مشروح اخبار


» پرحادثه ترین استان کشور معرفی شد



رئیس پلیس راهور کشور گفت: تاکنون پرترددترین استان ها مازندران ،البرز ،قزوین و گیلان و همچنین پرتصادف ترین استان ها اصفهان ،شیراز،رشت و شاهرود بوده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در حاشیه بازدید از قرارگاه نوروزی ایستگاه پلیس ارطه از توابع شهرستان قائمشهر از کاهش 20 درصدی تصادف در 24 ساعت گذشته خبر داد و گفت:امسال سرعت متوسط با توجه به سال پیش 5 کیلومتر کاهش داشته که نشان می دهد مردم بیشتر قوانین را رعایت می کنند.

سردار مومنی همچنین به کاهش 11 درصدی تصادف در موج اول سفرهای نوروزی اشاره کرد و افزود:در دور دوم سفر های نوروزی نیز کمی کاهش داشتیم اما در ادامه با افزایش روبرو بوده است .

رییس پلیس راهور با اشاره به آمار پر تصادف ترین روز کشور در سال گذشته بیان داشت :در سال گذشته 13 و 14روز فروردین سرعت خیزترین روزها بود،چون مسافران درحال بازگشت به شهر محل سکونت خود هستند و از همین رو آمار سرعت نیز بالا می رود.

رئیس پلیس راهور کشور با بیان اینکه طرح نوروزی امسال که از 25 اسفند 92 آغاز شد و تا پایان روز 17 فروردین ادامه دارد، اعلام داشت: از ابتدای طرح تاکنون پرترددترین استان ها مازندران ،البرز ،قزوین و گیلان و همچنین پرتصادف ترین استان ها اصفهان ،شیراز،رشت و شاهرود بوده است.

وی بیشترین علت تصادف را خستگی و خواب آلودگی،سبقت و سرعت غیر مجاز مسافران عنوان کرد و گفت:لازم است مسافران با رعایت قوانین و مقررات رانندگی به امنیت و آرامش در آن نیز توجه داشته باشند.

سردار مومنی با تاکید بر اینکه رانندگان با تمرکز بیشتر در هنگام بازگشت از سفر رانندگی کنند افزود:رانندگان به تامین امنیت سرنشینان وخود بیشتر اهمیت دهند.

وی به نقش همیاران پلیس در رعایت قوانین ومقررات راهنمایی ورانندگی اشاره کرد و گفت: همیاران پلیس در طول سفر با یاد آوری به بزرگترها زمینه فرهنگ سازی را انجام می دهند.




تاریخ انتشار : 14 فروردین 1393, 14:56



» اخبار مرتبط:

  • سه استان صدرنشین در افزایش تصادف و کشته‌ها کدامند
  • محور گچساران ـ باشت پرحادثه ترین جاده نوروزی درکهگیلویه وبویراحمد/4کشته در دوحادثه
  • قابل توجه مسافران نوروزی؛ اوج ترافیک نوروزی در جاده های کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • مرگ کودک 5 ساله جلوی چشمان مادرش
  • تصادف زنجيره‌ای سه تن را به آغوش مرگ سپرد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟