مشروح اخبار


» مرگ فجیع پیرزن همسایه توسط مرد جوان



مردی که متهم است پیرزن همسایه را با انگیزه سرقت به قتل رسانده با تایید حکم قصاص توسط دیوانعالی کشور در یک قدمی چوبه‌دار قرار گرفت.


این پرونده دوسال قبل و زمانی به جریان افتاد که کارآگاهان جنایی استان فارس از کشف جنازه زنی مسن در خانه‌اش باخبر شدند. آنها وقتی به آنجا رفتند مشاهده کردند این زن با ضربات متعدد چاقو از پا درآمده است. وضعیت خانه نشان می‌داد او به احتمال زیاد قربانی سرقت شده است. جنازه قربانی به پزشکی‌قانونی انتقال یافت و کارآگاهان بر آن شدند تا با بررسی سرنخ‌های موجود هویت عامل یا عاملان این جنایت را شناسایی کنند.

 

آنها بعد از تفحص‌های گسترده به مردی جوان به‌نام کاوه مشکوک شدند. کاوه در همسایگی زن مسن زندگی می‌کرد. این مرد بعد از دستگیری تحت بازجویی قرار گرفت و به کشتن همسایه‌اش اقرار کرد. او سپس به بازسازی صحنه قتل پرداخت و روانه زندان شد. کاوه بعد از تکمیل تحقیقات مقدماتی در دادگاه کیفری استان فارس محاکمه شد.

 

نماینده دادستان در جلسه دادگاه جرم این مرد را محرز خواند و اولیای دم مقتول نیز درخواست کردند برای وی حکم قصاص صادر شود. سپس کاوه در جایگاه قرار گرفت. او بار دیگر اتهام قتل را قبول کرد و گفت: «مدتی قبل از این قتل به موادمخدر اعتیاد پیدا کردم و همین مساله باعث اختلاف میان من و همسرم شد. زنم بعد از شدت‌گرفتن کشمکش‌ها از من طلاق گرفت و رفت. از نظر روحی و روانی در شرایط خوبی نبودم به‌گونه‌ای که حتی تصمیم گرفتم خودم را بکشم، برای این کار دست به خودسوزی زدم اما زنده ماندم.»


متهم به قتل ادامه داد: «در همین اوضاع و احوال تصمیم گرفتم از خانه مقتول که در همسایگی ما زندگی می‌کرد دزدی کنم به همین دلیل نقشه‌ای کشیدم و روز حادثه به خانه وی رفتم اما پیرزن مرا دید. او من را می‌شناخت و به پلیس معرفی‌ام می‌کرد، به همین دلیل تصمیم گرفتم او را به قتل برسانم. ابتدا دهان مقتول را با پارچه بستم، بعد با چاقو 11 ضربه به او زدم و به سرعت از محل فرار کردم. خیال می‌کردم هیچ ردی از خودم به جا نگذاشته‌ام و دستگیر نخواهم شد.»

 

هیات قضات بعد از شنیدن حرف‌های کاوه برای صدور رای وارد شور شدند و متهم را به قصاص محکوم کردند. این حکم با اعتراض متهم به دیوانعالی کشور فرستاده شد و قضات دیوانعالی نیز این رای را مورد تایید قرار دادند، به این ترتیب کاوه یک قدم دیگر به چوبه‌دار نزدیک شد.




تاریخ انتشار : 5 تیر 1393, 01:48



» اخبار مرتبط:

  • رفیق کشی پس از مصرف شیشه!
  • مقتول مزاحم همسرم می‌شد"
  • اجیرکردن دو آدمکش برای قتل همسر معتاد
  • متهم شرط اولیای‌دم را برای بخشش نپذیرفت!
  • راز شلیک به مرد دو زنه در زمین کشاورزی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟