مشروح اخبار


» مطالبات کارگران شهرداری و بهانه ‌مسئولان شهری یاسوج



یکی از معضلاتی که همواره در سطح شهرهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد وجود داشته به عدم پرداخت دستمزد کارگران در ادارات و نهادهای مختلف به خصوص در سیستم شهرداری‌ها برمی‌گردد.

این عدم پرداخت بیشتر به دلیل برخی بی‌نظمی‌ها و اهمال‌ها بوده چرا که استان کهگیلویه و بویراحمد با همه داشته‌ها و ظرفیت‌ها در طول سالیان گذشته تنها چوب بی‌نظمی و کم سلیقگی را خورده است.

باید پذیرفت که این استان در بحث ذخایر و منابع از استان‌های دارای قابلیت بالا در کشور است و نسبت به خاک و جمعیت باید با این همه داشته و اندوخته کمترین مشکلات معیشتی و اقتصادی را داشته باشد.

دلیل این بی‌نظمی هم بیشتر به قوم‌گرایی‌ها و کارهای شبه سیاسی برمی‌گردد آن‌جا که کار و سیاست با هم خلط شده و تلاش و کوشش برای آبادانی و عمران زیر پای سیاسی‌کاری و طایفه‌نگری لگدکوب می‌شود.

مقام معظم رهبری در سفر پر بار سال 73 خود به استان کهگیلویه و بویراحمد به درستی و با بینش حکیمانه خود دردها را بیان کردند و نسخه آن را هم پیچیدند اما کو گوش شنوا در این استان.

رهبری معظم انقلاب هم سیاسی‌کاری و کارهای شبه سیاسی را بلای جان استان دانستند آن‌جا که فرمودند «استان شما دچار مسائل شبه سیاسی و طایفه‌ای و قومی شده که امیدوارم روزی آن را ببوسید و کنار بگذارید».

در استان کهگیلویه و بویراحمد آن‌چه که به وفور یافت می‌شود توجیه است، توجیه برای عملکردهای ضعیف و در برخی امور غیر قانونی که راه را بر توسعه و فرار از محرومیت بسته است.

مدیران هنگامی که پای به مجموعه‌ای می‌گذارند چنان با مشکلات به جای مانده از گذشته روبرو می‌شوند که خود نیز مجبور به ادامه تخلف هستند و این‌گونه می‌شود که هر مدیری در این استان هر چه هم که توانمندی داشته باشد در کمترین زمان ممکن ناکارآمد جلوه داده می‌شود.

کارهای بی‌حساب و کتاب و اقدامات گاه فرا قانونی موجب شده که حق و حقوق قانونی افراد در بسیاری از جاها ضایع شود.

یک مورد از صدها مورد مربوط به حق و حقوق کارگران شهرداری در مرکز استان است که کارگران همواره در پایتخت طبیعت ایران از گذشته تا حال نسبت به آن معترض هستند.

کارگرانی که گاه تا یک سال از حقوق خود را طلبکارند و صدای آن‌ها هم به گوش مسئولان کمتر می‌رسد.

تا پیش از این هر جا که از حق و حقوق کارگران شهرداری سخنی گفته می‌شد تنها یک بهانه وجود داشت.

بهانه این بود که همه پول و بودجه شهرداری به کام تیم فوتبال شهرداری یاسوج سرازیر می‌شود و اذهان به سوی این تیم و مخارج سنگین آن سوق داده می‌شد.

وقتی سخن از برخی کم‌کاری‌ها می‌شد از هزینه بالای تیم می‌گفتند اما امروز دیگر بهانه‌ای برای کم‌کاری و عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست.

امروز دیگر هیچ یکی از اعضای محترم شورا و شهردار و معاونین محترم نمی‌توانند مشکلات را به تیم شهرداری ربط دهند.

در یک توضیح کلی و برای جلوگیری از اطاله کلام باید گفت که مسئولان شهری یاسوج دیگر بهانه‌ای برای خرج‌ها و هزینه‌های اضافی ندارند دیگر پای تیم شهرداری یاسوج در کار نیست.

در این میان البته باید از اقدام شهردار جدید برای پرداخت حقوق کارگران در موعد مقرر قدردانی کرد اما باید از نحوه پرداخت مطالبات گذشته پرسید که سرانجام حق و حقوق آن‌ها چه می‌شود.  /فارس




تاریخ انتشار : 24 فروردین 1393, 02:55



» اخبار مرتبط:

  • خواب رزمنده در خیبر+عکس
  • مشکلات دست و پاگیر سه‌گانه در حوزه پژوهش/60 طرح پژوهشی استان اجرایی می‌شوند
  • شهر باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزید.
  • تقاطع غیر هم‌سطح شهری گچساران افتتاح شد
  • در سفر خارجی نوروزی مقصد مهم نیست؛ عشق مهم است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود