مشروح اخبار


» گوشه ، گوشه ای از بهشت با جاده ای جهنمی ! +تصویر



جلوه های طبیعی و انواع درختان میوه روستای گوشه علیا را از سایر روستاهای اطراف متمایز کرده است.
در این روستای کوهپایه ای کوچک چشمه سارها ، آبشارها ، تالاب ها و شمیم عطر گلهای بهاری فضایی دل انگیز و بانشاط را برای آسایش و آرامش خاطر رهگذران ایجاد کرده است.


جاده پر از چاله و نامناسب روستای زیبا و دیدنی اما محروم گوشه در بخش سرفاریاب شهرستان چرام پس ازشش سال چشم انتظار مسوولان برای انتخاب پیمانکار ، تامین اعتبار و بازسازی است.

به گزارش (محسن تباری )خبرنگار راک نیوز؛ گذر از شهرستان چرام و تنگ پیرزال کهگیلویه پس از تماشای مناظر بکر طبیعی و بهار زیبا روستای گوشه نمایان می شود که دغدغه اصلی ساکنان آن نبود جاده مناسب است.

جلوه های طبیعی و انواع درختان میوه روستای گوشه علیا را از سایر روستاهای اطراف متمایز کرده است.

در این روستای کوهپایه ای کوچک چشمه سارها ، آبشارها ، تالاب ها و شمیم عطر گلهای بهاری فضایی دل انگیز و بانشاط را برای آسایش و آرامش خاطر رهگذران ایجاد کرده است.

امام زاده شاه رجب (ع) درحدود یک کیلومتری و در میان طبیعت بکر و جویبارهای زیبا جلوه دیگری به منطقه بخشیده است و هرساله به ویژه بهار و تابستان میزبان زائران است.

این درحالی است که نبود برخی زیرساخت های از جمله جاده مناسب زندگی را به کام مردم این روستا در میان همه این زیبایی های طبیعی تلخ کرده است.

یکی از اهالی این منطقه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یکی از مشکلات و دغدغه های اساسی این روستا را نبود جاده مناسب و وجود چاله و چوله های فراوان در این مسیر ذکر کرد.

عباس آبرومند فر افزود: مشخص نیست با چه انگیزه ای مسوولان وقت حدود چهار کیلومتر از سمت سرفاریاب به این روستا را بهسازی و آسفالت و حدود سه کیلومتر را نیزبعد از این روستا به سمت روستای شیخ هابیل آسفالت کرده اند ولی همچنان جاده این روستا با وجود بدترین شرایط هنوز در دستور کار آنها قرار نگرفته است.

وی بیان کرد: تا سال گذشته هربار که از مسوولان و مدیران راه و شهرسازی شهرستان چرام دلیل این کار را سوال می کردیم در پاسخ مشکل کمبود اعتبار و نبود قیر را دلیل اصلی خود ذکر می کردند.

یکی از رانندگان در مسیر این روستا گفت: برادرم حدود چهار سال در این روستا مسافرکشی می کرد اما از دو سال پیش و به دلیل وجود چاله ها و چوله های فراوان و وضعیت نامناسب جاده مجبور به مهاجرت به شهر دهدشت شد.

اصغر بادروز افزود: بدون شک چنانچه این وضعیت باقی بماند خود من نیز مجبور به ترک این روستا خواهم شد.

وی اظهار کرد: انتظار می رود که مسوولان اجرایی استان به ویژه استاندار سخت کوش تذکرات و دستورات لازم را برای رفع این معضل اساسی به اداره راه و شهرسازی چرام بدهند و مردم را از این زندگی سخت نجات دهند.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان چرام همچون همیشه مشکل اصلی در این زمینه را کمبود اعتبار و نقدینگی ذکر کرد.

محمد مایاری طول مسیر جاده این روستا را حدود چهار کیلومتر اعلام کرد و افزود: برای بهسازی و آسفالت این مسیر اعتباری افزون بر چهارمیلیارد ریال نیاز است.

وی بیان کرد: این در حالی است که پیمانکار این پروژه مشخص شده و قیر نیز در اختیار وی قرار داده شده است.

مایاری افزود: پیمانکار اعلام کرده که با 500 میلیون ریال هم می تواند طرح را به اتمام برساند و پس از آن مابقی طلبکاری خود را دریافت کند ولی به نظر می رسد اداره کل راه و شهرسازی استان در حد تامین همین میزان نیز ناتوان است.

رییس اداره راه و شهرسازی چرام گفت: البته مردم باید هم بپذیرند که کمبود پول و اعتبار در کشور چند سالی است اجرای پروژه ها را با مشکل روبه رو کرده است.

فرماندار چرام گفت: بهسازی و آسفالت چهار کیلومتر راه روستایی گوشه یکی از اولویت های اساسی این شهرستان در سال جاری خواهد بود.

وی بیان کرد: در شورای برنامه ریزی شهرستان نیز اعتبار مورد نیاز برای آسفالت این جاده روستایی اختصاص پیدا خواهد کرد.

فتاح پور افزود: چاله و چوله ها و وضعیت نامناسب این جاده روستایی علاوه بر نگرانی های مردم ، نماینده ولی فقیه و استاندار کهگیلویه وبویراحمد اکنون تبدیل به یکی از سوژه های خبری و گزارشی رسانه های جمعی استان نیز شده است.
ایرنا



تاریخ انتشار : 28 اردیبهشت 1393, 13:52



» اخبار مرتبط:

  • معترضان، جاده آمل به بابل را مسدود کردند
  • کاهش 150 کیلومتری فاصله دیشموک به اهواز
  • تمام معابر بردیان چرام آسفالت شد
  • اجرای طرح مطالعاتی جاده لنده به بهبهان در آینده نزدیک
  • کلنگ زنی فاز دوم کمربندی گچساران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟