: در این برنامه‌ها شاعران برتر استانی آثار بومی و فارسی خود را در موضوعات مختلف آیینی و انقلاب و دفاع مقدس در 25 مسجد استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه خواهند داد.

کمالوندی ایجاد فضا و ارتباط هنری مردم با شعرهای آیینی و بومی و گسترده کردن فضای فرهنگی و نفوذ موضوعات ادبی و مباحث فرهنگی را از اهداف هفته شعر زاگرس عنوان کرد و گفت: در این هفته فعالیت‌ها و برنامه‌های شعری با هدف ترویج فرهنگ و ادبیات بومی در میان مردم برگزار می‌شود.

وی در ادامه به برگزاری شب شعر بزرگ زاگرس با همکاری دانشگاه یاسوج خبر داد و افزود: این شب شعر در حاشیه برگزاری جشنواره ملی شعر زاگرس در دانشگاه دولتی یاسوج برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‍‌که شب شعر بزرگ زاگرس روز چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در سالن اجتماعات دانشگاه یاسوج برگزار می‌شود، ابراز داشت: در این شب شعر علاوه بر برگزیدگان و داوران جشنواره ملی شعر زاگرس، دانشجویان و اساتید دانشگاه یاسوج حضور دارند.

کمالوندی با اشاره به تفاهم‌نامه صورت گرفته اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با دانشگاه یاسوج افزود: برگزاری شب شعر بزرگ زاگرس در دانشگاه دولتی و حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از فعالیت‌های فرهنگی و هنر دانشگاه یاسوج از جمله تعاملات صورت گرفته در این زمینه است.جشنواره ملی شعر زاگرس روز پنجشنبه هشتم اسفندماه سال جاری در دو نوبت صبح و عصر در تالار هنر مجتمع فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در یاسوج برگزار می‌شود.




تاریخ انتشار : 5 اسفند 1392, 02:05



» اخبار مرتبط:

  • جشنواره شعر زاگرس باحضور وزیر ارشاد در یاسوج برگزار می شود
  • جشنواره شعر زاگرس با معرفی برگزیدگان پایان یافت
  • شاعره کهگیلویه و بویراحمدی رتبه اول کشور
  • جشنواره های رضوی کهگیلویه وبویراجمد با معرفی برگزیدگان پایان یافت
  • فر اخوان پنجمین جشنواره ملی شعر زاگرس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟