مشروح اخبار


» تاجر قلابی، دزد حرفه‌ای خودروهای گرانقیمت



مردی که با جعل عنوان تاجر، خودروهای مدل بالا را سرقت می‌کرد در بازجویی‌ها به ده‌ها فقره جرم مشابه اعتراف کرد.  به گزارش خبرنگار ما فردی اولین روز اسفند سال گذشته با مراجعه به کلانتری نارمک به ماموران اعلام کرد بنز وی به سرقت رفته است. مالباخته پس از معرفی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «چند روز پیش برای فروش بنز به ارزش تقریبی 180میلیون‌تومان در یکی از روزنامه‌ها آگهی دادم. شخصی با من تماس گرفت و پس از آن، دو مرد برای بازدید خودرو به در منزلم در میرداماد مراجعه کردند. در جلسه اول توافقی بر سر قیمت خودرو به‌دست نیامد تا اینکه مجددا با من تماس گرفته و این بار ضمن موافقت بر سر قیمت خودرو، از من درخواست شد ماشین را به در مغازه‌ای در منطقه نارمک ببرم تا پس از بازدید فنی، فروش خودرو در همان‌جا انجام شود. من نیز خودرو را به در مغازه موردنظر که موبایل‌فروشی بود، بردم و مجددا همان دو نفر را ملاقات کردم. پس از صحبت‌های اولیه و توافق نهایی بر سر قیمت خودرو، خریدار اصلی که خود را کریمی معرفی کرد از من خواست خودرو را در اختیارش بگذارم تا آن را برای بررسی شرایط فنی به مکانیکی و صافکاری ببرد. من که تصور می‌کردم موبایل‌فروشی متعلق به این دو نفر است به این شخص اعتماد کردم و خودرو را در اختیارش گذاشتم. او پس از بردن ماشین، دیگر به در مغازه مراجعه نکرد. موبایل او هم خاموش بود. به همین دلیل نزد صاحب موبایل‌فروشی رفتم و او گفت کریمی را مدت کوتاهی است که می‌شناسد و هیچ اطلاعی از محل سکونت وی ندارد.»
کارآگاهان با توجه به اظهارات مالباخته به مغازه فروش تلفن همراه رفتند. صاحب مغازه گفت: «آشنایی من با کریمی از حدود دوماه پیش آغاز شد. او در چند جلسه اول چند دستگاه گوشی تلفن‌همراه از من خرید و همین موضوع زمینه آشنایی ما را فراهم کرد تا اینکه چند روز پیش، او گفت اگر خودرو سواری مدل بالا با قیمت مناسب برایش پیدا کنم مبلغ یک‌میلیون‌تومان به عنوان کارمزد به من پرداخت می‌کند. همین موضوع انگیزه تماس من با فروشنده خودرو بنز و گذاشتن قرار با او در مغازه‌ام شد. به هیچ عنوان تصور نمی‌کردم که کریمی برای سرقت خودرو نقشه کشیده باشد.» کارآگاهان با توجه به شیوه و شگرد سرقت اطمینان پیدا کردند دزدی توسط مجرمی سابقه‌دار و حرفه‌ای انجام شده است به همین دلیل تصاویر متهم را از دوربین مداربسته موبایل‌فروشی استخراج کردند و با جست‌وجو در بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار موفق شدند مردی 40 ساله را به نام ناصر شناسایی کنند. او از سال 68 تاکنون 20 بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف و به‌ویژه سرقت خودرو دستگیر و روانه زندان شده بود. در ادامه رسیدگی به پرونده، دستور توقیف خودرو بنز و دستگیری سرنشین آن در سیستم جامع پلیس ثبت شد تا اینکه کارآگاهان چند روز بعد از تشکیل پرونده اطلاع پیدا کردند خودرو بنز در مشهد کشف شده است به همین دلیل با اخذ نیابت قضایی به آنجا رفتند و فهمیدند ناصر در جریان قرار خرید خودرو اسپرتیج به ارزش تقریبی 140میلیون‌تومان از زنی جوان، بنز را به عنوان ضمانت نزد فروشنده گذاشته و سپس اسپرتیج را سرقت کرده است.  دومین مالباخته در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «متهم در کارواش نزد من آمد و خودش را به عنوان یکی از طلافروشان بازار تهران معرفی کرد. او گفت می‌خواهد خودروی مرا بردارد. به این بهانه پس از گرفتن نشانی محل سکونتم، به در منزل مراجعه کرد. در آنجا، با امانت‌گذاشتن سوییچ و مدارک خودرو بنز و جلب اعتماد من، سوییچ و دیگر مدارک خودرو را به بهانه بازدید خودرو و گرفتن خلافی و... از من گرفت اما دیگر برنگشت و به تلفن همراهش هم جواب نداد به همین دلیل با پلیس110 تماس گرفتم و پس از حضور ماموران متوجه شدم بنز مسروقه است.» کارآگاهان بدون اینکه موفق به دستگیری متهم شوند به تهران بازگشتند و در ادامه تحقیقات اطلاع پیدا کردند ناصر در منطقه خاک‌سفید تردد دارد به همین دلیل این منطقه تحت نظر گرفته شد. تجسس‌ها در این زمینه ادامه داشت تا اینکه خبر رسید سارق حرفه‌ای با مراجعه به یک نمایشگاه اتومبیل قصد دارد اسپرتیج را بفروشد. کارآگاهان بلافاصله به این محل رفتند و ناصر بعد از مواجه‌شدن با پلیس ضمن ایجاد درگیری در حالی‌که زنی جوان نیز همراهش بود قصد داشت با استفاده از خودرو مسروقه فرار کند اما در جریان تعقیب‌وگریز و تیراندازی ماموران به سمت خودرو دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.
زن جوان که همراه متهم بود در این مرحله به ماموران گفت: «متهم قصد داشت خودرو پژو206 مرا بخرد. او مدعی بود در میرداماد طلافروشی دارد.» کارآگاهان بعد از شناسایی مخفیگاه متهم در منطقه نواب اسناد و مدارک شناسایی متعلق به سه دستگاه خودروسواری هیوندا، بی‌‌ام‌و و جنسیس را کشف کردند و فهمیدند این اتومبیل‌ها در شهرهای تهران و تبریز سرقت شده و متهم در این دزدی‌ها نیز نقش خریدار خودرو را بازی کرده است.  متهم که با توجه به دلایل به‌دست آمده، چاره‌ای جز اعتراف نداشت به ده‌ها فقره سرقت خودروهای مدل بالا شامل بی‌‌ام‌و، مزدا 3، تویوتا کمری، ماکسیما و بنز اعتراف کرد و گفت سوار بر خودروهای مسروقه با دختران جوان به بهانه‌های مختلف از جمله ازدواج طرح دوستی می‌ریخت و ضمن معرفی خود به عنوان بازرگان یا طلافروش آنان را فریب می‌داد.  سرهنگ رضا مؤذن، رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «با توجه به اعترافات صریح متهم و به منظور شناسایی دیگر شکات و مالباختگانی که به شیوه و شگردهای مختلف مورد سرقت قرار گرفته یا فریب متهم را خورده‌اند، مجوز انتشار بدون پوشش تصویر متهم توسط مقام محترم قضایی صادر شده است. از شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهم شده‌اند دعوت می‌شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به این پایگاه مراجعه کنند




تاریخ انتشار : 19 فروردین 1393, 08:16



» اخبار مرتبط:

  • چوپان درغگو به دام اقتاد!/کلاهبرداری به بهانه فروش گنج
  • اجیرکردن دو آدمکش برای قتل همسر معتاد
  • خواب رزمنده در خیبر+عکس
  • دستگیری "محمود مارمولک " در یاسوج
  • اعترافات هولناک فردی که بایراید از روی بدن یک زن عبور کرد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟