مشروح اخبار


» تاکیدبزرگواری برگسترش مناسبات با آمریکای لاتین



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کلمبیا، گسترش مناسبات با کشورهای آمریکای لاتین از جمله کلمبیا را از اولویت‌های سیاست خارجی ایران دانست.


حمیدرضا فولادگر رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کلمبیا در دیدار با "کارلوس باریگا" نایب‌ رئیس مجلس سنای کلمبیا با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان در بخش‌های مختلف دو کشور، گفت: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کلمبیا از تمام ظرفیت خود برای افزایش سطح مناسبات سیاسی، اقتصادی به ویژه روابط پارلمانی فیمابین استفاده خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه هیچگونه محدودیتی در توسعه روابط میان دو کشور وجود ندارد، افزود: توسعه مراودات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و کلمبیا می‌تواند زمینه گسترش همکاری‌های مشترک فیمابین را فراهم کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کلمبیا در پایان گسترش مناسبات با کشورهای آمریکای لاتین از جمله کلمبیا را از اولویت‌های سیاست خارجی ایران دانست و بر آشنایی هر چه بیشتر بخش‌های خصوصی از توانمندی‌های صنعتی و بازرگانی یکدیگر تأکید کرد.

همچنین در ادامه این دیدار"کارلوس باریگا" نایب‌ رئیس مجلس سنای کلمبیا با ابراز خرسندی از سفر گروه دوستی پارلمانی ایران به کلمبیا، گفت: دیدارهای مقامات عالیرتبه سیاسی و پارلمانی دو کشور می‌تواند به تقویت و تحکیم مناسبات سیاسی، اقتصادی، تجاری و توسعه روابط پارلمانی فیمابین کمک کند.

وی در پایان بر تشکیل گروه دوستی پارلمانی کلمبیا با ایران در سنای آن کشور تأکید کرد و افزود: پارلمان کلمبیا هیچگونه مانعی در توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران را قائل نیست.

در این دیدار حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس و از اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و کلمبیا در سخنانی گسترش ارتباطات پارلمانی میان مجالس دو کشور را بستری مناسب برای افزایش روند روابط سیاسی و اقتصادی فیمابین دانست و بر آن تأکید کرد.

انتهای پیام/



تاریخ انتشار : 17 خرداد 1393, 21:18



» اخبار مرتبط:

  • هدایت خواه درقالب گروه دوستی به الجزایر رفت
  • گزارش تصویری از سفرنماینده گان مجلس به کلمبیا
  • با طیف "دلواپسان" مهربان باشیم!
  • هاشمی: زمینه‌ها برای توافق آماده است
  • حاج غلام راهی هند شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟