مشروح اخبار


» اگرقصدسفربه بندرعباس وبوشهر را دارید، این مطلب رابخوانید



بندر عباس و بوشهر مراکز دو استان جنوبی کشور از پر طرفدارترین شهرهایی هستند که گردشگران در نوروز به سراغشان می روند.

به گزارش پایگاه خبری راک نیوز ؛  آب و هوای مناسب و مناظر متفاوت و حتی جذابیتهای یک خرید خوب همه و همه انگیزه ای برای دیدن این دو بندر تاریخی در جنوب کشور هستند ضمن اینکه این دو شهر از لحاظ جاذبه های فرهنگی نیز بسیار غنی هستند و این برای برخی گردشگران عامل اول است.

 

بندرعباس

بندرعباس یکی از بندرهای جنوب ایران و نام پیشین آن بندر گمبرون بوده‌ است. بندرعباس اکنون بزرگترین بندر ایران است. در تقسیم بندی منطقه‌ای ایران بندرعباس جزو منطقه جنوب محسوب می‌شود. درصد بسیار بالایی از ترانزیت کالا از طریق بنادر شهید رجایی و باهنر صورت می‌گیرد.فاصله بندرعباس تا تهران ۱۳۳۳ کیلومتر می‌باشد. جمعیت این شهر در فصل‌های سال متفاوت می‌باشد.بندرعباس به دلیل شرایط خاص خود همواره پذیرای مهمانان زیادی از اقصی نقاط ایران می‌باشد.

بندر عباس

دیدنی ها

جاذبه‌های طبیعی گردشگری

کوه گنو، چشمه آبگرم گنو، چشمه آبگرم خورگو، چشمه آبگرم سرخاء، چشمه آبگرم کشکوئیه، چشمه آبگرم نیان، چشمه آبگرم چستانه، کوه ذرتو، تپه چاه لرد، قادهار، جنگل کوه شب، سیخوران، بنوزاکین، چشمه آبگرم باری، غار سرخاء، آبشار سرخاء، غار چلو، شهر فین، جنگلهای کوهشاه، منطقه بخوان، چشمه آبگرم تیربوئیه(نزدیک شهر فین)، بنگلایان از جاذبه های طبیعی بندرعباس هستند.

عمارت کلاه فرنگی؛ این ساختمان توسط هلندی‌ها در سال ۱۱۱۰ هجری قمری ساخته شده و قلعه‌ای با ۱۶ برج و ۳ دروازه بوده که به عنوان اداره گمرک استفاده می‌شده‌است.

حمام گله‌داری؛ این حمام از پنج گنبد بزرگ و کوچک ساخته شده و به حمام شاه عباس نیز معروف است.حمام و مسجدگله داری ازجمله قدیمی ترین بناهای بندر عباس و جز اثار تاریخی شهر محسوب می‌شوند که با فاصله کم از هم در محله اوزی‌ها واقع شده‌اند.. دیرینگی این ابنیه به دوره قاجاری می‌رسد. و در سال ۱۳۳۰ به همت حاج احمد گله داری مرمت شده‌است

معبد هندوها، که در بندرعباس به بُت گورُ معروف است در سال ۱۳۱۰ توسط هندوهای ساکن بندرعباس به سبک معماری هندی و توسط معماران هلندی بنا شده و در حال حاضر به عنوان موزه تاریخی استفاده می‌شود.

بندر عباس

این معبد در مرکز شهر و در خیابان امام خمینی واقع شده‌است.خوری به نام «گور سوزون» نیز در بندر عباس وجود دارد که گویا هندوهای ساکن شهر مردگان خود را در کنار آن می‌سوزاندن و احتمالا بنا به سنت هندوها خاکستر آنها را به این خور می‌ریختند امروزه بخشی از فاضلاب شهر از این راه به خلیج فارس می‌ریزد.

مسجد ناصری (بندر عباس) که در سال ۱۳۰۴ هجری قمری ساخته شده‌است. این مسجد در سال ۱۳۸۶ بازسازی شده‌است.
مسجد صحراباغی این مسجد در سال ۱۳۱۰ هجری قمری بنا شده‌است.


مراکز تجاری

مجتمع های تجاری سیتی سنتر، زیتون ، ستاره جنوب، نیلی ، ستاره شهر، سرو، رویال و پاسارگاد و ملکه آسمان هاو کارگزاری در کنار بازارهای سنتی مثل بازار اوزی‌ها، بازار لاری‌ها، بازار شهرداری و بازار روز فعال هستند. مراکز تجاری نور ، صدف، مروارید و ...و مجموعه فرهنگی ورزشی پارمیس بزرگترین مجموعه فرهنگی ورزشی جنوب ایران نیز در حال ساخت است.

موزه مردم شناسی

موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس یکی از بزرگترین موزه‌های مردم شناسی در جنوب ایران است که در شهر بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

بندر عباس

این موزه که در محوطه تاریخی برکه‌های باران ساخته شده، اسفند ماه ۱۳۸۶ افتتاح شد. موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس در ۳ طبقه با زیربنای ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع ساخته شده که طبقه همکف دارای فضای عمومی، خدماتی، کتابخانه تخصصی و نمایشگاه‌است. طبقه دوم به بخش مردم شناسی تعلق دارد که شامل بخش بازار سنتی، آزادسازی قلعه هرمز، صید و صیادی است. طبقه سوم نیز شامل بخش‌های باستان شناسی است که به غنای فرهنگی، تاریخی استان هرمزگان پرداخته شده‌است.

این موزه به دلیل قرار گرفتن در سایت تاریخی و ثبت شده برکه‌های باران، پتانسیل‌های ارزشمندی برای ایجاد یک پارک موزه‌ای فعال در بندرعباس به وجود آورده‌است.

ساختمان موزه خلیج فارس نمونه‌ای ارزشمند از معماری جنوب ایران است و بی تردید هماهنگی، صداقت، خلاقیت و توجه به ارزش‌های هنری، معماری و فرهنگی منطقه‌ای در موزه خلیج فارس متجلی شده‌است. ساختمان این بنا برگرفته از معماری سنتی هرمزگان است. دیوارهای پشت‌بند، در و پنجره‌های چوبی و بادگیر (نورگیر مرکزی) از عناصر با ارزش معماری سنتی منطقه‌است.


هتلها

هتل هما 

آدرس: شهر بندر عباس ، بلوار پاسداران ، خیابان معراج ، هتل هما بندر عباس

بندر عباس

هتل هرمز

آدرس:شهر بندر عباس ، خیابان انقلاب ، هتل بین الملی هرمز بندر عباس

هتل آتیلار

آدرس:استان هرمزگان ، شهر بندر عباس ، خیابان امام خمینی ، میدان 17 شهریور ، کوچه اداره

هتل آپارتمان قدس، هتل گوهرشاد، هتل گنو، هتل گلشهر، هتل سعدی، هتل حمزه، هتل نقش جهان، هتل دریا، هتل کوثر، هتل بو علی سینا، هتل امین و هتل فروغ هم از دیگر هتل های بندرعباس هستند.



بندر بوشهر

بندر بوشهر یکی از شهر‌های استان بوشهر و مرکز استان بوشهر از استان‌های جنوب غربی ایران است.

بندر بوشهر در بخش مرکزی استان بوشهر، در ارتفاع ۱۸ متری از سطح دریا و در منطقهٔ ساحلی خلیج فارس واقع شده و آب و هوای نیمه بیابانی گرم دارد. این شهر از سمت شمال، غرب و جنوب به خلیج فارس محدود شده‌است.

بوشهر

هتلها


هتل جهانگردی دلوار-هتل دلوار؛ خیابان چهارباندی
هتل سیراف (رضا، سابق)؛ خیابان امام خمینی
هتل پرواز: خیابان ساحلی، روبروی پارک مرجان
مهمانسرای ایران؛ خیابان صفوی
مهمانسرای سعدی؛ خیابان حافظ
مهمانسرای کسری؛ خیابان نادر
مهمانسرای قصر طلائی؛ خیابان لیان
مهمانسرای جهانگردی؛ خیابان ولی عصر


بازارها
بازار صفا (بوشهر، میدان ششم بهمن)
پاساژ زیتون (بوشهر، خیابان مطهری)
بازار روز (بوشهر، خیابان شهدا)
پاساژ ملت (بوشهر، خیابان شهداء)
پاساژ آزادی (بوشهر، خیابان شهدا)
مرکز خرید بوشهر (بوشهر، خیابان لیان)
بازار قدیم (بوشهر، خیابان لیان)
بازار وسایل دست دوم (بوشهر، چراه نادر)
جمعه بازار (بوشهر، جنب پارک شغاب)
بازار ماهی فروشان (بوشهر، خیابان شهداء، بازار روز)


مراکز تاریخی و دیدنی

از اماکن دیدنی این شهر می‌توان به مراکز زیر اشاره کرد:

بوشهر

تندیس شیخ حسین خان چاه کوتاهی، عمارت دهدشتی، مدرسه گلستان،بافت شهر بوشهر، خانه قاضی،امامزاده عبدالمهیمن، عمارت کلاه‌فرنگی بوشهر، عمارت گلشن، کلیسای ارامنه گریگوری،گورستان مهاجمین انگلیسی،قبر جنرال،عمارت کوتی، عمارت ملک بوشهر، آرامگاه اصفهانی، معبد خدا دریا، کلیسای مسیح مقدس، قلعه هلندی‌ها، کنیسه یهودیان،قبرستان انگلیسی‌ها عمارت حاج رئیس/خبرآنلاین




تاریخ انتشار : 11 فروردین 1393, 09:02



» اخبار مرتبط:

  • خواب رزمنده در خیبر+عکس
  • تقاطع غیر هم‌سطح شهری گچساران افتتاح شد
  • در سفر خارجی نوروزی مقصد مهم نیست؛ عشق مهم است
  • بارندگی شدید مدارس بندرعباس را تعطیل کرد
  • شهر باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزید.
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟