مشروح اخبار


» فاصله بین فاز اول و دوم اجرای هدفمندی تورم روانی را به دنبال دارد



نماینده گچساران در مجلس گفت:مجلس نهم در جهت ساماندهی نظام بانکی و سیاست‌های پولی و مالی کشور به سرعت ورود کند تا جامعه نسبت به بهبود فضای کسب و کار امیدوار شود.
وی آثار افزایش نرخ آب و برق در سبد خانوار را شدید ولی در سبد تولید، دارای اثر تورمی کم‌رنگ‌تری دانست وگفت: شدت و ضعف افزایش قیمت حاملهای انرژی آثار متفاوتی بر نرخ تورم و گرانی‌های احتمالی دارد

به گزارش راک نیوز به نقل از خانه ملت؛غلامرضا تاجگردون به ایسنا گفت:در حوزه اقتصادی باید به حوزه فضای کسب و کار پرداخته شود.با پرداختن ریشه‌ای و عمیق به این موضوع سیاست‌های پولی، مالی و بانکی کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی اصلاح فرآیند بودجه‌ریزی و اصلاح فرآیند مالی کشور را از جمله ضروریات بهبود فضای کسب و کار برشمرد و افزود: با اصلاح نظام بودجه‌ریزی و فرآیند مالی شاخص‌های موثر و مهمی مثل تورم، سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی اصلاح شده و محیط کسب و کار در جهت بهبود گام برخواهد داشت و علاوه بر این حوزه در نظام پولی و مالی کشور نیز باید دگرگونی‌هایی رخ دهد.

نماینده گچساران افزود:مجلس نهم باید در جهت ساماندهی نظام بانکی و سیاست‌های پولی و مالی کشور به سرعت وارد عمل شود و در این صورت می‌توان نسبت به بهبود عملیاتی فضای کسب و کار امیدوار شد.

تاجگردون،شکاف در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را موجب آثار تورمی در جامعه دانست و افزود: مردم آثار تورمی روانی فاز اول اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را چشیده‌اند. گام دوم هدفمندسازی یارانه‌ها باید بدون فاصله و در امتداد گام اول برداشته شود تا فشار تورمی روانی مجددا تکرار نشود. شکاف بین فاز اول و دوم عملا منجر به تورم روانی می‌شود.

وی آثار واقعی هدفمندسازی یارانه‌ها در مرحله دوم را اجتناب‌ناپذیر دانست و افزود : اثرات پرش قیمتی همزمان با اجرای گام دوم اجتناب‌ناپذیر است ولی مجلس با تصویب سقف درآمد ۶۶ هزار میلیارد تومانی روش معقول‌تر و متعادل‌تری را در پیش گرفت.

نماینده مردم گچساران تاکید کرد:حال که تصمیم متعادل‌تری از سوی مجلس اتخاذ شده است بر دولت است تا اجازه ندهد بین فاز اول و دوم فاصله بیفتد تا مردم آثار تورمی روانی هدفمندسازی را مجددا نچشند.

تاجگردون با اشاره به آثار تورمی ناشی از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: سناریوهای مختلف افزایش نرخ حاملهای انرژی در در سبد خانوار سهم متفاوت و جدایی دارد. شدت و ضعف در افزایش نرخ بنزین، گازوئیل، آب، برق و گاز آثار تورمی متفاوتی بر اقتصاد خانواده تحمیل می‌کند.

وی آثار افزایش نرخ آب و برق در سبد خانوار را شدید ولی در سبد تولید، دارای اثر تورمی کم‌رنگ‌تری دانست وگفت: شدت و ضعف افزایش قیمت حاملهای انرژی آثار متفاوتی بر نرخ تورم و گرانی‌های احتمالی دارد



تاریخ انتشار : 22 خرداد 1391, 20:47



» اخبار مرتبط:

  • اصراردولت به تورم بیشتر دامن می زند
  • نان امسال یارانه نمی‌گیرد/پس از روغن یوی گرانی به نان رسید
  • پیشنهاد تاجگردون حذف ۵ دهک از دریافت یارانه در فاز دوم
  • دولت میخواهدقیمت ها را 4.5 برابر افزایش دهد/اقتصاددانان جلسه را ترک کردند
  • مبلغ یارانه در سال آینده چقدر است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟