مشروح اخبار


» نزاع‌های دسته‌جمعی در كهگيلويه و بويراحمد کاهش قابل توجهی داشته است



کوشا حمل سلاح بدون مجوز قاونی اعم از سرد یا گرم را جرم دانست و ادامه داد: دادسرای یاسوج با کسانی که به هر نحو سعی در بر هم زدن امنیت، آسایش و آرامش شهروندان کنند با قاطعیت برخورد خواهد کرد و با کسانی که از اسلحه های دارای مجوز به صورت غیرمجاز استفاده کنند ،برخورد قانونی خواهد شد.

راک نیوز :دادستان عمومی و انقلاب یاسوج گفت: در سال‌های اخیر نزاع‌های دسته جمعی در استان كهگيلويه و بويراحمد کاهش قابل توجهی داشته است.

مختار کوشا در گفت و گو با خبرنگار  (ایسنا)  افزود: پایین بودن آستانه تحمل افراد، تعصبات قومی و قبیله‌ای، بافت‌های اجتماعی و فرهنگی مختلف در استان، خرده فرهنگ ها و عدم امکان هضم و جذب یکدیگر، حاشیه نشینی، مهاجرت از روستاها به شهرها و عدم وجود نقطه مشترک در علایق و سلایق افراد از مهم ترین دلایل نزاع های دسته جمعی در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی اظهار کرد: تعاون، تعامل، همدلی، مشارکت و هم فکری همه دستگاه ها در راستای انجام وظایف قانونی و حفظ ارزش ها و هنجارهای اجتماعی می تواند از بروز نزاع دسته جمعی جلوگیری کند.

 

دادستان دادگاه‌های عمومی و انقلاب یاسوج به نقش مردم در ایجاد امنیت و آرامش شهروندان اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری همایش ها، آگاهی دادن به مردم از طریق نفوذ کلام و جایگاه ویژه روحانیت به ویژه ائمه جمعه و جماعت، استفاده از رسانه های جمعی، شخصیت های دانشگاهی و بزرگان قومی و قبیله‌ای از اقدامات در دستور کار دادستانی یاسوج در پیشگیری از نزاع های دسته جمعی است.

کوشا تصریح کرد: با عوامل و مسببین ناامنی در صورت نیاز به برخورد قضایی، برخورد قاطع، جدی و متناسب در چارچوب قوانین و مقررات و با محوریت اصل سرعت، قاطعیت در رسیدگی ها و اجرای احکام انجام خواهیم داد.

 

وی درخصوص راه‌اندازی شوراهای حل اختلاف ابراز کرد: طبق قانون شوراهای حل اختلاف با هدف کاهش مراجعات به دادگستری و توسعه مشارکت های مردمی در حل اختلافات محلی تشکیل شد که این شورا تلاش ها و موفقیت چشمگیری در پرونده های مهم و حساس از جمله پرونده های قتل، نزاع های دسته جمعی انجام داده است.

دادستان دادگاه های عمومی و انقلاب یاسوج تاکید کرد: حمایت از اموال و منابع ملی یک وظیفه همگانی است و بیت المال و سرمایه های ملی متعلق به عموم جامعه است بنابراین تاکید بیشتر بر حفاظت و حمایت از بیت‌المال و حقوق عمومی تاکنون در دادگستری استان، رییس کل دادگستری و قضات نسبت به این منابع اقدامات موثری از جمله اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی به پرونده های زمین خواری و رسیدگی ویژه و خارج از نوبت به این پرونده ها و برزخوردهای قانونی جدی و متناسب با کسانی که متعرض این منابع هستند، انجام شود.

کوشا حمل سلاح بدون مجوز قاونی اعم از سرد یا گرم را جرم دانست و ادامه داد: دادسرای یاسوج با کسانی که به هر نحو سعی در بر هم زدن امنیت، آسایش و آرامش شهروندان کنند با قاطعیت برخورد خواهد کرد و با کسانی که از اسلحه های دارای مجوز به صورت غیرمجاز استفاده کنند ،برخورد قانونی خواهد شد.

وی بیان کرد: در راستای پیش بینی و پیش گیری از وقوع جرم با به کارگیری کلیه ظرفیت ها و پتانسیل های موجود اقدامات کارشناسانه مناسب و شایسته ای برای شناسایی بستر ها و مکان های جرم خیز انجام شده که در این خصوص از دستگاه های زیربط به ویژه نیروی انتظامی کمک گرفته شد تا طرح ها و برنامه های خوب و موثری در زمینه‌های مختلف متناسب با معیارهای قانونی حفظ ارزش ها و هنجارهای جامعه اسلامی انجام شود.

دادستان دادگاه های عمومی و انقلاب یاسوج یادآور شد: طرح نظارت و ساماندهی تالارهای عروس، جمع آوری سلاح های غیرمجاز، شناسایی و شناسنامه دار کردن ارازل و اوباش، مزاحمین خیابانی و مجرمین سابقه دار و طرح ساماندهی و نظارت بر آژانس های درون شهری و برون شهری از برنامه های مد نظر برای برخورد با ناهنجاری های اجتماعی است.

کوشا افزود: آرامش آسایش و احساس امنیت موهبت های الهی هستند که برخورداری از آنها برای همه آحاد جامعه است بنابراین مردم باید حساسیت خاص دستگاه های قضایی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه های متولی را جهت جلوگیری از جرم یاری کنند چرا که بهترین شیوه پیشگیری عمومی و همگانی است و آنچه زمینه رشد و تعالی جامعه را فراهم می کند تعامل، تعاون، همدلی، مشارکت و هم فکری همگانی در کنار هم و با محوریت وحدت کلمه است.

وی در پایان به مردم توصیه کرد، در مسیر و تحت لوای قانون حرکت کنند تا از حمایت قانون برخوردار شوند.

 



تاریخ انتشار : 24 خرداد 1391, 07:57



» اخبار مرتبط:

  • تیراندازی درمجالس جشن و شادی ممنوع
  • تذکر دادستانی کهگیلویه و بویراحمد به روزه‌خواران
  • تاکید بر برخورد قضایی با اخلالگران نظم در عزاداری‌های محرم
  • قطع شدن مچ دست مرد جوان در نزاع
  • هشداریک مقام مسئول :افزایش نگران‌کننده ناامنی‌ها در لنده
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟