مشروح اخبار


» تأکید ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد بر فتنه‌انگیزی اشتون در سفر به تهران



در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد بر مسئله‌دار بودن سفر اشتون به تهران و فتنه‌انگیزی وی تأکید کردند.


ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته استان از اقدام اشتون در دیدار با اصحاب فتنه انتقاد کردند.

حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل، امام جمعه لنده به سفر اشتون به ایران اشاره کرد و گفت: این حرکت نابخردانه اشتون بار دیگر باعث شد که صحت بی‌اعتمادی ایرانیان به غرب بر همگان آشکار شود.

حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده، امام جمعه موقت گچساران در خطبه دوم نماز جمعه امروز خاطرنشان کرد: اولین موضوعی که امروز به آن اشاره می‌کنم مربوط به سفر مسئول سیاسی اتحادیه اروپاست که سفر اشتون به ایران به تحلیل بعضی سیاسیون با شرط بوده که با برخی افراد فتنه‌گر و ضد انقلاب دیدار کند.

وی افزود: بعضی تحلیل‌گران این سفر را بدون شرط دانسته‌اند که با این تحلیل‌ها  کاری نداریم اما باید دانست اینجا ایران است سرزمین رشادت‌ها، دلیری‌ها و اجازه نمی‌دهیم کسی در مسائل ایران دخالت کند.

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی، امام جمعه دهدشت در بخشی از سخنانش دیدار اشتون با محکومان فتنه 88 را یادآور شد و با محکوم کردن این حرکت، تصریح کرد: دیدار با محکومان و مجرمانی که در جریان فتنه بودند به معنای همراهی با مخالفان نظام است.

وی با تأکید بر اینکه ما پشتیبانی از قانون‌شکنان و اخلال‌گران را نمی‌پذیریم و نباید به غربی‌ها اعتماد کنیم، ابراز داشت: وزارت خارجه و رئیس جمهور کشورمان باید دقت داشته باشند که غربی‌ها هیچ وقت با ما صادق نبوده و نخواهند بود.

امام جمعه دهدشت آمریکا را دشمن قسم خورده اسلام نامید و افزود: دیدار اشتون که نماینده غربی‌هاست یعنی مداخله در کشور ما و مخالفت با استقلال ملت ما است و مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا باید بداند اینجا ایران است، اوکراین نیست.

حسینی در ادامه با تأکید بر لزوم هوشیاری همه مسئولان دولتی، خطاب به سران استکبار خاطرنشان کرد: سی و اندی سال اشتباه محاسبه کردید دوباره خطا نکنید.

خطیب جمعه دهدشت هدف از سفر اشتون به کشورمان را یارگیری و فتنه در جهت انقلاب مخملی عنوان و تصریح کرد: این خانم اشتون و امثال وی برای مذاکره نیامدند؛ در اوکراین و ونزوئلا هم به دنبال جریان انقلاب مخملی هستند.

حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر، امام جمعه موقت یاسوج نیز گریزی به سفر اشتون به ایران زد و گفت: هدف سفر وی به ایران قابل پیش‌بینی بود چرا که هدفی جز حمایت از فتنه‌گران نداشت.

امام جمعه موقت یاسوج در پایان با ابراز تأسف از این اقدام اشتون، خاطرنشان کرد: مسئولان نظام به خصوص رئیس قوه قضاییه در برابر این اقدام از خود واکنش انقلابی نشان دادند.

حجت‌الاسلام جعفر طزری، امام جمعه چرام نیز با اشاره به این مطلب که در هفته گذشته ما شاهد سفر نماینده اروپا به کشورمان بودیم که با مقامات کشور دیدار کردند، ابراز داشت: آنچه که مهم است اینکه او دیداری با محکومان فتنه 88 نیز داشت که مصداق بارز دخالت در امور کشورمان محسوب می‌شود.

طزری با بیان اینکه این عمل از سوی این شخص یا اشخاص دیگر که قبل از این صورت گرفت امر تازه‌ای نیست، اذعان داشت: حیات سیاسی این افراد و ملت‌ها با دخالت در کشورهای دیگر و جاسوسی کردن و تهمت زدن به ملت‌های دیگر است اما آنچه که موجب نگرانی است اینکه این امر یا با اجازه وزارت خارجه صورت گرفته است یا بدون اطلاع آنان.

وی بیان داشت: اگر این دیدار با آگاهی صورت گرفته که وزارت خارجه هرگز چنین حقی را ندارد که اجازه دهد دشمنان نظام در امور داخلی نظام ما دخالت کنند و به ملت دهن کجی کنند و اگر بدون اطلاع اینان بوده  جای بسی تاسف است که مسئولان وزارت خارجه آنقدر غافل بوده‌اند که در پیش چشمان آنان با فتنه‌گران ملاقات شود.

طزری در پایان بیان داشت: درخواست ما این است که همانطور که رئیس محترم قوه قضائیه فرمودند در صورت تکرار این عمل قوه قضائیه وارد شود و با عاملین برخورد کند



تاریخ انتشار : 24 اسفند 1392, 00:25



» اخبار مرتبط:

  • مراسم تشییع امام جمعه سابق گچساران آغاز شد
  • توجیه روزنامه ای که عکس مادر ستار بهشتی را در دیدار اشتون حذف کرد
  • اشتون با حجاب در تهران + عکس
  • خواب رزمنده در خیبر+عکس
  • شهر باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزید.
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟