مشروح اخبار


» جدایی دوقلوهای به‌ هم چسبیده درشیراز



مهدی جعفری، پدر دو قلوهای به‌هم چسبیده لامردی، اظهار کرد: رضا و محمد 6ماهه هستند و از لحظه تولد در ناحیه جناغ سینه تا بالای ناف به هم چسبیده بودند که البته تمامی اعضای درون بدن آنها جدا بود و عضو به هم چسبیده آنان کبد بود.

وی گفت: رضا و محمد خوشبختانه امروز  پس از یک عمل سه‌ساعته توسط دکتر بهادر در بیمارستان نمازی شیراز با موفقیت از هم جدا شده اکنون در  آی.سی.یو. و در سلامت کامل به سر می‌برند.

جعفری افزود: به‌دلیل سنگینی عمل و اینکه پوست بدن رضا و محمد کاملاً بسته نشده به‌احتمال زیاد حدود 2 تا 3 هفته در بیمارستان و تحت نظر هستند و پس از آن مرخص می‌شوند.

وی با تشکر از پرسنل بیمارستان نمازی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مسئولان شهرستان لامرد خاطرنشان کرد: بسیار خوشحال و خرسندم و بهترین آرزوی هر پدری سلامت فرزندانش است.

جعفری این موفقیت را به همسرش خانم وحیده عباسی تبریک گفته از تمام زحمات و صبوری‌های ایشان تشکر کرد.

علی بهادر، جراح این عمل نیز گفت: از آغاز تولد این نوزادان، پزشکان دانشگاه علوم پزشکی شیراز وضعیت نوزادان را به‌دقت مورد بررسی قرار داده و با توجه به وضعیت به هم چسبیدگی آنان، لازم بود مدتی برای اطمینان از موفقیت جداسازی زمان بگذرد.

بهادر با بیان اینکه پیش‌بینی برای موفقیت این عمل 90 درصد بود، افزود: این عمل با موافقت والدین دوقلوها امروز صبح با موفقیت انجام شد و این تجربه پیوند از جمله دست‌مایه‌های این عمل جداسازی و حاصل هم‌فکری تیم پیوند اعضای بیمارستان نمازی شیراز بوده است.



تاریخ انتشار : 20 مرداد 1393, 22:24



» اخبار مرتبط:

  • تولد دوقلوهای به هم چسبیده در شیراز (+عکس)
  • بیمارستان نمازی شیراز "شایعه آلودگی نوشابه"راتکذیب کرد
  • نخستین عمل جابه‌جایی گوش در شیراز انجام شد
  • بازدیدنوروزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمدازبیمارستان دهدشت:
  • عمل پیوند همزمان کبد وکلیه در شیراز انجام شد/براي اولين بار توسط پزشك هم استاني صورت پذيرفت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟