مشروح اخبار


» "دستبند "بجای" گنج "بردستان 6 نفر درفسا



سرهنگ محمدحسن صفری ، بیان داشت: در پی دریافت گزارش هایی مبنی بر انجام حفاری غیر مجاز به قصد کشف اشیای تاریخی در ارتفاعات کوه یخچال و درگردنه بیخ دراز در فاصله 60 کیلومتری شهرستان فسا به داراب، بررسی های لازم دراین منطقه صورت گرفت.

وی افزود:پس از10 روز


فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس گفت: شش نفر که در قالب یک باند اقدام به حفاری غیرمجاز دراماکن تاریخی شهرستان فسا می کردند ، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش راک نیوز   سرهنگ محمدحسن صفری ، بیان داشت: در پی دریافت گزارش هایی مبنی بر انجام حفاری غیر مجاز به قصد کشف اشیای تاریخی در ارتفاعات کوه یخچال و درگردنه بیخ دراز در فاصله 60 کیلومتری شهرستان فسا به داراب، بررسی های لازم دراین منطقه صورت گرفت.

وی افزود:پس از10 روز کاراطلاعاتی در منطقه یاد شده ، ضمن هماهنگی و اخذ مجوز قضایی از دادستانی و با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان فسا و پاسگاه انتظامی شهر نوبندگان، باند حفاران غیرمجاز درحین انجام عملیات حفاری شناسایی شدند.

صفری بیان داشت:متعاقب این شناسایی دریک عملیات غافلگیرانه شش نفر حین ارتکاب جرم دستگیرو به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس ادامه داد:ازافراد دستگیر شده سه قبضه سلاح و مقادیری مهمات و ادوات حفاری کشف شد.

صفری ادامه داد: براساس ماده 562 قانون مجازات های اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی فرهنگی ممنوع است و متخلفان به شش ماه تا سه سال حبس و ضبط اشیای مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می شوند.

وی بیان کرد: چنانچه حفاری دراماکن و محوطه های تاریخی که درفهرست آثار ملی به ثبت رسیده است یا در بقاع و اماکن مذهبی صورت گیرد، علاوه برضبط اشیای مکشوفه و آلات و ادوات حفاری ، مرتکب به حداکثر مجازات مقرر در قانون محکوم می شود.



تاریخ انتشار : 25 تیر 1393, 08:32



» اخبار مرتبط:

  • پنج نفر به جرم حفاری غیر مجاز در منزل خود دستگیر شدند
  • حفاری در امامزاده به طمع گنج
  • دستگیری سه جوینده غیرمجاز اشیای عتیقه در گچساران
  • تخریب قلعه پوسکان کازرون کذب است
  • کشف 5 محوطه تاريخي در شهرستان دنا
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟