مشروح اخبار


» سودجويان آثار باستاني مقبره امامزاده را در سرفارياب تخريب كردند



دیروز یکشنبه بیست و یکم خرداد ماه ۹۱ هنگامی که برخی از روستانشینان قصد زیارت از این امامزاده را داشتند متوجه می‌شوند مقبره این امامزاده از جاکنده شده و سارق یا سارقان اقدام به حفاری غیرمجاز در زیر مقبره نموده بودند.
متاسفانه حدود دوهفته پیش نیز امامزاده مختار (ع) یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیز مورد سرقت سارق یا سارقان قرار گرفت.

امامزاده‌ای در بخش سرفاریاب شهرستان چرام در کهگیلویه و بویراحمد مورد دستبرد سارق یا سارقان قرار گرفت و مقبره آن نیز برای حفاری‌های غیرمجاز تخریب شده است.

به گزارش راک نیوز به نقل از ایلنا از بخش سرفاریاب، دیروز یکشنبه بیست و یکم خرداد ماه ۹۱ هنگامی که برخی از روستانشینان قصد زیارت از این امامزاده را داشتند متوجه می‌شوند مقبره این امامزاده از جاکنده شده و سارق یا سارقان اقدام به حفاری غیرمجاز در زیر مقبره نموده بودند.

امامزاده «شاه رجب» روستای گوشه علیا واقع در بخش سرفاریاب شهرستان چرام که با این شهرستان حدود ۶۰ کیلومتر فاصله دارد اکنون مورد سرقت شبانه سودجویان آثار باستانی قرار گرفته است.

این درحالیست که استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سفر اخیر خود به این روستا تاکید کرده بود که کار تعمیر و مرمت این امامزاده باید در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.

«مهندس اکبر نیکزاد ثمری» قول داد که کار مرمت و تعمیر امامزاده «شاه رجب» سریع شروع می‌شود و روستانشینان شاهد حضور زوار بیشتری به میزبانی این امامزاده خواهند بود.

متاسفانه حدود دوهفته پیش نیز امامزاده مختار (ع) یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیز مورد سرقت سارق یا سارقان قرار گرفت.

معاون اداری مالی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در آخرین گفت و شنود خود با ایلنا تاکید کرد که سرنخ‌های موجود برای دستگیری سارق یاسارقان این امامزاده سرنخ‌های ضعیفی هستند.

«سید محمد موسوی» گفت: متاسفانه ضریح امامزاده مختار (ع) از بالا برش داده شده بود و تمامی پول و جواهرات نذری زوار به سرقت رفته بود.

وی از سرقت سودجویان در امامزاده شاه رجب (ع) بخش سرفاریاب شهرستان چرام اظهار بی‌اطلاعی کرد.

بیش از ۳۶۰ امامزاده واجب التعظیم در کهگیلویه و بویراحمد سالانه پذیرای زائرانی از سراسر کشور است.



تاریخ انتشار : 22 خرداد 1391, 17:13



» اخبار مرتبط:

  • اعتیاد و فقر اولین عامل سرقت امامزاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • حفاری در امامزاده به طمع گنج
  • امامزاده سید محمید(ع) فراموش شده در وعده مسئولان
  • تغییر نام امامزاده بیژن + عکس
  • آغاز مرمت 13 اثر تاريخي در كهگيلويه و بويراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟