مشروح اخبار


» تاجگردون: انتخابات‌ومذاکرات بر ارتقای شاخص‌های بورس موثر بود



نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس انتخابات ریاست‌جمهوری و مذاکرات هسته‌ای را از دلایل ارتقای شاخص‌های بازار بورس در سال92عنوان کرد.

وی گفت که علیرغم افت شاخص‌ها در روزهای اخیر بازار بورس هنوز از باثبات‌ترین بازارهاست.

به گزارش راک نیوز ؛   غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی  (ایسنا)، اظهار کرد: بازار بورس در سال 92 به جایگاه مناسبی برای سرمایه‌گذاران تبدیل شد و بر اساس اطلاعات ارائه شده ورودی به بورس از نظر تعداد افراد هم خوشبختانه بالا بوده است.

وی افزود: رشد قابل توجه درصد کسانی که در بورس فعال هستند هم به دلیل جذابیت بازار بوده و هم اینکه مردم اطمینان خاطر بیشتری نسبت به بازار بورس داشته‌اند و نمی‌توان گفت افزایش مبادلات در بورس حباب بوده زیرا شاخص‌ها نشان داد که این ظرفیت وجود دارد.

نماینده مردم گچساران در مجلس اظهار کرد: دو فاکتور اصلی که عمدتا ناشی از مصوبات مجلس در بودجه 93 بود اثر منفی در شاخص‌های بورس گذاشت و قدری مردم، سهامداران و سرمایه‌گذاران را در ادامه فعالیت‌یشان در بورس متضرر کرد. در واقع مصوبه مجلس در مورد خوراک پتروشیمی‌ها و عوارض سنگ آهن بر بازار بورس تاثیر منفی گذاشت زیرا سهم این دو بخش در بازار بورس کم نیست و با توجه به پیوسته بودن بازار توانست تاثیرگذار باشد.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: البته به نظر من هنوز هم بازار بورس و بازار سرمایه از باثبات‌ترین بازارهاست و تعرض به این بازارها سخت و کمتر است و خیلی نمی‌توان آنها را دستخوش تحولات قرار داد. شرایط کنونی و چند سال گذشته هم نشان داده که بازار بورس از اهمیت بیشتری برخوردار است.

تاجگردون با اشاره به افت شاخص بازار بورس در روزهای گذشته، یادآور شد: با وجود افت شاخص در روزهای اخیر قدر مطلق فعالیت بورس در سال 92 مثبت بوده و من فکر می‌کنم سال 93 می‌تواند اتکای خوبی برای بازار باشد و خیلی در این سال بازار بورس نباید دستخوش تغییرات شود ضمن اینکه مجلس و دولت هم باید دقت کنند که بازار بورس به مشکل بر نخورد.

وی با اشاره به تاثیرگذاری انتخابات ریاست‌جمهوری و تحولات ژنو در وضعیت بازار بورس، گفت:‌ هر قدر کشور به سمت امنیت برود طبیعتا امنیت بازار بورس هم بیشتر می‌شود البته بازار بورس نسبت به سایر بازارها اهمیت بیشتری دارد و اگر ما دچار مشکل هم باشیم امنیت بیشتری دارد.

نماینده مردم گچساران در مجلس خاطرنشان کرد: در سال 92 انتخابات ریاست‌جمهوری و مذاکرات ژنو بر ارتقای شاخص بورس اثر گذاشت و دو فاکتور اقتصادی یعنی مصوبات مجلس در مورد عوارض سنگ آهن و خوراک پتروشیمی‌ها اثر منفی بر بازار بورس داشت.

تاجگردون با بیان اینکه در سال 93 بازار بورس از ثبات بیشتری برخوردار خواهد شد، تاکید کرد: این افت و خیزها طبیعت بازار است البته تحولات سیاسی در بازار سهم مشخصی دارد و اینطور نیست که بازار را بخواباند زیرا سهم بازار در اقتصاد خیلی بالاست و به این راحتی تحت‌الشعاع قرار نمی‌گیرد.

انتهای پیام

 




تاریخ انتشار : 24 اسفند 1392, 07:21



» اخبار مرتبط:

  • در سفر خارجی نوروزی مقصد مهم نیست؛ عشق مهم است
  • خواب رزمنده در خیبر+عکس
  • بورس ارز هفته آينده راه‌اندازي مي‌‌شود
  • شهر باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزید.
  • مراسم تشییع امام جمعه سابق گچساران آغاز شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟